Wat is er nieuw

Visbestand Juwel Rio 240

Blox

Member
Lid geworden
17 december 2012
Goedenavond,

Ik heb vanavond een Juwel Rio 240 besteld ter vervanging van mijn Juwel Rio 120. De Rio 120 werd te klein voor de huidige bewoners (die ik over had genomen) en iets groters leek me wel wat. Echter ben ik nog wat aan het stoeien met het visbestand dus als jullie tips hebben dan hoor ik het graag:

• Juwel rio 240
  • Oase Biomaster Thermo 600 (of zouden jullie voor de 850 gaan, deze heb ik namelijk nog niet besteld wel mondeling toegezegd).

Huidige visbestand dat over gaat:

• 10x Blauwe neon --> Deze wil ik uitbreiden naar 25 stuks;
  • 2x Corydoras Aeneus --> Deze wil ik uitbreiden naar 10 stuks;
  • 1x Ancistrus gold;
  • 4x gup, 3 vrouw 1 man --> Deze wil ik eigenlijk weg doen;
  • 15x Vuurgarnaal
  • 3x Maanvis --> Ik zit er aan te denken om deze weg te doen of kan ik ze wel aanhouden met dit bestand;
  • Ik zat te denken aan de torpedo barbeel 6 stuks maar ik ben bang dat daarvoor dit aquarium te klein is?
Graag jullie mening hierover en tips zijn welkom. Ik krijg het aquarium volgende week pas binnen en laat hem dan nog 4 weken voordat ik de 1e vissen over ga zetten indraaien dus veel haast heb ik niet.

Ik zit te denken om filterzand van de wildkamp te gebruiken als bodem. Dit vinden de Corydoras wel prettig denk ik. Is hier echter ook nog een (iets) donker alternatief voor?

Mijn huidige rio 120 heb ik even een foto van bijgevoegd. Het stuk hout wil ik weer gaan gebruiken.

Groeten Bas

Bijlagen

• Foto.jpg
    Foto.jpg
    333 KB · Weergaven: 8
Vanmiddag toevallig een Rio240 opgebouwd hier 😎
Die pomp zou ruim voldoende moeten zijn, zo ruim dat een maatje minder misschien nog zou kunnen, afhankelijk van wat je van plan bent.

Welke vissen wel of niet bij elkaar kunnen durf ik niet te zeggen, maar de torpedo's hebben liever een nog grotere bak!
https://aquainfo.nl/artikel/dawkinsia-denisonii-torpedo-barbeel/
Heb hier een schooltje Odessa Barbelen, ook een leuke barbelensoort!

Voor de manen is 55 cm hoogte (waterhoogte =?) aan de krappe kant, maar als je de bodem zo minimaal mogelijk houdt, zou het eventueel wel kunnen. Torpedobarbelen ben ik al niet aan begonnen met een 2m bak, dus nee, die zijn geen optie.
Melanotaenia praecox zou kunnen, maar zorg wel dat je vistbc-vrije vissen hebt.
Sturisoma's/ Farlowella's zijn leuke vissen die niemand in de weg zitten.
Er zijn ongetwijfeld nog meer mogelijkheden, maar mijn hoofd is even leeg verder.

P.S. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een kudde corydoas aeneus die een nieuw thuis zoeken. Als je interesse hebt, kun je ze voor een zacht prijsje overnemen.

Dan blijf ik bij de keuze voor de Oase Biomaster 600. Ja die odessa barbeel is ook wel leuk idd. Ik weet alleen niet of het mooi is als je er daar bijvoorbeeld 10 van neemt en 20 Neon tetra's. Dan heb je als het ware 2 scholen. Wat vinden jullie?

@Lysia Ik woon in Tubbergen dus dat is dan nog wel een eindje rijden. Ik kom voor mijn werk nog wel af en toe in Nuth maar houd het even in mijn achterhoofd. Hoeveel heb je er beschikbaar?

Heb hier een groepje van 8 Odessa's in een rio125 gehad met een schooltje van 10 kardinaal tetras en dat was een leuke combi.

In een Rio240 zou ik dan gaan voor stuk of 30 tetras en 10 barbelen ofzo, uitbreiden kan altijd nog.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan