Wat is er nieuw

Vision 180 of Vision 260

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjeff
  • Startdatum Startdatum
S

Sjeff

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment aan het kijken naar een nieuw en iets groter aquarium. Ik ben ongeveer 4 maanden geleden begonnen met een 80cm aquarium wat ik goedkoop heb opgepikt. Hier zaten wat krassen op en zit een intern filter in. Nu heb ik ondertussen besloten dat deze hobby niet zal gaan vervelen en dat ik toch liever een iets mooier aquarium heb. Ben nu erg tevreden over de inhoud alleen erger ik ma kapot aan alle krassen.

Nou heb ik wat geld (niet heel veel 😛) voor een tweedehands aquarium en zit ik op marktplaats hier en daar wat te bieden. Maar de Vision 260 gaat niet lukken onder de 200 wat ik toch vrij prijzig vind. Vision 180 heb ik een mooi exemplaar gevonden met filter en al voor 140.

Mijn vraag aan jullie is (mijn voorkeur gaat nu naar de Vision 180, omdat ik het maatje mooi vind). Ga ik er later spijt van krijgen als ik nu voor de iets kleinere Vision 180 ga?

Ik zou uiteraard nog wat meer vissen willen houden. Zit ik met Vision 180 dan niet gelijk weer bijna aan m'n max?

Huidige vissenbestand is:
1x Koppelhoninggoerami
3x L134
12x Danio Choprae
6x Corydora trinnilateas

Jij kent je zelf het beste natuurlijk en is voor een ander onmogelijk te beantwoorden of je daar spijt van krijgt.
Ik heb zelf ook een 180 en zou het liefst ook veel groter willen maar als ik bv kijk naar de kosten en het onderhoud is het prima zo voorlopig.

Er kan nog wel wat bij maar als je het zo goed mogelijk in balans wil houden zijn dat niet erg veel vissen extra meer.

Seabait zei:
Jij kent je zelf het beste natuurlijk en is voor een ander onmogelijk te beantwoorden of je daar spijt van krijgt.
Ik heb zelf ook een 180 en zou het liefst ook veel groter willen maar als ik bv kijk naar de kosten en het onderhoud is het prima zo voorlopig.

Er kan nog wel wat bij maar als je het zo goed mogelijk in balans wil houden zijn dat niet erg veel vissen extra meer.

Dank je wel, je hebt natuurlijk gelijk ik ken mezelf het beste. Vandaar de vraag hier, ik ben over het algemeen nogal impulsief. Ooit een keer Tylo's gekocht �5 per stuk zonder mezelf in te lezen 🙁

Hoop dat er nog meer mensen hun ongezouten mening willen geven 😀

Misschien dat mensen zouden willen stemmen, heb het idee dat mensen het vaak wel lezen maar niet altijd reageren. Ik wil graag weten wat andere zouden kiezen dus hier mijn lijstje met keuzes.

1. Vision 180 (92lx41bx55h) (ongeveer �140 compleet)
2. Vision 260 (121lx46bx62h) (ongeveer �200 compleet)
3. Huidige aquarium houden, vader maakt meubel. (�50-100 materiaal kosten.

Alvast bedankt!

Voor die 60 euro extra zou ik voor de Vision 260 gaan. Bigger is better, toch? 😉 Meer keuze qua vissen en een stabieler geheel omdat je meer liters hebt. Seabait's punt is wel terecht: een grotere bak kost je meer tijd qua onderhoud en meer geld (niet alleen qua aanschaf). Als dat geen probleem is, prima.

Dank je wel Jones.

Het houdt me nogal bezig en ik vergeet erbij te melden dat ik gister het muurtje heb opgemeten en dit 1.20 precies. Alleen is dat met de kozijnen erbij dus het komt er op neer dat het te groot is. Het aquarium is natuurlijk 121, maar daar zit het iets bredere meubel nog niet eens bij... Wat rest is dus optie 2 of 3...

Ik zou ook voor de 260 gaan, zeker als het maar 60 euro scheelt. Geloof me: anders krijg je er toch spijt van! 🙂

Jacobus zei:
Ik zou ook voor de 260 gaan, zeker als het maar 60 euro scheelt. Geloof me: anders krijg je er toch spijt van! 🙂

Ik kan hem alleen nergens kwijt bij nader inzien...

Ik zou voor de 140 gaan.
In je openingszin heb je het al over krassen in je huidige aquarium daar ga je je dus uiteindelijk aan storen. Waardoor je alsnog een nieuwere bak koopt. Kan je dus beter een mooiere bak met meubel uitgeven in plaats van nog meer geld te besteden aan de mindere bak.

Sjeff zei:
Ik kan hem alleen nergens kwijt bij nader inzien...
Als 't niet past, dan past 't helaas niet h�! 🙂 Vision 180 is 92 cm x 41 cm x 55 cm. Rio 240 is ook 121 centimeter lang en 41 cm x 55 cm (tegenover Vision 260 121 cm x 46 cm x 62 cm; iets breder en iets hoger dus - en een gebogen voorruit), maar zou een Rio 180 met 101 cm x 41 cm x 50 cm een optie kunnen zijn? Tenzij je echt gevallen bent voor de Vision.. Dan heb ik niks gezegd 😀

Nee hoor ik kijk op het moment naar beide aquaria, alleen staan er meer Vision 180 op internet die naar mijn wens zijn. Namelijk met extern filter, verwarming, meubel en kleur donkerbruin. Ik wilde net gaan bellen om te kijken voor een aquarium maar waarschijnlijk al verkocht 🙁

Ziet er erg goed uit, maar pasten nog niet in me auto xD Dus ik ga morgen waarschijnlijk terug om hem te halen 😀

sjeff, het meubel van de vision serie is net even lang en diep als de bak zelf. heb er hier ook een staan gehad. lengte bak is 121, meubel is ook 121. bak is 46 diep, meubel is dat ook.

dus dan staat je eerste keuze toch nog open misschien. ik heb dat altijd een prachtige bak gevonden...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan