Visbestand 60 cm


A

Aary

Guest
Hallo!

In mijn huidige rekord 600 heb ik:
8 neontetra's
2 ancistrus cf cirrhosus

Kunnen daar corydora panda bij?
 
De Ancistrus cf cirrhosus worden veelste groot.

En de Neons zitten liever wat groter.

Corydoras panda kan wel in een 60cm bakje als je geen scherpe bodmebedekking hebt en de temperatuur niet al te hoog zo'n 22 graden.
 
Zo ziet hij er ongeveer uit, wel een beetje een verouderde foto. Heb rechts inmiddels valisneria.

387129_0_82_dsc01674.jpg
 
De meeste soorten vinden een zwarte achterwand fijn. Bv een zwart karton wat je achter je bak plakt. Verder is je zandlaag erg dik en ik zou als ik jou was je verwarming achter je hout verstoppen. Ook zijn drijfplanten wenselijk zijn zodat het licht niet zo fel is. Veel vissen houden niet van fel licht.
 
Ik vind het wel erg mooi ingericht!
 
Het is een oude foto, de achterwand is inderdaad zwart om die reden. Met plakfolie. Het hout gaat rechts langs het glas. Is het niet slecht voor de thermostaat als daar druk op komt van het hout, of de warmte die die afgeeft aan het hout? Drijfplanten zouden er inderdaad nog even bij in moeten. Dankjewel voor de tips.

Maar kunnen hier 6 corydora panda in? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
 
ik zou je termostaat vlak bij de uitstroom van je filter plaatsen, zo verspreid de warmte zich gelijkmatig en is niet de ene kant van de bak wat koeler als de andere kant ( lijkt me hoor, kan een domme opmerking zijn.. zo heb ik het leek me logisch ) je kan wel je warmteding wat bedekken dan ziet het er allemaal wat natuurlijker uit.
idd vind ik je bodem ook wel vrij dik, dit kan je makkelijk dunne maken door het weg te zuigen met een slangetje.

ik zou eerder kiezen voor een habrosus, die blijven klein, 3,5 a 4 cm panda al snel zon 5 a 6 dacht ik, maar dan zit je met je temp.... , panda wil rond de 20 a 25 graden, habrosus 18 a 22 zo uit mn hoofd dacht ik.
 
Dat is inderdaad misschien wel verstandig!

Mijn water zit tussen de 22 en 24 graden.
Kunnen de vissen ook in verband met de waterlaag waarin ze zwemmen? Zoals de pygmaeus zou te veel bij de neons in de buurt zwemmen.
Kan de corydoras sowieso wel in verband met de ancistrussen?
 
je cf cirrhosus wordt zowiezo te groot voor je bak.
Ik heb er twee in 112 liter en dat is nog een heel stuk te klein

(ze zijn jong dus kan nog effe maar ik ben al op zoek naar groter dan 1meter)
 
Habrosus zou ik niet nemen maar als je graag dode vissen wil zien is dat echt een aanrader (ze vallen bij iedereen met bosjes om). Een panda van 5/6cm bestaat niet... Ze blijven een cm of 4 en dien je te houden tussen de 20-24 graden. Deze kan perfect in je bak.

De thermostaat kan prima achter het hout. Je moet het hout er alleen niet pal tegen aanzetten. Ik heb het al 20 jaar zo zonder problemen.
 
Botia kunnen de panda samen met de ancistrus en de neons of gaan ze elkaar dan in de weg zwemmen? Wat raad jij dan aan, 6 in verband met scholen en niet meer vanwege de capaciteit van het water en de filter? Zit namelijk niet op overbevolking te wachten. Kunnen de aantallen in mijn bakje. (Niet helemaal hier geschikt maar welke drijfplanten zou ik het beste kunnen nemen?) Of is een andere corydorassoort geschikter?
 
oh nou dan had ik er met 1 gelijk dan, of de temperatuur..
Ben nog niet zo lang bezig met welke cory hoe groot wordt enz..

Maar botia, wat is er dan met de habrosus... en waarom vallen ze met bosjes om bij iedereen?? k wil namelijk wel de habrosus aanschaffen ghehe.. naja.. nu misschien maar niet meer.

Aary, 6 is een mooi aantal, mijn ancistrus en corys eten gezamelijk van de tabletjes, soms met zn allen op 1 tablet terwijl er aan de andere kant van de bak nog 1tje ligt. dus denk dat dat geen probleem zal zijn...

Als je twee mannetjes cf cirrhosus heb dan kunnen ze gaan vechten volgens mij...
 
@ Aary: De Corydoras en je andere vissen kunnen prima samen ook in die aantallen. Al is de Ancistrus later niet zo geschikt meer voor je bak.

Als drijfplanten kan je bv de Salvinia natans nemen. Momenteel zie je deze drijfplanten veel in tuincentra voor in drijfschalen.

@ Suzy: De habrosus heeft ws zeer zuurstofrijk water nodig en ik geloof ook een lage Ph (dit laatste weet ik niet zeker), Aadmec van dit forum heeft zich daar meer in verdiept en kan daar meer over vertellen. Het is in elk geval geen vis voor een beginner.
 
Botia zei:
@ Aary: De Corydoras en je andere vissen kunnen prima samen ook in die aantallen. Al is de Ancistrus later niet zo geschikt meer voor je bak.

Als drijfplanten kan je bv de Salvinia natans nemen. Momenteel zie je deze drijfplanten veel in tuincentra voor in drijfschalen.

@ Suzy: De habrosus heeft ws zeer zuurstofrijk water nodig en ik geloof ook een lage Ph (dit laatste weet ik niet zeker), Aadmec van dit forum heeft zich daar meer in verdiept en kan daar meer over vertellen. Het is in elk geval geen vis voor een beginner.

Oh? Wij hebben ze hier bij een sponsfilter, dat is niet echt zuurstofrijk? Ze vielen bij ons eerst ook bij bosjes om. Ph naar 6,9 gebracht en er bleven leven , nu zelfs eitjes :)
 
Vervolg:
Het zijn cory's die van weinig stroming houden.
Een stukje van seriouslyfish:
Use a substrate of fine sand and provide shelter in the form of driftwood pieces and branches. Areas of thick planting are also appreciated, as is the provision of some floating cover. Unlike many in the genus, it doesn�t appreciate a great deal of water movement. As with all corys, don�t use undergravel filtration and ensure the substrate is kept scrupulously clean. These catfish are sensitive to poorly-maintained or dirty substrates and can lose their barbels if kept in poor conditions.
 
Dankjewel botia, dan zal ik eens gaan kijken naar drijfplanten. Zorgen die niet voor te weinig ligt onder in mijn bak voor de planten?

Suzy de ancistrussen komen bij een vriend vandaan die veel te veel had door geboorte, het zijn zusjes van elkaar. Familie is vaak ook toleranter tegenover elkaar.

Corydorasfan, in jouw stukje lees ik dat de substraat nauwkeurig onderhouden moet worden. Aan de einde van de week ligt er best veel rotzooi op door mijn andere vissen. Is het dan een idee om een soort van aquarium stofzuiger te kopen en dit in het midden van de week te doen?
 
Die van mij kunnen toch flink vervelend zijn tegen elkaar terwijl ze broer en zus zijn en deze zitten in een meterbak. Ik zou dus zeker op zoek gaan naar een ander onderkomen voor de Ancistrussen.
 
Drijfplanten houden heel wat licht tegen daarom kan je beter gewone planten hebben die niet zoveel licht vragen. Vissen vinden wat dekking trouwens erg fijn.

Dat familie toleranter naar elkaar zijn is onzin. Een vis kan niet zo denken als een mens en ziet gewoon een vis en heeft gene besef van bloedverwantie.

Corydorasfan: Het kan een kwestie van puur geluk zijn dat ze het bij jou zo goed doen. Maar zolang we niet precies weten hoe je ze het beste kan houden is het al helemaal geen geschikte vis voor een beginner.
 
Ze zijn bij mij gelukkig enorm tolerant naar elkaar. De neons zitten elkaar veel meer achterna.

Ik had gelezen in het boek "Waarom is de aquariumvis zoals hij is?" van Ashley Ward dat vissen hun familie op verschillende manieren kunnen herkennen. Namelijk als degene waarmee ze opgroeien, die niet waterdicht is. En aan de hand van geur. Elke vis heeft zijn eigen geur en die van broers en zussen lijken meer op zijn eigen geur. Zo kan hij ruiken wie wel en niet familie is. Bij sommige territoriale soorten worden de broers en zussen toegelaten in het territorium om voedsel of dekking te zoeken, terwijl anderen verjaagd worden.

Echt een heel interessant boek!
 
Nu ze nog jong zijn zijn ze nog wel tolerant naar elkaar, maar naar mate ze ouder worden, worden ze wel meer agressiever, ik merk het nu steeds meer bij de mijne, 1 tje is een stuk groter dan zn broef/zus en die jaagt deze soms de hele bak door zodattie weg blijft bij of de courgette tabletje of komkommer, ik geef ze ook wel eens een pitloze en schilloze druif vinden ze ook heel lekker, appel krijgen ze ook...
 
klinkt wel als een interessant boek, maar ging dat niet over een specifieke soort?
 

Terug
Bovenaan