Paniek op Facebook over mijn visbestand.
Volgens mij volledig onterecht.
Beoogd bestand voor een Rio 125:
25 Hyphessobrycon amandae
8 Nematobrycon palmeri (heb er nu 5)
6 Corydoras aneus (uitbreiden of niet?)
1 Ancistrus gold (1 erbij of niet?
Er zit ook 1 Betta in, die ik ooit als vrouw kocht en waarvan ik nu de vraag heb of het niet stiekem een man is. Die mag oud worden in de bak.
De paniek op FB is:
Teveel vissen
Betta kan niet met andere vissen.
Ik heb hier serieus nog nooit van gehoord en vind dat de visies over het houden van vissen wel extreme vormen aannemen. Het lijkt wel alsof er ineens niks meer kan. Bovendien zit deze non binaire vis al meer dan een jaar in mijn bak en er is geen enkel probleem mee geweest.
Beoogd bestand voor Superfish start 70:
25 Boraras brigittae
3 Tateurndina occelicauda
1 Betta man met lange vinnen
4 Ladigesia roloffi (deze laat ik uitsterven of in de verkoop/weggeef)
1 botia sidthimunki (wordt ook niet aangevuld)
Als de 2 uitstervende soorten eruit zijn wil ik er 6 pangio kuhli bij doen.
Slakken en garnalen
Paniek op FB over:
De grootte van de bak voor de Betta man
Overbevolking?
Betta man kan niet met andere vissen??
Volgens mij kan een Betta man niet met andere langvinnige en ook niet met vinnenbijters. En niet met drukke guppen enzo. Maar wel met een schooltje zalmpjes en de pauwooggrondels.
Ik hoor het hier graag van experts ipv een paniekzaaiende Facebook heldin, die denkt dat ze alles weet omdat haar drukke guppen waren vermoord door een agressieve Betta.
Volgens mij volledig onterecht.
Beoogd bestand voor een Rio 125:
25 Hyphessobrycon amandae
8 Nematobrycon palmeri (heb er nu 5)
6 Corydoras aneus (uitbreiden of niet?)
1 Ancistrus gold (1 erbij of niet?
Er zit ook 1 Betta in, die ik ooit als vrouw kocht en waarvan ik nu de vraag heb of het niet stiekem een man is. Die mag oud worden in de bak.
De paniek op FB is:
Teveel vissen
Betta kan niet met andere vissen.
Ik heb hier serieus nog nooit van gehoord en vind dat de visies over het houden van vissen wel extreme vormen aannemen. Het lijkt wel alsof er ineens niks meer kan. Bovendien zit deze non binaire vis al meer dan een jaar in mijn bak en er is geen enkel probleem mee geweest.
Beoogd bestand voor Superfish start 70:
25 Boraras brigittae
3 Tateurndina occelicauda
1 Betta man met lange vinnen
4 Ladigesia roloffi (deze laat ik uitsterven of in de verkoop/weggeef)
1 botia sidthimunki (wordt ook niet aangevuld)
Als de 2 uitstervende soorten eruit zijn wil ik er 6 pangio kuhli bij doen.
Slakken en garnalen
Paniek op FB over:
De grootte van de bak voor de Betta man
Overbevolking?
Betta man kan niet met andere vissen??
Volgens mij kan een Betta man niet met andere langvinnige en ook niet met vinnenbijters. En niet met drukke guppen enzo. Maar wel met een schooltje zalmpjes en de pauwooggrondels.
Ik hoor het hier graag van experts ipv een paniekzaaiende Facebook heldin, die denkt dat ze alles weet omdat haar drukke guppen waren vermoord door een agressieve Betta.