Visbestand Rio 350


Is er niemand met een groter aquarium die ervoor gekozen heeft om vissen onverwarmd te houden?
Ik had een 350 liter aquarium onverwarmd met het volgende visbestand:
Koppel paradijsvissen
15 barbus schuberti
15 corydoras panda
10 otocinclus affinis

Ik had ze in een schuur staan op koude dagen ging de temperatuur terug naar 17 graden.
Misschien heb je er wat aan
 
Er zijn er veel die door de week niet zo veel op het forum zijn, maar in het weekend hun schade inhalen. Als ik jou was, zou ik mijn vraag dus vrijdagavond of zaterdagochtend nog eens herhalen.
Oké, goed om te weten!
 
Ik had een 350 liter aquarium onverwarmd met het volgende visbestand:
Koppel paradijsvissen
15 barbus schuberti
15 corydoras panda
10 otocinclus affinis

Ik had ze in een schuur staan op koude dagen ging de temperatuur terug naar 17 graden.
Misschien heb je er wat aan
Jazeker, goed om te horen. De paradijsvis vinden we erg mooi! Pareldanio's of neontetra's zullen zeker te klein blijven voor erbij? Dat ze niet als voer gezien worden...
 
Is er niemand met een groter aquarium die ervoor gekozen heeft om vissen onverwarmd te houden?
Ook maar een lijstje van mijn vissen. Allemaal onverwarmd in bakken vanaf 1.20. Ook hier ongeveer 17 als minimum. (18+ is veiliger.) Heb je in elk geval van een aantal soorten een idee of het bij elkaar kan.

Bak 1:
- panda garra [Garra flavatra]
- siamese algeneter [Crossocheilus langei]
- kwikwi [Megalechis thoracata]
- "mini-kwikwi" [Hoplosternum punctatum]
- Agamyxis pectinifrons
- Corydoras leopardus
- Goudvis --> 1.20 is daar wat krap voor

Dat zijn allemaal vreedzame soorten, nooit problemen mee. Had je die kwikwi's al eens opgezocht? Misschien ook voor jullie bak wel leuk. :)

(Bak 2 & bak 3: ga je niks aan hebben want dat zijn geen lieverdjes.)
 
Vanwaar de keus om onverwarmd te gaan? Paar graden meer en kijk wat je kunt hebben. Hier dezelfde bak inderdaad, maar heel bewust gekozen voor een grote school van kleine visjes zodat de bak nog groter lijkt. Hier in de bak zo'n 60 axelrodia riesei (formaatje galaxy) zwemmen, op de bodem zo'n 30 corydoras en aan het oppervlakte nog een verzameling van een aantal soorten welke hun leven hier mogen slijten. Ga ik ook niet meer aanvullen. Daarnaast een trio honinggoerami's en een enkele betta man. En dat gaat samen allemaal prima. Ook met de andere betta heren die ik bij de combi heb gehad, ook in de 80cm waar een deel vand e bewoners vandaan komt
Omdat de meeste vissen die we willen onverwarmd kunnen. Daardoor wordt onze hobby een stuk duurzamer en milieuvriendelijker. Dat spreekt ons wel aan.
 
Ook maar een lijstje van mijn vissen. Allemaal onverwarmd in bakken vanaf 1.20. Ook hier ongeveer 17 als minimum. (18+ is veiliger.) Heb je in elk geval van een aantal soorten een idee of het bij elkaar kan.

Bak 1:
- panda garra [Garra flavatra]
- siamese algeneter [Crossocheilus langei]
- kwikwi [Megalechis thoracata]
- "mini-kwikwi" [Hoplosternum punctatum]
- Agamyxis pectinifrons
- Corydoras leopardus
- Goudvis --> 1.20 is daar wat krap voor

Dat zijn allemaal vreedzame soorten, nooit problemen mee. Had je die kwikwi's al eens opgezocht? Misschien ook voor jullie bak wel leuk. :)

(Bak 2 & bak 3: ga je niks aan hebben want dat zijn geen lieverdjes.)
Inderdaad een leuk visje kwikwi, die komt ook op onze lijst. Bedankt!
 
@Gino88 Agamyxis pectinifrons jeetje wat een prehistorisch monster lijkt dat te zijn! Bijzonder!
 
Jazeker, goed om te horen. De paradijsvis vinden we erg mooi! Pareldanio's of neontetra's zullen zeker te klein blijven voor erbij? Dat ze niet als voer gezien worden...
De neon tetras zullen er wel bij kunnen. Zeker als ze een beetje formaat hebben, kunnen makkelijk 4 a 5 cm worden. Voor paradijsvissen is her belangrijk dat ze voldoende oppervlakteplanten hebben, drijfplanten kan ook dan zijn ze daar veel mee bezig. Opletten als ze eitjes hebben dan zijn ze wel territorium gericht . Zo stond het erbij. Er zijn meer hele mooie barbus soorten die op kamertemperatuur kunnen.
 

Bijlagen

  • 20210322_162551.jpg
    20210322_162551.jpg
    164.4 KB · Weergaven: 31
  • 20210201_145356.jpg
    20210201_145356.jpg
    237.1 KB · Weergaven: 28
De neon tetras zullen er wel bij kunnen. Zeker als ze een beetje formaat hebben, kunnen makkelijk 4 a 5 cm worden. Voor paradijsvissen is her belangrijk dat ze voldoende oppervlakteplanten hebben, drijfplanten kan ook dan zijn ze daar veel mee bezig. Opletten als ze eitjes hebben dan zijn ze wel territorium gericht . Zo stond het erbij. Er zijn meer hele mooie barbus soorten die op kamertemperatuur kunnen.
Fijn, dat klinkt goed! Het bestand begint nu een beetje vorm te krijgen.
 

Terug
Bovenaan