Visbestand rio 180

T

Tabon

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb een tijd terug een juwel rio 180 aangeschaft van 100x40x50. De bak draait nu voor een aanzienlijke tijd en heb er nu 5 platy’s inzwemmen. Deze doen het overigens zeer goed. Ik laat hem op deze manier nog een tijd draaien maar weet nog niet precies welke vissen ik er later naast wil hebben.

ik heb al aardig wat research gedaan en heb vele vissen gezien. De dwergcichliden spreken mij het meest aan maar vind het lastig om te bepalen of er uberhaupt soorten zijn die goed gaan met platy’s omdat het een vrij drukke vis is. Als het toch mogelijk is lijkt het me leuk om een koppel cichlide en nog een scholenvis of een andere leuke soort er in te doen.

ik hoor graag tips!
 
Daar kan zeker nog vis bij in ieder geval. Let wel dat Platy's zich nog behoorlijk kunnen voortplanten, noem het altijd waterknijnen dus dat is iets om rekening mee te houden. Of daar cichliden bij kunnen durf ik niet zo 1, 2 3 te zeggen, als de bak te overbevolkt raakt zullen ze dit in ieder geval niet kunnen waarderen. Ze zullen wel denk ik baby platy's opeten als ze de kans krijgen dat weer wel. Heb je al ervaring met het houden van vissen of is dit je eerste bak? Anders zou ik sowieso nog niet met cichlides beginnen. Scholenvis zou in principe geen problemen moeten opleveren en kun je wel een tetra soort of rasboras of barbeeltjes, net waar je voorkeur ligt. Wel van te voren checken indien je dwergcichliden neemt of de vissen een beetje in dezelfde waterwaarden gedijen. Platy's stellen volgens mij niet zoveel eisen aan de waterwaardes.
 
Wat voor bodem zit er in de bak?

Platy's begeven zich niet heel vaak in de onderste lagen, dus dat zal niet direct een probleem vormen m.b.t. dwergcichlides.
 
Wat voor bodem zit er in de bak?

Platy's begeven zich niet heel vaak in de onderste lagen, dus dat zal niet direct een probleem vormen m.b.t. dwergcichlides.
Er zit een voedingsbodem in met daarop fijn aquarium grind.
 
Terug
Bovenaan