Visje(s) bij Pseudepiplatys annalatus


Miekes

Member
Lid geworden
5 augustus 2018
Berichten
14
Leeftijd
41
Hoi allen,

Ik heb inmiddels 4 maanden een bakje draaien van 60x30x44. Het is een plantenbak, veel mos op kienhout, grasmatje, zijkanten volgeplant maar in het midden open zwemruimte met drijfplantjes. Een extern filter maar zwakke stroming.

Temp 23 graden, ph 6.8, ik voeg CO2 toe en gebruik deels osmosewater.

Ik heb nu een harem ringbandsnoekjes (1 man 3 vrouw) en 15 blue pearl garnalen.

Ik geniet ontzettend van de ringbandsnoekjes, wat een leuke visjes. Ze komen eigenlijk door de hele bak en zijn aldoor lekker bezig.

Nu was mijn eerste idee om er 12 stuks boraras brigittae bij te houden. Maar ik blijf twijfelen. Ik ben bang dat die mijn hele bak door flitsen. Dat doen ze in de winkel, ze zijn erg druk. En eigenlijk vind ik het wel leuk, een rustige bak waar wat te zoeken valt. En waarbij niet overal wat zwemt.

Kunnen jullie een visje aanraden wat combineert met de garnalen en snoekjes, die het ook fijn zal hebben in dit kleine bakje? Ik wil geen algeneter of corys, de bodem is niet geschikt daarvoor.

Een schooltje vind ik eigenlijk al snel teveel/ te druk in dit formaat en te aanwezig. En de snoekjes zijn al erg actief. Mischien is er nog een rustig visje wat ik over het hoofd zie? Beetje benedenlaag of middenlaag?

Groetjes Annemieke
 
Axelrodia riesei? Bij mij dobberen ze een beetje rond tussen de wat actievere visjes. Ze scholen overigens niet echt, maar dat is wederom slechts mijn ervaring.
 
Mooi visje inderdaad! Maar ook een vis om in een schooltje te houden. Ik zoek meer een vis alleen of hooguit een harem, om de bak rustig te houden.

Ik kom nu uit bij de dario dario of de dwergknorgoerami, maar die lijken qua garnalen niet handig te zijn. In gedrag vind ii ze erg leuk. Maar wat ik lees, jagen ze echt op de garnalen. Ik heb graag rust in de bak, voor alle bewoners. Lastig!

Maar bedankt voor je suggestie!
 
Ik kom nu uit bij de dario dario of de dwergknorgoerami, maar die lijken qua garnalen niet handig te zijn. In gedrag vind ii ze erg leuk. Maar wat ik lees, jagen ze echt op de garnalen. Ik heb graag rust in de bak, voor alle bewoners. Lastig!

Ik ben bang dat dit geldt voor vrijwel alle soorten die groot genoeg zijn om garnalen te pakken. Met de epis gaat het wellicht goed omdat ze zich vrij strikt houden aan de bovenlaag en de garnalen dus niet tegenkomen. (Wel afwachten wat er gebeurt als de garnalen wat naar de bovenlaag dwalen en de epis doorkrijgen waar ze vandaan kwamen!)

Zijn vissen die interessant zijn om maximaal als haren te houden, niet per definitie groot genoeg om garnalen te eten?
 
Barbus gelius.
Klein schooltje zes stuks zou perfect passen. Hele mooie rustige visjes.

Groetjes John.
 
Heel ander werelddeel, maar bij mij gaat Heterandria formosa heel goed samen met de garnalen, ik weet alleen nog niet hoe dat gaat met eventuele jonge garnalen omdat die nog niet uit het ei zijn bij mij. :D Maar het zijn rustige visjes die als een soort zappelinnetjes door de bak gaan. <3
 
Hoi allen,

Ik heb inmiddels 4 maanden een bakje draaien van 60x30x44. Het is een plantenbak, veel mos op kienhout, grasmatje, zijkanten volgeplant maar in het midden open zwemruimte met drijfplantjes. Een extern filter maar zwakke stroming.

Temp 23 graden, ph 6.8, ik voeg CO2 toe en gebruik deels osmosewater.

Ik heb nu een harem ringbandsnoekjes (1 man 3 vrouw) en 15 blue pearl garnalen.

Ik geniet ontzettend van de ringbandsnoekjes, wat een leuke visjes. Ze komen eigenlijk door de hele bak en zijn aldoor lekker bezig.

Nu was mijn eerste idee om er 12 stuks boraras brigittae bij te houden. Maar ik blijf twijfelen. Ik ben bang dat die mijn hele bak door flitsen. Dat doen ze in de winkel, ze zijn erg druk. En eigenlijk vind ik het wel leuk, een rustige bak waar wat te zoeken valt. En waarbij niet overal wat zwemt.

Kunnen jullie een visje aanraden wat combineert met de garnalen en snoekjes, die het ook fijn zal hebben in dit kleine bakje? Ik wil geen algeneter of corys, de bodem is niet geschikt daarvoor.

Een schooltje vind ik eigenlijk al snel teveel/ te druk in dit formaat en te aanwezig. En de snoekjes zijn al erg actief. Mischien is er nog een rustig visje wat ik over het hoofd zie? Beetje benedenlaag of middenlaag?

Groetjes Annemieke
Hoi .Mag ik vragen waar je de ringbandsnoekjes vandaan hebt- Ik probeer al overal om ze te krijgen!
 
Ringbandsnoekjes zijn bijna allemaal wildvang en daardoor seizoensgebonden. In het voorjaar heb je waarschijnlijk meer geluk. Dat heb ik mij door de speciaalzaak laten vertellen tenminste.
 
Ringbandsnoekjes zijn bijna allemaal wildvang en daardoor seizoensgebonden. In het voorjaar heb je waarschijnlijk meer geluk. Dat heb ik mij door de speciaalzaak laten vertellen tenminste.
Oke dank je. Dat verklaard waarom ik ze niet kan vinden.
 

Terug
Bovenaan