Wat is er nieuw

Visbestand compleet?

JMKL90

Active member
Lid geworden
25 november 2023
Leeftijd
36
Hoihoi,

Ik ben jullie hulp nodig. Ik twijfel of mijn aquarium qua visbestand vol zit of niet. Ik heb nu 7 congo zalmen en zou er graag nog 5 bij nemen om de school wat op te vullen, maar twijfel of het dan te vol wordt. Ik heb een juwel aquarium van 240l (120cm lengte) en een eheim 4+prof pomp. Foto erbij gevoegd. (Luchtsteen gaat er morgen uit, zat er in vanwege kuurtje)

Mijn visbestand ziet er als volgt uit:
12x corydoras
1 koppel honing gourami’s
10x cherry barbeel
7x diamant regenboog
7x congo zalmen
7x rasbora maculata
2x ancistrus
Vuurgarnalen

Wat denken jullie, kunnen er nog 5 congozalmen bij?

Groetjes

Bijlagen

• 07AAB94A-E33C-481E-9A96-3BEA3386F227.jpeg
    07AAB94A-E33C-481E-9A96-3BEA3386F227.jpeg
    2.7 MB · Weergaven: 66
Wat voor kuurtje heb je gedaan?

(Als het b.v. tegen stip was zou ik zeggen nee... als het voor wormen is geweest en je bak draait al wat langer zou ik zeggen geen probleem zolang je filter het goed aan kan (dus niet te snel dichtslibt))

Dank voor je reactie!

Het was bactopur. Het leek erop dat de corydoras beginnend vinrot hadden, gerafelde vinnen en één corydoras had een rode stip op de vin. Misschien dan ook beter een poos wachten?

Dan zou ik inderdaad nog een poos wachten totdat alles stabiel draait zonder problemen en dan pas nadenken of je het echt wilt. Je kan dan b.v. ook per 1 of 2 toevoegen om te kijken hoe het gaat.
Beginnende vinrot betekend toch dat er iets niet helemaal lekker gaat.

Dan zou ik inderdaad nog een poos wachten totdat alles stabiel draait zonder problemen en dan pas nadenken of je het echt wilt. Je kan dan b.v. ook per 1 of 2 toevoegen om te kijken hoe het gaat.
Beginnende vinrot betekend toch dat er iets niet helemaal lekker gaat.
Ja dat is zeker waar. Ik denk zelf dat ik aan het overvoeren ben geweest wat de waterkwaliteit niet ten goede kwam. Ik heb ook de filter denk ik een tijd terug ‘te’ goed schoongemaakt.

Ik ga eerst wachten tot de bak weer stabiel is en zorgen dat deze visjes het goed maken. Soms ben je even iemand anders nodig om tot inzichten te komen 🙂 thanks

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan