visbestand Malawi


M

magila

Guest
Ik ben bezig om een zee aquarium om te bouwen naar een Malawi bak.
Het systeem bestaat uit een aquarium van 170x40x60 met een sump en een los refugium (90L).
Daarnaast wil ik er nog een klein aquaponics systeempje op aansluiten.

Ik wil een hoop apparatuur hergebruiken (verlichting, stromingspompen, rollermat, etc.)
De bak is nu aan het indraaien en ik ben me een beetje aan het oriënteren wat betreft de visbezetting.
Nu lees ik veel tegenstrijdige adviezen op internet, dus ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb interesse in de volgende soorten:

Chindongo Saulosi
Cynotilapia sp. lion cove
Pseudotropheus cyaneorhabdos maingano
Pseudotropheus socolofi normaal en/of snow white
Labidochromis sp. hongi red top sweden

Wat denken jullie van dit bestand? Is dit te veel? en gaat dit goed samen?
 
Malawi, weet ik niks van dus zeg ik niks over.
Over dat ombouwen, hoe weet je dat je alle zout eruit hebt?
 
Malawi, weet ik niks van dus zeg ik niks over.
Over dat ombouwen, hoe weet je dat je alle zout eruit hebt?
Paar keer omspoelen met kraanwater.
De salinity meter op mn apex geeft 0 aan, dus ga er vanuit dat dat geen problemen moet geven.
 
mocht er nog een restje zout in zitten dan gaan je Malawi's daar ook niet dood van, komt wel goed.

je gaat voor Mbuna's begrijp ik? leuk! lekker actief.

ik heb de vissen even bekeken, kwa het niet op elkaar lijken aan kleur/patroon zit je goed met dit bestand. dan wel de Snow white pakken.
je hebt lekker de lengte, voor de zekerheid: is het nu 40 diep 60 hoog of vice versa?
 
Daar heb je een punt Richard, officieel is de notering lxbxh
voor een zeebak lijkt me 40 de h, dan staat het verkeerd
 
Peacocks zijn natuurlijk ook erg mooi, maar begreep dat het moeilijk is deze te mixen met Mbuna?... tja keuzes...

Helaas is de bak inderdaad 40 diep en 60 hoog...Ik had hem liever ook dieper gehad als hoger... maar mn vrouw dacht daar anders over....

De bak heeft hiervoor gedraaid als stekkenbak (koraal), de hoofdbak is 120x80x60cm
 
Zou inderdaad mooi geweest zijn als het vice versa was, vooral oppervlakte is van belang bij territoria vormers.
maargoed, het is zoals het is!

Peacocks mengen met Mbuna is een risico kwa voeren. of je doet de Peacocks te min aan dierlijk eiwit of nog erger de mbuna's teveel met bloat tot gevolg.
er zijn een klein aantal mbuna's die toleranter zijn wat dat betreft, labidochromis caeruleus bijvoorbeeld.

ik heb nu Peacocks, kleine vrijzwemmers en een groepje labidochromis caeruleus in mijn 400L zwemmen (160x50x50), maar als het makkelijk kon zou ik er een full mbuna bak van maken. toch een stuk meer activiteit en interactie onderling.

ik heb in der tijd voor mijn 230x70x70 nog getwijfeld om er mbuna in te houden....
 
Tip gooi je forum ook op tanganyika.nl/plein die hebben sinds de grootste Malawi site dicht is forums geopend voor alle Afrikaanse cichliden ;)
 
Ik had weer even hoop, maar de topic starter zal daar nog niet zoveel informatie of antwoord op vinden.
Hier is wat meer te vinden mbt de Malawi’s
He hebt zeker gelijk dat er nog niet veel staat xd. Maar er zijn veel Tanganyika forumleden die van Malawi zijn overgestapt en daardoor heb je hier zeker ook wat ervaren mensen. En ja een forum moet ergens beginnen met zijn eerste bericht ;)
 

Terug
Bovenaan