Visbestand voor 40 liter aquarium


Fishman

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2020
Berichten
221
Leeftijd
22
Hallo weer dit topic want heb toch echt meer ideeen nodig kwa visbestand hier wat informatie en fotos van mijn aquarium

Het aquarium heeft een inhoud van 40 liter het is een open aquarium dus zonder deksel dus springvisjes of dergelijke kunnen niet. De afmetingen zijn 47x25x42.5.
Het aquarium draait op kraanwater.

Het aquarium is ingericht met seriyo stone en spiderwood het aquarium heeft veel beplanting. Het is een high tech
 
Dit is het aquarium
 

Bijlagen

  • 70AA7073-56C6-4268-B406-05752BAFBC3A.jpeg
    70AA7073-56C6-4268-B406-05752BAFBC3A.jpeg
    124.3 KB · Weergaven: 293
Het aquarium is nu 3 weken oud maar ga 3 weken op vakantie dus als ik terug kom is ie klaar voor vissen en is hij mooi begroeid
 

Bijlagen

  • 159A0B60-48C9-4E3F-B835-FBADB32479A8.jpeg
    159A0B60-48C9-4E3F-B835-FBADB32479A8.jpeg
    143.8 KB · Weergaven: 143
Wat is de afmeting van het aquarium? Ondanks dat een boraras toch wel een cm of 50/60 meer waardeert, zou dit een optie kunnen zijn. Beste is een garnalenbakje, maar of dat goed gaat icm met de high end scape (qua toevoegingen) is de varag
 
De afmeting staat erbij boven
 
Is dit niet een zgn nano aquarium?
Dan zou ik er wat garnalen in doen en zoeken welke vis voor nano aquaria geschikt zijn. Op internet zijn daar wel voorbeelden van te vinden, als je daar wat vindt wat je mooi vindt kun je ze bekijken bij de lfs. Meteen bij de dierenwinkel zoeken kan natuurlijk ook.
Overigens je aquarium is mooi ingericht.
 
Wat een prachtige kleur hout zeg! Zo donker! Ben benieuwd wie de bewoners worden. Een paar prachtige garnalen zouden niet misstaan, alhoewel ik niet weet hoe goed die samengaan met CO2 ? maar dat weten een paar knappe koppen op dit forum wel. Ben ik nu wel benieuwd naar haha Groetjes!
 
Er zijn best wat opties, bijvoorbeeld;
Betta,
Garnalen,
Dwergcorydoras (Corydoras habrosus, Corydoras hastatus, Corydoras pygmeus),
Boraras soorten,
Slakken,
Er zijn zeker nog wel meer, maar hopelijk heb je hier iets aan!
 
Ja de dwergcorydoras pygmeaus zou heel goed kunnen, is tevens de enige corydorassoort die voornamelijk in de middenzone zwemt
 
Ja heb er nu tijdens de opstart periode al 3 zebra nerite slakken gekocht die leven er nu al 3 weken in.
Ik had zelf inderdaad gedacht aan een kleine nano vis zoals galaxy danio of een boraras soort met een groepje garnalen. Of zou dit te veel worden?
 
Als bodemvis had ik zelf gedacht aan pygmy corydoras of hillstream loaches
 
Wat denken jullie hierover ?
 
Ja heb er nu tijdens de opstart periode al 3 zebra nerite slakken gekocht die leven er nu al 3 weken in.
Ik had zelf inderdaad gedacht aan een kleine nano vis zoals galaxy danio of een boraras soort met een groepje garnalen. Of zou dit te veel worden?
Dat kan prima! Die galaxy's willen wel heel veel beplanting, dus dan zou je wel de prachtige Aquascape die je nu hebt moeten aanpassen...
Als bodemvis had ik zelf gedacht aan pygmy corydoras of hillstream loaches
Zoals hierboven al gezegd zijn pygmeus niet echt bodemcory's (eigenlijk de enige cory die niet echt op de bodem leeft). De habrosus en hastatus blijven wel op de bodem. Met die hillstream loaches heb ik geen ervaring.
 
Hillstream loach zegt het eigenlijk al; hillstream dus een bak met veel stroming. Ik vermoed dat je dan iets van een beaufortia/gastromyzon bedoelt? Hier wel in de Dubai en hij doet het al jaren prima. maar merk wel dat ie zo nu en dan lekker in de stroming hangt. Daar zijn ze op gebouwd en voor gemaakt, denk dat jou bak daar echt wel te klein voor is; je gaat niet genoeg stromin gkunnen creëren zonder datj e andere vissen volledig de bak door waaien
 
Er zit toch behoorlijk wat stroming op de planten zwaaien ook in de stroming
 
Dat kan prima! Die galaxy's willen wel heel veel beplanting, dus dan zou je wel de prachtige Aquascape die je nu hebt moeten aanpassen...

Zoals hierboven al gezegd zijn pygmeus niet echt bodemcory's (eigenlijk de enige cory die niet echt op de bodem leeft). De habrosus en hastatus blijven wel op de bodem. Met die hillstream loaches heb ik geen ervaring.

De bak is beplant met alles 1-2-grow maar hij is heel erg dichtbeplant en heb ook nog allerlei buces gekocht en andere planten dus dichtbeplant is het zeker als ik terug kom van vakantie
 
Ik zou voor een aantal Boraras gaan (maculata en brigittae zijn leuk) en een kolonie garnalen :)
Je bakje staat er leuk bij trouwens!
 
Oke ja zouden ember tertras/vuurzalmpjes ook kunnen of is het aquarium daar te klein voor?
 
Oke ja zouden ember tertras/vuurzalmpjes ook kunnen of is het aquarium daar te klein voor?
Deze zijn veel geschikter dan alle al aangehaalde soorten in dit topic. Omdat ze niet al te levendig zijn zullen ze zich hier een stuk beter in voelen dan Danio's of Boraras. 22 graden is warm zat voor ze.

Wel mis ik in je bak drijfplanten. Alle aangehaalde soorten verlangen drijfplanten, en komen dan ook een stuk beter op kleur.
 
Drijfplanten ga ik nog wel halen maar krijg degene die ik wil niet gevonden want ik wil de phyllanthus fluitans red
 

Terug
Bovenaan