G
Garnaalkardinaal
Guest
Het duurt nog even voor ik opnieuw een aquarium aan wil schaffen, maar ben al wel aan het brainstormen over wat ik zou willen. Het zal een aquarium worden van 150-160 cm, een doorkijkbak, dus alleen aan korte zijde een achterwand. Ik wil graag een bak met wortelhout, diverse beplanting (o.a. mos, drijfplantjes, en diverse soorten hogere en lagere planten) en een zandbodem omdat mijn favoriete soort pangio kuhlii's zijn.
Qua visbestand: ik ben niet heel erg weg van de meest soorten die echt in de bovenlaag zitten (heb in het verleden bijlzalmpjes, halfsnavelbekjes (geloof dat ze zo heten?) en dwerggourami's (waren de enige die ik wel leuk vond) gehad. Het lijkt me leuk om 2 soorten scholenvissen voor de middenlaag te hebben, een soort voor de onderlaag, een aantal garnalen en een koppeltje/harempje van het een of ander, mits dit samengaat met de kleine soorten die ik tot nu gekozen heb.
Mijn idee voor het visbestand tot nu toe, rekening houdend met de richtlijn om niet teveel vissen voor de bak te hebben:
- stuk of 20 kardinaaltetra's of neontetra's (welke scholen het beste samen?)
-12-15x zwarte fatoomzalm of werners regenboogvis
- 7x pangio kuhlii
- Koppeltje mikrogeophagus ramirezi (als dit samengaat met de lange vinnen van de regenboogvissen)
- 10x caridina japonica, amano garnaal (zullen er waarschijnlijk wel meer worden in de loop van de tijd). Andere dwerggarnalen vind ik mooier, maar ik ben bang dat dit voer voor de antennebaarsjes gaat worden.
Zou dit een passend bestand zijn? Tips/aanvullingen/opmerkingen?
Ik hoor het graag.
Qua visbestand: ik ben niet heel erg weg van de meest soorten die echt in de bovenlaag zitten (heb in het verleden bijlzalmpjes, halfsnavelbekjes (geloof dat ze zo heten?) en dwerggourami's (waren de enige die ik wel leuk vond) gehad. Het lijkt me leuk om 2 soorten scholenvissen voor de middenlaag te hebben, een soort voor de onderlaag, een aantal garnalen en een koppeltje/harempje van het een of ander, mits dit samengaat met de kleine soorten die ik tot nu gekozen heb.
Mijn idee voor het visbestand tot nu toe, rekening houdend met de richtlijn om niet teveel vissen voor de bak te hebben:
- stuk of 20 kardinaaltetra's of neontetra's (welke scholen het beste samen?)
-12-15x zwarte fatoomzalm of werners regenboogvis
- 7x pangio kuhlii
- Koppeltje mikrogeophagus ramirezi (als dit samengaat met de lange vinnen van de regenboogvissen)
- 10x caridina japonica, amano garnaal (zullen er waarschijnlijk wel meer worden in de loop van de tijd). Andere dwerggarnalen vind ik mooier, maar ik ben bang dat dit voer voor de antennebaarsjes gaat worden.
Zou dit een passend bestand zijn? Tips/aanvullingen/opmerkingen?
Ik hoor het graag.