Visbestand


Alexke

Well-known member
Lid geworden
28 februari 2012
Berichten
605
Locatie
Itegem, Heist op den Berg, België
Hallo,
ik heb een juwel Vision 180
180l
92x41x55 cm

Momenteel heb ik
15 koperzalmpjes
6 corydoras panda
6 platy's
x vuurgarnalen

Nu wil ik hier nog graag een eyecatcher bij...
Welke kan hier bij?

Mijn aquarium biedt voldoende beschutting... Het is niet zo supererg als er hier en daar eens een garnaaltje wordt meegepikt.
 
Prachtige vissen!
Moet ik dan niet de koperzalmpjes en de platy's wegdoen om een hogere temperatuur te nemen?
 
De altispinosa hoeft niet heel warm gehouden te worden. Zijn redelijk vreedzaam, behalve als ze een legsel hebben. Maar zelfs dan valt het best mee, zeker in vergelijking met andere dwergcichliden. Ik kan je niet zeggen hoe ze reageren op andere bodembewoners zoals de Corydoras aangezien ik die nooit heb gehad.

Ze zijn makkelijker op kraanwater te houden en ook goed in een groepje te houden. Het laatste uiteraard wel als de bak groot genoeg is, ik twijfel of een 1 meter bak veilig genoeg is om een groepje te huisvesten. Ik zou het nog wel aandurven, met een reservebak paraat.

Nadeel van de altispinosa is dat het geslacht vaak moeilijk te zien is (zeker als ze nog jong zijn). En het bij elkaar plaatsen van een man en een vrouw kan soms ook fout uitpakken en dan kunnen ze elkaar net zo lang treiteren tot er ��n neervalt.
 
@Visstisck
Super!! :) Zou ik dan een koppeltje nemen of een 3-tal?

@BigSmoke
Prachtige immensinteressante vissen, maar zijn ze niet te groot voor mijn bak? Op die pagina staat vanaf 1.50m.
 
Alexke zei:
Zou ik dan een koppeltje nemen of een 3-tal?
Als het goed is, maak je ook uit de post van Visstisck op dat je niet zomaar 'een koppeltje' neemt. Als het geslachtsonderscheid al te maken is bij de dieren die je koopt is een M en V bij elkaar zetten nog lang geen koppel.

Omdat je al 6x Corydoras hebt zou ikzelf eerder zeggen breid deze uit tot 10 of 12 en dan een leuk L-nummertje erbij als blikvanger.

~ Ivo
 
Alleen hebben L nummertjes vaak de onhebbelijke gewoonte om liever s'nachts en s'avonds te voorschijn te komen. En dan is er weinig blik te vangen, zonder licht en (meestal) met het baasje in bed...!

Greetzz BigSmoke
 
Dus dan zoek je er eentje uit die geen last heeft van die trekjes.
 
L010a is een hele leuke, die je altijd wel kan zien :)

Verder ken ik de L-nummers (maar je kunt het ook breder zoeken: de familie Loricariidae).
Dat zie ik liever gecombineerd worden met Corydoras dan een bodemgerichte dwergcichlide.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan