Wat is er nieuw

Visbestand voor mijn ondiepe aquarium

CockerNika

Well-known member
Lid geworden
3 juli 2024
Jaaaaaa hij is besteld! De voorpret kan beginnen!

Een ILA optiwhite, rimless en open aquarium van 75x45x24 met waarschijnlijk een effectieve waterhoogte van 18cm. Dat is +/-60 liter(gerekend met de 18cm dus)
Daarvan zal nog wat inrichting afgaan dus ik gok op 40 tot 50 liter water.

Ik wilde eigenlijk geen zwartwater aquarium maar ik ben dol op zwartwater aquaria, ik word er toch elke x weer naartoe getrokken.
Ik ben nu vooral aan het kijken naar wilde betta's. Naar mijn idee zouden die perfect moeten passen in mijn bakje.

Wie o wie heeft hier ervaring mee, wil mij tips of feedback geven of heeft een compleet ander idee(bijvoorbeeld geen zwartwater) voor mij?

P.s. ik hou van rust, dus 1 soort hoofdbewoner is voor mij voldoende er hoeft voor mij geen scholenvis in.

Betta albimarginata? Ik heb Betta channoides gehad, vrijwel hetzelfde uiterlijk, maar men zegt dat B. albimarginata vredelievender is en ook in een groepje gehouden kan worden.

Een of andere soort killivis? Bij Fundulopanchax gardneri, maar er zijn nog een heleboel andere prachtige soorten.

Een of andere soort killivis? Bij Fundulopanchax gardneri, maar er zijn nog een heleboel andere prachtige soorten.
Ik heb zeker over killis nagedacht! Die kunnen echter flink springen toch?
Ik weet dat bettas dat ook doen, echter in mijn hoofd doen die dat minder als killis.

Betta albimarginata? Ik heb Betta channoides gehad, vrijwel hetzelfde uiterlijk, maar men zegt dat B. albimarginata vredelievender is en ook in een groepje gehouden kan worden.
Prachtige vis, gaat op het lijstje! Ik heb de imbellis en de smaragdina ook hoog op mijn lijstje staan. Net als de rubra maar die heeft voor zover ik weet toch wat specifiekere waterwaardes nodig.

Ja, ze kunnen springen. Heb je een rand boven je water?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan