Wat is er nieuw

Visbestand Juwel Rekord 600

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mirjam21
  • Startdatum Startdatum
M

Mirjam21

Guest
Hallo!

Ik heb een vraagje. Mijn vriend en ik zijn nu bezig een Juwel Rekord 600 (L 61 x B 31 x H 36 cm ) in te draaien.
Op dit moment hebben we in een andere bak een schooltje van 10 Blauwe Tetra's zitten, die we willen overzetten in de nieuwe bak.
Wij willen graag nog een schooltje en een koppeltje erbij.
Wij zaten te denken voor het nieuwe schooltje aan Neon Tetra's of Galaxy Rasbora's. Uiteindelijk willen we er ook een groep vuurgarnalen in doen.
Wat adviseren jullie? Wordt dit te veel, of zouden jullie andere vissen doen?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je de blauwe tetra's overzet je al een mooi schooltje hebt voor in dit formaat aquarium 🙂
Vuurgarnalen kan altijd alleen zorg wel voor voldoende schuilplaatsen anders veranderen de garnalen in levend voer 🙂
Misschien dat je als koppeltje/harem voor de dwergknorgoerami kan gaan. Dit zijn erg leuke visjes en worden niet al te groot. Voor de meeste apistogramma soorten maar ook andere goerami soorten is het aquarium toch te klein 🙂
Als je kiest voor de dwergknorgoerami zijn drijfplantjes wel een must.

Dank je wel voor je reactie! Die dwergknorgoerami lijkt ons wel erg leuk! Maar dus geen tweede schooltje er bij?
Nog meer suggesties?

Misschien een schooltje klein blijvende Corydoras soort voor op de bodem. Ik weet niet wat voor bodem je hebt maar die houdt je dan het best op een zandbodem ivm hun baarddraden.

Deze tetras zijn echt drukke zwemmers die ruimte nodig hebben,vind zelf een 60cm eigenlijk aan de krappe kant dus zou er geen tweede school bijzetten.

Zoals John al aangeeft zijn de tetra's van zichzelf al erg druk dus niet raadzaam er nog een scholenvisje voor de midden of bovenlaag bij te nemen.
Wel zou je inderdaad voor op de bodem nog een stuk of 10 Corydoras Pygmaeus of Corydoras Habrosus kunnen nemen. Dit zijn kleiner blijvende corydorassen en zullen zich voornamelijk rond de bodem ophouden. Samen met de garnalen is dit een prima schoonmaak ploegje 🙂

Dank voor jullie reacties! Ik denk dat we naar die klein blijvende Corydoras gaan kijken, die zijn ook wel erg leuk!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan