Hélène!
New member
- Lid geworden
- 18 februari 2025
- Leeftijd
- 44
Onlangs heb ik een tweedehands aquarium gekocht die nu al een paar weekjes aan het indraaien is. Zie foto (ik voeg nog wel waterpest toe en ik heb ook al een ander plantje toegevoegd waarvan ik echt de naam niet meer weet). Het is mijn eerste aquarium en ik ben dus nog echt een leek op dit vlak. Waar ik eerst voornemens was om voor goudvissen te gaan, wat ongeschikt bleek, viel mijn oog daarna op een maanvis, eveneens ongeschikt. Vervolgens wilde ik voor de levendbarenden gaan, lekker kleurrijk voor mijn zoontje van twee, maar ook deze keuze heb ik geskipt omdat ik niet met een overbevolkte bak wil komen te zitten ;-).
Wat ik nu van plan ben is om binnen een aantal dagen vuurgarnaaltjes in de bak te zetten met één posthoornslak, maar wat zet ik daar dan bij?
Ik twijfel tussen:
- Eén Honinggoerami aangevuld met een schooltje vissen, maar welke visjes zijn daarvoor geschikt?
- Een schooltje Chinese Danio's Gold. Bij de lfs hadden ze me verteld dat ik ook een mix kon maken met bijvoorbeeld zebradanio's erbij. Maar dat kan denk ik niet in combinatie met de garnalen of wel? En kan er nog wel iets anders qua vissen bij of niet? Ik lees/hoor tegenstrijdige verhalen over de temperatuur voor deze visjes. Kamertemperatuur (19 graden hier) of toch liever iets warmer?
Kortom, wat zouden jullie adviseren voor een beginneling? Bij voorbaat dank voor jullie advies!
Wat ik nu van plan ben is om binnen een aantal dagen vuurgarnaaltjes in de bak te zetten met één posthoornslak, maar wat zet ik daar dan bij?
Ik twijfel tussen:
- Eén Honinggoerami aangevuld met een schooltje vissen, maar welke visjes zijn daarvoor geschikt?
- Een schooltje Chinese Danio's Gold. Bij de lfs hadden ze me verteld dat ik ook een mix kon maken met bijvoorbeeld zebradanio's erbij. Maar dat kan denk ik niet in combinatie met de garnalen of wel? En kan er nog wel iets anders qua vissen bij of niet? Ik lees/hoor tegenstrijdige verhalen over de temperatuur voor deze visjes. Kamertemperatuur (19 graden hier) of toch liever iets warmer?
Kortom, wat zouden jullie adviseren voor een beginneling? Bij voorbaat dank voor jullie advies!