M
Mrwim94
Guest
Tech&Specs
Vision 260 (260L)
Techniek:
Filter: SuperFish AquaPro 2SP (bruto ~960L/H)
CO2 : JBL M602
Verwarming: Eheim J�ger 300Watt (26C)
Verlichting: 1 x 54watt Sylvania Aquastar(10000k)/
1 x 54watt Dennerle Special Plant + reflector
Specs:
Dagelijkse waterverversing van 10L (+ 5ml AquaSafe)
ADH Profito
ADH Carbo
AWH Ferro
Planten
Microsorum pteropus/Windelov
Echinodorus vesuvius
Hygrophila guianensis
Vallisneria nana
Bacopa monnieri
Hedyotis salzmannii
Bacopa australis
Alternanthera reineckii Mini
Ludwigia sp. Mini Super
Shinnersia rivularis "Weis Grun"
Rotala wallichii
Voorwoord
Zo'n 8 jaar geleden had ik een kleine Tetra Aqua art 60L bakje waarin ik met veel plezier de nodige plantjes en visjes in heb verzorgd, althans de eerste paar maanden. de bak kwam er steeds verwaarloosder bij te staan tot het punt dat mijn pa besloot om het bakje maar op te doeken. zo gezegd zo gedaan. achteraf gezien was ik gewoon nog te jong, om serieus zelfstandig een aquarium te verzorgen.
Maar, een kleine 3 maand geleden begon het echter toch weer te kriebelen en na een tijdje rond te hebben gezocht besloot ik om mijn oude bakje weer op te starten.
Toen uit het niets door een kennis mij een aanbod werd gedaan welke ik niet kon laten liggen.
Een gebruikte maar nog mooi ogende Juwel260 voor een schappelijk prijsje.
Opbouw
Het was een hele omschakeling naar een bak die meer dan 4 keer zo groot is. maar na lang puzzelen draait de bak nu, naar mijn inzien, goed.
Maar wat zeggen woorden in verhouding tot afbeeldingen?
Hieronder volgt een klein aantal foto's van de opbouw.
De lege(schoongemaakte) bak:
De eerste misser, kalkhoudend grind (vervangen door Dennerle reebruin kwartsgrind):
Hardscape:
Ready to Go!
Vision 260 (260L)
Techniek:
Filter: SuperFish AquaPro 2SP (bruto ~960L/H)
CO2 : JBL M602
Verwarming: Eheim J�ger 300Watt (26C)
Verlichting: 1 x 54watt Sylvania Aquastar(10000k)/
1 x 54watt Dennerle Special Plant + reflector
Specs:
Dagelijkse waterverversing van 10L (+ 5ml AquaSafe)
ADH Profito
ADH Carbo
AWH Ferro
Planten
Microsorum pteropus/Windelov
Echinodorus vesuvius
Hygrophila guianensis
Vallisneria nana
Bacopa monnieri
Hedyotis salzmannii
Bacopa australis
Alternanthera reineckii Mini
Ludwigia sp. Mini Super
Shinnersia rivularis "Weis Grun"
Rotala wallichii
Voorwoord
Zo'n 8 jaar geleden had ik een kleine Tetra Aqua art 60L bakje waarin ik met veel plezier de nodige plantjes en visjes in heb verzorgd, althans de eerste paar maanden. de bak kwam er steeds verwaarloosder bij te staan tot het punt dat mijn pa besloot om het bakje maar op te doeken. zo gezegd zo gedaan. achteraf gezien was ik gewoon nog te jong, om serieus zelfstandig een aquarium te verzorgen.
Maar, een kleine 3 maand geleden begon het echter toch weer te kriebelen en na een tijdje rond te hebben gezocht besloot ik om mijn oude bakje weer op te starten.
Toen uit het niets door een kennis mij een aanbod werd gedaan welke ik niet kon laten liggen.
Een gebruikte maar nog mooi ogende Juwel260 voor een schappelijk prijsje.
Opbouw
Het was een hele omschakeling naar een bak die meer dan 4 keer zo groot is. maar na lang puzzelen draait de bak nu, naar mijn inzien, goed.
Maar wat zeggen woorden in verhouding tot afbeeldingen?
Hieronder volgt een klein aantal foto's van de opbouw.
De lege(schoongemaakte) bak:
De eerste misser, kalkhoudend grind (vervangen door Dennerle reebruin kwartsgrind):
Hardscape:
Ready to Go!