Visbestand rio 180 zuid amerika


Val

Member
Lid geworden
14 februari 2018
Berichten
16
Hallo allemaal,

Mijn nieuwe aquarium (rio 180, dus 100*40*50h) staat inmiddels in te draaien, en dus heb ik nog even tijd te bedenken welke vissen erin komen.
De bak is in principe een zuid amerika bak, die wel redelijk wat planten bevat. Er loopt op dit moment CO2 op en de temp is 23-24.
Uit het vorige aquarium wil ik de corydoras panda (10 stuks) en otocinclus (2 stuks) overplaatsen.

De vraag is nu; wat kan hier nog bij, met name in het midden en bovenlaag. De cory’s kweken al sinds ze in de kleine bak zitten, en dat zou ik graag behouden, dan kan de groep uit zichzelf nog iets groeien. Echte rovers zijn daarmee denk ik geen goede optie? En zijn er algeneters die in/bij een bak als deze passen?

Wat zijn volgens jullie ervaringen goede combinaties hierbij?

Alvast bedankt!
 
Er zijn heel veel klein blijvende L nummers wat jij algeneters noemt.
Zoek eens de L260 of de L201 op Internet.
Erg leuke visjes.
 
Ligt ook aan je inrichting waar zijn de schuilplekken. De L201 zat bij mij altijd voor de voorruit.
Ik had daar dan ook stukjes hout en steen waar ze onder konden. Een L046 is wat duurder maar ook heel leuk.
En dan heb je lookalikes zoals L133.
 
Ook de L46 L333 en alle andere excotisch gekleurde algeneters zijn nachtdieren, je hoort ook alle aquarianen erover klagen dat ze de dure vis nooit zien of hooguit een staart.

Zou het bij een ancistrussoort houden die zijn aanzienlijk minder lichtschuw
 
Ook de L46 L333 en alle andere excotisch gekleurde algeneters zijn nachtdieren, je hoort ook alle aquarianen erover klagen dat ze de dure vis nooit zien of hooguit een staart.

Zou het bij een ancistrussoort houden die zijn aanzienlijk minder lichtschuw

Welke ancisstrussoort zou jij dan aanraden?
 
Welke ancisstrussoort zou jij dan aanraden?
Ja ik zou een mooie firered nemen
ancistrus-firered-man.jpg

Of een L144
jonkies-L144-sept2016.jpg


En die heb je in twee varianten, met gewone vinnen (zoals op de foto's) of met sluiervinnen
 
Inmiddels een tijd en wat onderzoek verder, kom ik tot de volgende opties voor de bak:

boven; bijlzalmpjes (carnegiella

midden: roodneuszalm (hemigrammus rhodostomus/bleheri?) OF neon tetra/kardinaaltetra/valse neon (paracheidoron innesi/axelrodi/simulans)

bodem; corydoras panda

hoe is jullie ervaring met deze middenvissen? Ik lees over de roodneuzen dat het eierrovers kunnen zijn; laten zij dan wel de jongen van de cory’s met rust?

En kan hier een koppel apistogramma borelli of een koppel laetacara dorsigera bij? Het gaat dus om een bak van 1 m, ik lees hier verschillende verhalen over icm met de panda’s... Gaat dit sowieso een ongelukkig huwelijk zijn icm de scholenvis en de panda’s in deze bak?

alvast bedankt weer!
 

Terug
Bovenaan