Visbestand aanvullen


Okay dat klinkt wel logisch..
Jammer de betta klonk als een leuke optie.
 
ik denk dat t met vrouwtjesbetta(’s) in jouw bak wel kan. Veel plekjes waar een betta van houdt. Tussen de planten enzo. Ze houden er soms wel van om onder drijfplanten te zitten. Een plekje in een hoek is wel fijn. En daar zwemmen meestal geen diamantzalmen. Die houden van open ruimte.

Ik zou zelf dan niet ook nog voor kegelbarbelen gaan, anders heb je kans dat ze elkaar wel op een gegeven moment in de weg gaan zitten.
Of in ieder geval goed kijken wat nog in je bak past.

Ps als je daarvoor kiest zou ik wel voor kortvinnige in een meterbak gaan. Dus ook geen dumbo ear vrouwtjes. Die zwemmen zich verloren in zo’n grote bak.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat iedereen zo met me meedenkt over opties dat is erg prettig. Ik ga nog eventjes nadenken over de vrouwtjes betta. Ik vind de kegelvlekbarbelen ook erg leuk en die geven ook wat kleur. Het heeft allemaal geen haast gelukkig 😁.

Ik heb nog zitten kijken naar klein blijvende algeneters en vond via dit forum de Rineloricaria sp. L010a (Rode Zweepstaartmeerval). Lijkt een erg leuk visje te zijn en ik heb er ook een aantal leuke artikelen over gevonden. Iemand ervaring hiermee?

Ze zouden het best in groepjes van minimaal 2-3 gehouden kunnen worden.



 
Ik heb een aantal L010a's, in zowel onze grote bak als de lido. In de lido hebben we ook nog 2 andere, die er op lijken (sturisoma leightony). Wij vinden ze erg leuk, soms zie je ze ff niet, maar heel vaak liggen ze ergens bovenop of hangen ze ergens aan 😊 Denk heel geschikt voor jouw maat aquarium.
 
Leuk leuk :))
Ik denk dat ik voor een koppel ga dan, ze lijken toch wel graag maatjes te hebben.
Ik ga kijken waar ik de L010a's kan vinden.
 

Terug
Bovenaan