Visjes in mijn Superfish Aqua Panorama 60


Kenza750

Member
Lid geworden
7 augustus 2014
Berichten
12
Locatie
Harderwijk
All,

Sinds kort heb ik een Aqua60 Panorama van een kennis gekregen incl visjes. Aangezien ik mn hobby weer aan het oppakken ben (kennis ontbreekt eigenlijk tot op een bepaald niveau) zou ik graag jullie mening/advies willen over mn huidige bak.

Ik heb de volgende vissen in de bak:

1 Corydoras trilineatus
3 Hemigrammus bleheri - roodkopzalm
1 Otocinclus affinis - dwerg algeneter (denk ik)
7 Neontetra
1 zilver Molly

Qua planten heb ik wat waterpest en een javavaren (denk ik, moet ik ook nog goed bekijken)

Ik heb een donkere grind ondergrond. Temp is nu 27graden. Waterwaarden moet ik nog meten, heb vandaag een JBL testkoffer van een collega gekregen.

Wat ik wel al heb kunnen lezen is:
1. Corrydoras moeten er eigenlijk meer zijn ---> kan dit er nog wel bij in mn bak?
2. Corry heeft eigenlijk een zandgrond nodig
3. Zilvermolly houdt meer van lagere Ph. Past deze wel bij de rest?
4. Ik weet niet zeker of ik mn algeneter goed heb ge�dentificeerd. Zal later een foto plaatsen in het juiste forumgedeelte.

Verder heb ik ook een fles Profito en Carbo liggen voor de planten. Ik voer de vissen Tetra vlokken en heb voor de afwisseling ook nog "meattabs".

Wat is jullie ongezouten (het gaat immers om een tropisch bestand :) ) mening en advies.

Many Thanks!
 
Even een edit/toevoeging:

1) Mijn "dwerg algeneter"
redir


2) naast de 7 neontetras heb ik ook nog een kardinaaltetra rondzwemmen. Denk dat die per ongeluk is meegekomen....

3) ik was nog een vis vergeten te noemen. Geen idee wat dit voor vis is
redir


Het gaat hier om de gestreepte. Het is een vrij druk exemplaar die can zwemmen houdt....
 
Wat zijn de maten van dit bakje?

De roodkopzalmen zou ik er niet in doen, dat schijnen hele drukke zwemmers te zijn die wel wat ruimte willen hebben.
De foto's doen het helaas niet...
Probeer ze even via het upload programma van Aquaforum te uploaden.

Lees dit even.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1011307
 
Excuus, bij deze een nieuwe upload:

1) dwerg algeneter
849942kenza750_0_82_img_2739.jpg


2)onbekende
256538kenza750_0_82_img_2816.jpg


Ik vermoed dat dit een zebra barbeel (Danio Rerio) is??
 
@MsFelix: de roodkopzalmen zijn in mijn bak vrij rustige zwemmers. Ze blijven vaak wel met z'n drieen bij elkaar.

Is het verstandig om in deze bak een paar extra Corydorassen te plaatsen zodat mijn huidige niet eenzaam is? Of wordt het dan te vol?
 
Wat ik zou doen is:

1 Corydoras trilineatus -> weg doen, bodem is ongeschikt.
3 Hemigrammus bleheri - roodkopzalm -> weg doen, bak is te klein.
1 Otocinclus affinis - dwerg algeneter -> groep uitbreiden naar 8-10
7 Neontetra -> groep uitbreiden naar 10, of vervangen voor rasbora maculata (?)
1 zilver Molly -> weg doen, past niet bij het bestand.

Toevoegen:
schooltje marmerbijlzalmen
en nog een hoofdvis, maar welke weet ik niet haha
 
SuperFish - Panorama 60 Zwart
Afmetingen (L x B x H) met deksel 47 x 33 x 44 cm.

anoukguppylover zei:
Toevoegen:
schooltje marmerbijlzalmen
en nog een hoofdvis, maar welke weet ik niet haha
Gezien afmetingen beiden niet doen.
Met 10 otocinclus en 10 neontetra's zit dit bakje al aardig gevuld.
Ik zou er hoogstens nog een koppel of trio Aphyosemion australie in doen.

~ Ivo
 
Dank voor jullie snelle reacties! Ik moet dus echt wat gaan veranderen. De combi van mn bodem en Corydoras was ik inmiddels ook via dit forum achtergekomen. Zat zelfs al te denken aan een donkere zandbodem ipv grind. Maar aangezien de Cory best groot is en in groepen leeft, past dit toch niet bij mn bakje.

Uitbreiden van de algeneter vind ik wel een leuke. Ik (en vooral ook de kids waar ik de bak voor heb gekregen) vinden dit een grappig dier. Is het volgens jullie inderdaad de Otocinclus affinis? Heb dit namelijk zelf geprobeerd te achterhalen maar ik weet niet of ik het juist heb.
 
Het is een Oto, maar of het de Affinis is zou ik niet durven zeggen. Zijn inderdaad hele leuke beestjes en met een paar extra neons en een trio A. Australe heb je een mooi, kleurrijk bestandje. Ik zou er overigens niet direct 10 in doen, maar eerst eens met een stuk of 6 beginnen.
 
Is het overigens gebruikelijk om visjes te ruilen in een aquariumzaak of iets dergelijks (wellicht met bijbetaling)? Zou makkelijk zijn anders moet ik natuurlijk eerst van mn visjes af moeten voordat ik de neons en/of oto ga uitbreiden. Het zijn te weinig vissen om aan te bieden via marktplaats denk ik (wie rijdt er op en neer voor 1 cory...)
 

Terug
Bovenaan