Visbestand samenstellen


Hoe zit het met de levensduur met de gardneri? Hou dit soort zich zelf in stand of is de ts verplicht om de vissen te kweken om ze in stand te houden? Tateurndina ocellicauda zou ook nog een mooi soortje zijn
Ze zijn vrij makkelijk te kweken. Vraag is alleen of er wat overblijft in een bak met andere vissen. Ze leven ook wel een jaar of 2/3.
 
20 Corydoras panda scharrelen vrolijk over de bodem
4M + 4v honinggoerami ( Trichogaster chuna ) Zwemmen overal, waarderen drijfplanten en dichte beplanting aan het oppervlak zeer
20 roodvinzalm (Aphyocharax anisitsi ) zwemmen net iets onder het midden van de bak, kijk even hoe het gaat, is mogelijk nog uit te breiden naar een grotere groep.
4M + 4v Aphyosemion gardneri zwemmen overal, mannen zullen rondom mos of fijnbladige planten rond de bodem territoria vormen, zorg dus dat er minstens zoveel van deze plekken zijn als het aantal mannen dat je hebt.
Ik ga voor
20 Corydoras panda
4 m + rv honinggoerami
20 roodvinzalm, mooier dan de glasroodvinzalm
4m + 4v gardneri
7 goudbarbelen

Heb je nog een advies voor een goede Algeneter ?
Heb nu wel wat slakjes die met de planten meegekomen zijn in de bak.
Kan ik die het beste zsm verwijderen ? Of nog even laten zitten.
 
Ik ga voor
20 Corydoras panda
4 m + rv honinggoerami
20 roodvinzalm, mooier dan de glasroodvinzalm
4m + 4v gardneri
7 goudbarbelen

Heb je nog een advies voor een goede Algeneter ?
Heb nu wel wat slakjes die met de planten meegekomen zijn in de bak.
Kan ik die het beste zsm verwijderen ? Of nog even laten zitten.
Slakjes zijn geweldig in je bak, lekker laten zitten. Ik zou verder geen algeneter toevoegen, algen voorkomen en weghalen is toch jouw taak, is niet uit te besteden aan een algeneter.
 
  • Leuk
Waarderingen: John
Slakjes zijn geweldig in je bak, lekker laten zitten. Ik zou verder geen algeneter toevoegen, algen voorkomen en weghalen is toch jouw taak, is niet uit te besteden aan een algeneter.
Ben nu nog aan het indraaien en heb wat bruinalg. Neem aan als straks de vissen erbij komen dat de alg dan ook verdwijnt.
 
Die bruinalg verdwijnt als je bak goed is ingedraaid en soms zie je juist wat bruinalg nadat je visjes toevoegt omdat de bacteriecultuur dan net weer even op orde moet komen.
Het beste is om de visjes niet allemaal tegelijk toe te voegen maar bv elke 10 dgn 1 soort.
 
  • Leuk
Waarderingen: John
Die bruinalg verdwijnt als je bak goed is ingedraaid en soms zie je juist wat bruinalg nadat je visjes toevoegt omdat de bacteriecultuur dan net weer even op orde moet komen.
Het beste is om de visjes niet allemaal tegelijk toe te voegen maar bv elke 10 dgn 1 soort.
Bedankt voor de tip.
Ik was ook van plan om met de 10 Corydoras panda te beginnen en een week later nog 10 erbij.
Kunnen mooi de bodem bijhouden:)
 
Slakjes zijn geweldig in je bak, lekker laten zitten. Ik zou verder geen algeneter toevoegen, algen voorkomen en weghalen is toch jouw taak, is niet uit te besteden aan een algeneter.
Ik denk eraan om ook 10 vuurgarnalen toe te voegen aan de lijst.
Heb je nog een advies voor welke voeding ik het beste kan gebruiken voor het totale Visbestand en wat is een goed merk.
 

Terug
Bovenaan