Visbestand Fusion100


Esther83

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2008
Berichten
875
Leeftijd
40
Locatie
Assen
Na wat wikken en wegen ben ik er uit dat ik mijn meterbak graag met "Azië" wil werken.

Graag bouw ik een visbestand op rond de trichogaster trichopterus gold, als die in mijn aquarium gehouden kan worden.

De bak is 100x40x40

Omdat ik ook fan ben van sumatranen, maar begrijp dat die combinatie niet ideaal is zat ik te denken aan de vijfstreepbarbeel. Al zijn andere/ aanvullende suggesties ook welkom, zoals bodembewoners?
 
trichogaster trichopterus gold liefst toch in een 120 cm bak als je er meerdere in wil
een koppel misschien nog net
 
trichogaster trichopterus gold liefst toch in een 120 cm bak als je er meerdere in wil
een koppel misschien nog net

Jammer dat het aquarium dan te klein is voor meer, maar een koppel blijft dus een optie.
Ik begrijp dat er niet al te drukke vissen bij horen.

Andere opties onderzoek ik ook, ik twijfel zelfs nog over Azië of toch (weer) Zuid-Amerika met een duo/ harem apistogramma. Lastig lastig, zoveel keus. :)
 
Laatst bewerkt:
Voor het starten van dit topic twijfelde ik al sterk.. Azië of Zuid-Amerika..
Qua inrichting van het aquarium gaat het de Zuid-Amerika kant op. Wat vissen betreft wilde ik Azië onderzoeken. Simpelweg omdat ik daar nog nooit zoveel mee gedaan heb. Maar het is wel lastiger om daar iets te vinden wat past in mijn aquarium én ik interessant genoeg vind..

Misschien moet ik toch terug naar de inrichting die ik voor ogen heb: veel hout en bladeren/ takjes op de bodem, niet te veel planten.

Dan zou een apistogramma soort wel leuk zijn met een scholenvis.
De macmasteri of viejita vind ik beide erg mooi.
Welke vissen zouden hier leuk bij zijn en hoeveel is mogelijk bij 100cm?
 
Mijn geduld wordt nog verder op de proef gesteld..

Maandag eindelijk gelegenheid om naar Wildkamp te gaan voor filterzand. Was net op..
Dus ik kon het bestellen en het zou er de volgende dag zijn.
Dus dinsdag stond ik er opnieuw op de stoep. Maar nee hoor, het was er nog steeds niet en het was moeilijk te zeggen wanneer wel precies.
Slechte communicatie onderling blijkbaar.
Ik zei dat ik geen derde keer wilde heen rijden, dus nu sturen ze het op hun kosten naar me op zodra het binnen is. Dan wel weer netjes, maar het is afwachten dus wanneer het komt.

Inmiddels wel nieuwe stukken hout gekocht, als het zand er is kan ik daar dan eindelijk mee beginnen.
 
Tja, ik wacht nog op het zand, dus ondertussen alvast met het beetje wat ik heb zitten spelen met de inrichting.
Dit moet ongeveer het idee worden, met rechts HN mooi tot het wateroppervlak. En die steen nog wat verder weggewerkt met kleinere takjes, blaadjes etc. Vinden jullie het wat? Of suggesties?

20200515_164848.jpg
 
20200518_102332.jpg


Zelf al veel meer tevreden zo.
Nog steeds aan het wachten op zand om echt verder te kunnen..
 
Goed, inmiddels is dit aquarium al in de 5e week indraaien en ben ik er ondertussen uit wat ik erin wil houden.

1m/2v apistogramma borelli
15-20 hyphessobrycon anisitsi

Zou daar nog iets bij kunnen?
Ik houd het aquarium op kamertemperatuur.
 
wel wat oppassen met planten bij je hyphessobrycon anisitsi
en genoeg voeren
 
hyphessobrycon flammeus vind ik een mooi alternatief, als die wat minder dol is op planten.
 

Terug
Bovenaan