Visbestand 80 cm bak


Zou er 10 van maken. Wel even paar maanden wachten met toevoegen tot je aquarium wat gerijpt is.
Ja het liefst nog langer! Het zijn de vissen die je als laatst toevoegt niet als eerst.
 
Ja het liefst nog langer! Het zijn de vissen die je als laatst toevoegt niet als eerst.

Oké, dan wacht ik daar nog even mee. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Maakt het iets uit of ik eerst de fantoomzalmen of eerst de honinggoerami's toevoeg?

En kunnen er Helenaslakken bij dit visbestand? Zo ja, hoeveel raden jullie aan?
 
Maakt het iets uit of ik eerst de fantoomzalmen of eerst de honinggoerami's toevoeg?

En kunnen er Helenaslakken bij dit visbestand? Zo ja, hoeveel raden jullie aan?
Ik zou eerst de goerami's doen. Kunnen ze de bak even in alle rust onderzoeken. Die zalmpjes redden zich wel. Helenaslakken is geen probleem. Zou mooi zijn als je een zandbodem hebt. Ze graven zich in voor de jacht. De vraag is hoeveel wil je? Ze planten zich traag voort, 1 eitje per keer. Persoonlijk vind ik wat van die kleine poelslakjes in je bak altijd een teken dat het goed gaat. Teveel slakjes niet goed, te weinig ook niet. 'Voer ik teveel?' 'Blijft er teveel voer liggen?'. Mooie indicator.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst de goerami's doen. Kunnen ze de bak even in alle rust onderzoeken. Die zalmpjes redden zich wel. Helenaslakken is geen probleem. Zou mooi zijn als je een zandbodem hebt. Ze graven zich in voor de jacht. De vraag is hoeveel wil je? Ze planten zich traag voort, 1 eitje per keer. Persoonlijk vind ik wat van die kleine poelslakjes in je bak altijd een teken dat het goed gaat. Teveel slakjes niet goed, te weinig ook niet. 'Voer ik teveel?' 'Blijft er teveel voer liggen?'. Mooie indicator.

Oké, bedankt voor je advies! :D
 
De honinggoerami's zijn inmiddels geïnstalleerd en ik ben heel blij met ze!
Laatst kwam ik op het forum de Microrasbora sp. Galaxy tegen en deze visjes vind ik ook wel erg leuk. Zou ik deze vissen in plaats van de fantoomzalmen kunnen doen en zo ja, hoeveel raden jullie aan?
Ik vind de fantoomzalmen echter ook heel leuk en ik ben er nog niet helemaal uit of ik dan de fantoomzalmen of de Microrasbora sp. Galaxy (mits dit mogelijk is) ga nemen. Dat wordt nog even goed nadenken. :D
 
Die rasboras zijn best schuwe visjes en dan vallen ze al snel niet op tussen de planten, kun je beter fantoomzalmen nemen, de mannen vertonen ook heel mooi baltsgedrag
 
Die rasboras zijn best schuwe visjes en dan vallen ze al snel niet op tussen de planten, kun je beter fantoomzalmen nemen, de mannen vertonen ook heel mooi baltsgedrag

Dan neem ik inderdaad toch maar de fantoomzalmpjes. Bedankt voor je advies!
 

Terug
Bovenaan