H
Honeybadger
Guest
Maar goed, wat ik vooral proef is dat jullie moeite hebben met het feit dat ik het advies van de aquariaan gevolgd heb en niet dat van het forum. En dat ik dus eigenlijk een dierenbeul ben. En dat vind ik ergens best jammer...
Nee, dat proef je verkeerd.
Het grote probleem is hier dat je bewust vissen die 25cm+ worden in een bakje van 60cm steekt. Laten we fair blijven...
Eigenlijk heb je voor zoiets geen advies nodig, het is een kwestie van gezond verstand!
Geen enkele dierenvriend doet zoiets. Als je dat echt gelooft maak je jezelf wat wijs...
Er zijn er trouwens veel die denken dat ze een dierenvriend zijn maar er is een groot verschil tussen een verzamelaar van dieren of een liefhebber van dieren, laat dat duidelijk zijn.
Heeft dus in essentie niets te zien met het volgen van het 'advies' van de "aquariaan" (lees: de verkoper van de vissen) of het negeren van het advies van meerdere bronnen en forumleden...
Het gaat hem over jezelf informeren en over het juist handelen op basis van de correcte informatie.
De clownbotia zit hier zelfs niet in de schemerzone waar eventueel twijfel kan bestaan. Hij past gewoon NIET in je bak, zo klaar als een klontje.
Iedereen die kijkt ziet dit, simpel...
Diezelfde aquariumzaak raadde me ten zeerste af om zoetwaterhaaitjes te nemen, omdat die zo groot worden. Hetzelfde gold overigens voor maanvissen, waarin ze dus hetzelfde advies gaven als iedereen hier op het forum....
Hoho! Dat maakt het een topzaak!
Als ze je echter in dezelfde adem 2 clownbotia's meegeven om te vergroeien in je bak dan blijkt het toch eerder een flopzaak te zijn...
Waarschijnlijk had de verkoper gewoon een overschotje clownbotia's? 😀
Jouw fout is dat je blindelings vertrouwt op het advies van iemand die professioneel verkoper is. Het is veel verstandiger om zelf je research te doen op een onafhankelijke manier zodat je tenminste weet wanneer de verkoper aan het lullen is...
Ik snap oprecht niet dat zovelen een onweerstaanbare drang hebben om foute vissen/teveel vissen/te grote vissen in de verkeerde bak te houden.
Is dat dan zo leuk om constant op een bak met overbevolking te kijken, om een vis te zien die amper kan over en weer zwemmen?
En dat als dierenvriend?
Ik ben bijvoorbeeld een kippenvriend maar denk je dat ik daarom een legbatterij vol stresskippen in mijn tuin heb staan?
Laatst bewerkt door een moderator: