Visbestand lido 120


Koen1122

Active member
Lid geworden
29 september 2020
Berichten
32
Leeftijd
34
Beste forumleden,

Ik ga een lido 120 aquarium aanschaffen en zit te denken aan onderstaand visbestand:

2x honinggouramis - lijkt mij een prachtig visje, viel me alleen wel op dat ze in de hornbach er wat bleekjes uit zagen. Is dit normaal?

2x black mollys

10x valse neon - Wilde graag in eerste instantie de neon of kardinaal tetra maar ik heb op dit forum gelezen dat die visjes beter in een breder bak kunnen dus hoopte dat de
Paracheirodon simulans (valse neon) wel geschikt is.

Een cominatie corydoras en kleine kreeftjes op een zandbodem.


Ik lees al een poosje mee en zou graag een beroep doen op jullie expertise. Kunnen deze vissen samen in een bak?

Groet Koen
 
De honinggourami is inderdaad een mooie vis ( koppel) kies dan wel voor de wildkleur en niet voor de gold of andere versies ( welke inmijn ogen veel lelijker zijn)

valse neons is een beetjes zelfde probleem als neons,kardinalen , zou eerder voor T. Espei of Hengeli gaan

corydoras beneden prima
 
De honinggourami is inderdaad een mooie vis ( koppel) kies dan wel voor de wildkleur en niet voor de gold of andere versies ( welke inmijn ogen veel lelijker zijn)

valse neons is een beetjes zelfde probleem als neons,kardinalen , zou eerder voor T. Espei of Hengeli gaan

corydoras beneden prima
Dat ga ik onthouden, dank! Vwb die valse neons had ik een andere reactie gehoopt want ik vind het wel mooie visjes maar als het niet kan dan kan het niet, het zij zo. T. Espei en Hengeli neem ik zeker mee in mijn keuze voor een andere vis voor in het midden.
 
Zou een Indische modderkruiper in deze bak kunnen?
 
dat kan maar dan de cory's laten vallen
ik zou voor cory gaan
Pangio Kuhli zie je minder vaak, neiging tot verstoppen in alle gaatjes die ze vinden
 
En rekening houden dat Molly's erg kunnen fokken.

Gr
Stefan
 
Persoonlijk zou ik geen kreeftjes in het aquarium doen. Ik heb wel eens begrepen dat ze alles kapot maken wat mogelijk is (planten, vinnen van vissen etc). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kunnen er andere je meer informatie erover geven.

De corydoras zijn wel erg leuk! Ik heb zelf de corydoras panda
 
Ik zou niet in zien waarom valse neon niet zou kunnen. Deze blijven veel kleiner dan de cardinaal of de neon tetra. Ik heb ze zelf nog steeds in mijn 60x30x36cm aquarium, vissen zijn inmiddels bijna 4 jaar oud.
 
Persoonlijk zou ik geen kreeftjes in het aquarium doen. Ik heb wel eens begrepen dat ze alles kapot maken wat mogelijk is (planten, vinnen van vissen etc). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kunnen er andere je meer informatie erover geven.
Dat gaat over de clarkiikreeft en floridakreeft en aanverwanten, dwergkreeftjes zijn veel te klein om ook maar uberhaupt iets uit te kunnen halen
 
Wat mij betreft kan een neon ook gewoon. Ik zou alleen de combinatie goeramie en molly niet maken. Mollies kweken zeer snel, wat lastig is om dat in toom te houden, maar vooral ook omdat goeramies van rustige bakken houden. Drukke levendbarenden moet je daar niet bij willen houden.
 
Valse neons zou ik wel in een lido kunnen doen. Als ze maar genoeg schuilplek hebben en soortgenootjes.
 
Bedankt voor al jullie berichten! Ik ga dan voor de valse neons :)

Ik laat Pangio Kuhli voor wat het is en blijf toch bij de dwergkreefjes icm corydoras. Ik hoor over laatst genoemde veel positieve verhalen, ben benieuwd!

Dat de combinatie honinggourami en black molly niet ideaal zou zijn vreesde ik al. Laat de black mollys ook nou net de favoriet van mijn vriendin zijn.. šŸ¤

Zijn twee vrouwelijke black mollys wel geschikt?
 
Persoonlijk zou ik het issue aan je vriendin voorleggen en zeggen dat het alleen de black mollies worden als zij de bak schoonmaakt haha :D

Ik heb helaas geen ervaring met deze visjes om er iets nuttigs over te zeggen.
 

Terug
Bovenaan