J
Jacqie
Guest
Inmiddels ben ik er aan uit welk formaat aquarium ik ga nemen. Vanavond ga ik al voor 1 kijken zelfs.
Voordat ik verder denk over inrichting qua omgeving en planten wil ik eerst duidelijk hebben welke vissen er in gaan. Ik heb al het 1 en ander uitgezocht wat ik zelf mooi vind maar dat past zeker niet allemaal bij elkaar in 1 bak.
Deze lijst is gemaakt op informatie op het internet en hier op het forum maar kan zijn dat ik foutieve informatie ergens vandaan gehaald heb.
Wat kan van deze soorten wel samen en/of moet ik totaal andere richting op zoeken?
De neon of kardinaal tetra's heb ik zeer graag sowieso in mijn aquarium. Ook de rouwtetra spreekt mij enorm aan qua uiterlijk. Ik ben helemaal weg van maanvis (achtigen) maar daar is mijn aquarium te klein voor dus die vallen af. Echter vissoorten die wel in dit aquarium kunnen maar wel zo eruit zien zou ik graag hebben.
Ik hou van variatie qua kleuren maar ook qua bodem/midden/boven zwemmers zodat ik niet alleen in het midden van het aquarium vissen heb. Graag zie ik wat scholenvisjes die lekker actief zijn maar daarnaast ook graag wat rustigere grote vissen.
Onderling moet het qua karakters goed kunnen uiteraard.
Dit is een lijst van favorieten:
Aquarium 80x36x45 110 liter
Bodembewoners:
Kubotai of de dwerg Botia (slak eter 12 � 9 cm) GEEN kleurvariant
Corydoras Adolfoi (6 cm) GEEN kleurvariant vreedzaam, scholenvis, geen cichliden bij zetten
Corydoras Sodalis (7 cm) GEEN kleurvariant vreedzaam, scholenvis, geen cichliden bij zetten
Half gestreepte modderkruiper (8 cm) groepsvis minimaal 5, maken planten kapot
Middenbewoners:
Dwerg Gourami (6 cm)
Hockeystick (6 cm) vriendelijke scholen vis, niet bij kleine visjes
Labidochromis Hongi red top (12 cm)
Lamprologus daffodil (12 cm)
Lamprologus tretocephalus (12 cm)
Haaivinbarbeel (15 cm)
Labidochromis Caeruleus Yellow (12 cm) sociaal, maar 1 man met meerdere vrouwen nemen
Rouwtetra (6 cm) GEEN kleurvariant, vreedzaam, scholenvis minimaal 6
Galaxy rasbora (2-5 cm)
Sumatraan NIET doen niet sociaal
Midden/boven bewoners:
Neon/kardinaal Tetra (5 cm) GEEN wildvang, vreedzaam , groepsvis
Barbeel (2.5-4 cm) vreedzaam maar niet teveel warmte, groepsvis
Zwaarddragers (7-10 cm) vreedzaam meer vrouwen dan mannen
Midden/onder bewoners:
Kersenbuikcichlide (7-10 cm) vreedzaam gezellige groepsvis
Prachtvin Algeneter (15 cm)
Antennebaarsje bred electric blue (4 cm) moeilijk te houden ivm PH waarde water. Koppel of groep
Dwergrasbora (2-5 cm) vreedzaam minimaal 7 visjes alleen met andere mini visjes
Boven bewoners:
Guppy mannen (5-7 cm)
Leuke visgroepen:
Botia
Cichliden
Corydoras (bodembewoners)
Dwergcichliden
Gourami
Guppen
Haaiachtigen
Rasbora
Tetra�s
Zalmen
Maanvissen
Voordat ik verder denk over inrichting qua omgeving en planten wil ik eerst duidelijk hebben welke vissen er in gaan. Ik heb al het 1 en ander uitgezocht wat ik zelf mooi vind maar dat past zeker niet allemaal bij elkaar in 1 bak.
Deze lijst is gemaakt op informatie op het internet en hier op het forum maar kan zijn dat ik foutieve informatie ergens vandaan gehaald heb.
Wat kan van deze soorten wel samen en/of moet ik totaal andere richting op zoeken?
De neon of kardinaal tetra's heb ik zeer graag sowieso in mijn aquarium. Ook de rouwtetra spreekt mij enorm aan qua uiterlijk. Ik ben helemaal weg van maanvis (achtigen) maar daar is mijn aquarium te klein voor dus die vallen af. Echter vissoorten die wel in dit aquarium kunnen maar wel zo eruit zien zou ik graag hebben.
Ik hou van variatie qua kleuren maar ook qua bodem/midden/boven zwemmers zodat ik niet alleen in het midden van het aquarium vissen heb. Graag zie ik wat scholenvisjes die lekker actief zijn maar daarnaast ook graag wat rustigere grote vissen.
Onderling moet het qua karakters goed kunnen uiteraard.
Dit is een lijst van favorieten:
Aquarium 80x36x45 110 liter
Bodembewoners:
Kubotai of de dwerg Botia (slak eter 12 � 9 cm) GEEN kleurvariant
Corydoras Adolfoi (6 cm) GEEN kleurvariant vreedzaam, scholenvis, geen cichliden bij zetten
Corydoras Sodalis (7 cm) GEEN kleurvariant vreedzaam, scholenvis, geen cichliden bij zetten
Half gestreepte modderkruiper (8 cm) groepsvis minimaal 5, maken planten kapot
Middenbewoners:
Dwerg Gourami (6 cm)
Hockeystick (6 cm) vriendelijke scholen vis, niet bij kleine visjes
Labidochromis Hongi red top (12 cm)
Lamprologus daffodil (12 cm)
Lamprologus tretocephalus (12 cm)
Haaivinbarbeel (15 cm)
Labidochromis Caeruleus Yellow (12 cm) sociaal, maar 1 man met meerdere vrouwen nemen
Rouwtetra (6 cm) GEEN kleurvariant, vreedzaam, scholenvis minimaal 6
Galaxy rasbora (2-5 cm)
Sumatraan NIET doen niet sociaal
Midden/boven bewoners:
Neon/kardinaal Tetra (5 cm) GEEN wildvang, vreedzaam , groepsvis
Barbeel (2.5-4 cm) vreedzaam maar niet teveel warmte, groepsvis
Zwaarddragers (7-10 cm) vreedzaam meer vrouwen dan mannen
Midden/onder bewoners:
Kersenbuikcichlide (7-10 cm) vreedzaam gezellige groepsvis
Prachtvin Algeneter (15 cm)
Antennebaarsje bred electric blue (4 cm) moeilijk te houden ivm PH waarde water. Koppel of groep
Dwergrasbora (2-5 cm) vreedzaam minimaal 7 visjes alleen met andere mini visjes
Boven bewoners:
Guppy mannen (5-7 cm)
Leuke visgroepen:
Botia
Cichliden
Corydoras (bodembewoners)
Dwergcichliden
Gourami
Guppen
Haaiachtigen
Rasbora