Wat is er nieuw

Visbestand rode acara

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vuurgarnaal96
  • Startdatum Startdatum
V

Vuurgarnaal96

Guest
Hoi mensen,

Kan in een 270 literbak, 1.2m, een koppel rode acara met 3 afrikaanse vlindervissen?
Of/en zijn er andere combinaties beter. Rode acara gaat er sws in!

Alvast bedankt

Ik heb geen ervaring met beide vissen, maar ik lees op internet dat de vlindervis geen stroming prettig vindt, terwijl de acara dit wel kan waarderen. Hopelijk kan je hier iets mee! 🙂

Ah okee bedankt! Vond zelf de regenboogcichlide al, past er goed bij.
Verder lijkt me de vuurkeelcichlide ook mooi

De regenboogcichlide houdt ook niet van stroming. Ook met de temperatuur lopen ze elkaar n�t mis (acara 21-25, regenboog 26-30)

Over de vuurkeelcichlide kan niks vinden, qua waterwaarden passen ze wel bij elkaar, over stroming wordt niks gezegd. Wat wel is, is dat beide vissen (vuurkeel en acara) beiden in de midden/onderste laag zitten van het water.

Meestal is het mooier om ��n soort vis per laag te houden, maar dat is natuurlijk persoonlijk 😉

Rode acara als in een Hemichromis soort? H. bimaculatus?
Die komt wel uit een heel andere type wateren dan de regenboogcichlide als in Archocentrus multispinosus (zacht, zuur vs. hard, alkalisch).
En Hemichromis staan ook niet bepaald bekend als lieverdjes 😉

bij een kleine hemichromis soort kan je in bakken onder de 150cm geen medebewoners houden. deze rakkers slopen letterlijk alles. als je toch iets wilt proberen raad ik je doradidae aan, meervallen met pantser, en formaat om zich te kunnen weren, wel uit z-Amerika, maar de mochokidae uit Afrika, zijn kwetsbaarder...
als je cichlides erbij gaat zetten gaan ze denk ik buiten de broedtijd de andere cichlides al slopen....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan