Wat is er nieuw

Visbestand Biorb life 60

Joey kempvis

Well-known member
Lid geworden
17 juni 2015
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin en we willen graag een klein aquarium beginnen. Ik zou graag wat leuke opties willen krijgen voor de visjes die ik kan houden. Het aquarium is 42 cm breed en 62 cm hoog, de diepte is 28 cm. Ik denk dat schoolvisjes zoals boraras te weinig ruimte zullen hebben doordat het aquarium redelijk smal is. Zelf zat ik te denken aan een betta met wat garnalen en/of algeneter('s) alleen zou ik niet weten welke soorten geschikt zijn voor dit aquarium. Als het garnalen worden ga ik er waarschijnlijk en stuk hout in zetten die redelijk hoog is zodat de garnalen op verschillende lagen kunnen komen in de bak. Ik wil dus zeker weten dat de vissen die er uiteindelijk in komen genoeg ruimte hebben en dus ook happy zijn. Graag hoor ik wat suggesties of adviezen van jullie. 🙂

de enige raad die ik je kan geven is om geen zo'n stuk ongeluk te kopen.

Het zijn geen ideale bakken inderdaad dus ik zou zelf liever kijken naar een leuke 60cm bak.

Is het formaat te klein dan of wat bedoel je precies?
De bakken zien er leuk uit, maar het functioneren ervan valt tegen. Zo is het gemaakt van acryl (plastic) ipv glas, waardoor krassen zeer snel gevormd zijn. Nu is dit enkel esthetisch, maar ook de filtering wat in dit bakje zit functioneert niet zo goed. HEt is dus enorm lastig om hier een leuk en gezond visbestand in te houden. Al met al is het dus een behoorlijke(!!) prijs voor een aquarium wat slecht/matig functioneert. Mocht design een belangrijk aspect zijn van een bak, dan zou ik eerder een Fluval Flex of een Dennerle cube 60 adviseren. Veel minder in aanschafprijs en veel degelijker gemaakt..

Is het formaat te klein dan of wat bedoel je precies?
Het enige goede eraan is dat hij niet lekt als je hem koopt. Verder is daar zowel technisch als van formaat geen enkel goed woord over te zeggen.
Biorb is een merk die zich probeert rijk te maken met de elende van een ander. (en zo zijn er wel nog merken)

Koop geen Biorb! Kijk voor een mooi aquarium voor weinig geld inclusief licht en filter eens bij de Superfish Scaper. Of koop een mooie Dennerle cube of scaper's tank van 35 L.

Oke het wordt dus geen biorb maar een dennerle cube 60. Wat voor bodemvissen zouden daarin passen samen met de kempvis?

Kan ik beter een bak van 50 cm pakken i.p.v. een kubus in verband met de zwemruimte of maakt dat niet uit?

Ik denk dat het weinig uitmaakt want een qube is vaak weer wat hoger en dieper dan bv een 60cm bakje.

Ik heb vandaag wat meer research gedaan en het lijkt me ook erg leuk om een garnalen aquarium te beginnen. Ik zou graag een paar soorten willen hebben (als dat mogelijk is) die zich niet snel voort zullen planten. En misschien nog een mooie solitaire vis die in een klein aquarium past.

Oke het wordt dus geen biorb maar een dennerle cube 60. Wat voor bodemvissen zouden daarin passen samen met de kempvis?
je zou eeen paar kulhi pangio in kunnen stoppen, maar ook een kleine corydoras soort zou erin kunnen, verder dwergklauw kikkers maar dan moet je aquarium niet te hoog zijn (30cm maximaal). eigenlijk zou alles hieruit in hetzelfde aquarium stoppen, maar dan moet je wel veel voeren voor de corydoras en kuhli (mischien snachts voeren voor de kuhli) en je moet veel diepvries voer voeren aan de dwergklauw kikker.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan