Ronald_

Well-known member
Lid geworden
21 mei 2021
Berichten
140
Mijn vijver heeft een afmeting van 150cm bij 100cm en op het diepste punt 80cm diep.
Momenteel zitten er in:
4 kleine goudvissen
3 kleine kroeskarpers
3 goudelritsen

Ik wil graag sarasa en/of shubunkin toevoegen, hoeveel vissen is mogelijk?

Er zit een filter op en een uv lamp.
 
Zet er even een foto bij.
Zelf zou ik nu zeggen...er zit genoeg in.
En weet je zeker dat je 3×kroeskarpers in je vijver heb?

Mvg ronald
 
Ook kleine goudvissen worden groot.
Ik zou enkel de groep goudelritsen uitbreiden.
Dat gaan ze appreciëren.
 
Zet er even een foto bij.
Zelf zou ik nu zeggen...er zit genoeg in.
En weet je zeker dat je 3×kroeskarpers in je vijver heb?

Mvg ronald
Nee dat weet ik niet zeker, het kunnen ook goudvissen zijn die nog om moeten kleuren, maar daar doen ze dan wel erg lang over. :engel:

foto vijver:
11282A05-1F8D-46F7-B8EE-6132D9D9541C.jpeg
Foto kroeskarper, of toch goudvis:
0BF66F96-BB4F-423D-B133-3B277625F6F4.jpeg
 
Ook kleine goudvissen worden groot.
Ik zou enkel de groep goudelritsen uitbreiden.
Dat gaan ze appreciëren.
De goudelritsen wil ik graag uitbreiden, maar de vrouw wil graag goudvissen. Dus die zitten hier hun oude dag uit, ze zijn nu ongeveer anderhalf jaar oud.
 
Als ze zwart zijn?
Kan het wel tot 2 jaar duren voor ze oranje worden.

Mvg ronald
 
Als ze zwart zijn?
Kan het wel tot 2 jaar duren voor ze oranje worden.

Mvg ronald
De vis op de foto is geschat 4 jaar oud. Ik weet niet of er ook goudvissen zijn die nooit omkleuren, hij is ongeveer 12cm groot, en heeft z’n leven lang de tijd gehad om te groeien (vijver lijkt me groot genoeg, genoeg voedsel etc)
 
De vis op de foto is geschat 4 jaar oud. Ik weet niet of er ook goudvissen zijn die nooit omkleuren, hij is ongeveer 12cm groot, en heeft z’n leven lang de tijd gehad om te groeien (vijver lijkt me groot genoeg, genoeg voedsel etc)
Als die 4 jaar is en 12 cm hoop ik niet dat het een kroeskarper is die worden gemiddeld 50 cm groot en denk dat je vijver niet groot genoeg is maar dat laat ik aan jou over wat je wel en niet verantwoord is. Wat ik wel mis bij jou vis op de foto is de typische hoge bouw voor een kroeskarper maar is wel wat lastig te zien op deze foto
 
Als die 4 jaar is en 12 cm hoop ik niet dat het een kroeskarper is die worden gemiddeld 50 cm groot en denk dat je vijver niet groot genoeg is maar dat laat ik aan jou over wat je wel en niet verantwoord is. Wat ik wel mis bij jou vis op de foto is de typische hoge bouw voor een kroeskarper maar is wel wat lastig te zien op deze foto
Ik begrijp heel goed dat een vis van 50cm te groot is voor de huidige maat vijver. Mijn opmerking doelde meer op het feit dat als het een kroeskarper is hij naar mijns inziens ondertussen wel groter zou zijn. Maar voor een goudvis is hij heel laat met omkleuren, vandaar mijn onzekerheid.
 
Ah ok had het verkeerd geïnterpreteerd. Excuses.
Vraag is dan of elke goudvis verkleurt dat denk ik namelijk zelf niet, spreek ik uit eigen ervaring maar ben hier geen kenner in
 
Ah ok had het verkeerd geïnterpreteerd. Excuses.
Vraag is dan of elke goudvis verkleurt dat denk ik namelijk zelf niet, spreek ik uit eigen ervaring maar ben hier geen kenner in
Geen probleem hoor, maar dat is inderdaad de vraag.
En de tweede vraag is of er nog een twee/drietal sarasa bij in kunnen (maar die vraag is eigenlijk al beantwoord)
 

Terug
Bovenaan