Visjes met eitjes aan zich vast???


S

Sambe

Guest
Ik heb vrouwtjes en mannetjes regenboogvissen, ze worden ong 6 cm lang, mannetjes zijn blauw met rode vinnen en vrouwtjes hebben gelere vinnen. Ben de naam kwijt.
rNu hangt er aan een MANNETJES regenboog vis een sliertje met allemaal rondjes eraan?? Kan niet goed zien of de rondjes gelig of wit zijn. De vis zelf gedraagt zich niet anders. Kunnen regenboogvisjes eitjes met zich meedagen??? En kunnen dit dus eitjes zijn??
Ben benieuwd! Hoor graag van iemand!
Groetjes!
 
Ziet het er zo uit?

uJEip7_yD70gIbybxGSGGSR3lHoHz0ms.jpeg
 
Ja het ziet er een beetje uit zoals op de foto. Als je de foto in het klein op je telefoon ziet, ziet het er hetzelfde uit. Alleen zijn het wel hele kleine bolletjes, ong 1 mm en binnen half uur is de vis ze kwijt/ zittem ze er niet meer aan. Sorry voor de late reactie. Ben wel super benieuwd, maar heel druk gehad.
Gr Lieke
 
Het is de regenboogvis praecox trouwens. En nu heeft een mannetje dat weer, die rondjes onder zich. En wil het graag zo snel mogelijk weten nu, omdat ik er anders een medicijn ingooi.
 
Het vreemde is het een praecox regenboog MAN is waar voor de tweede keer een sliert aanhangt met iets wat eitjes lijken, maar dat kan toch niet als het een man is??
Gr Lieke
 
Mannelijke vissen hebben meestal geen eitjes idd maar is zo helemaal niks van te zeggen zonder foto hoe of wat natuurlijk...
 
Snap ik, maar de eitjes zijn nu weg. Heb het wel nog een keer voor de derde keer gezien. Het ziet er hetzelfde uit als de geplaatste foto door jonus, maar denk net iets kleiner en doorzichtig, maar wel heel duidelijk allemaal rondjes van ong 1 a 2 mm.

gr lieke
 
Sambe zei:
Het is de regenboogvis praecox trouwens. En nu heeft een mannetje dat weer, die rondjes onder zich. En wil het graag zo snel mogelijk weten nu, omdat ik er anders een medicijn ingooi.
Wat voor medicijn? Als je niet weet wat er aan de hand is, hoe weet je dan welke medicatie je moet gebruiken. Ik vind het niet gek dat bacteri�n en parasieten resistent worden als iedereen maar een dotje doet en maar wat in z'n bak gooit zonder te weten wat en waarvoor.
 
Een medicijn tegen wormen, was zeer duidelijk dat die dat had, gaat nu beter met die vis. Als ik niet wist wat het was had ik er geen medicijn ingegooid, niet alleen voor resistentie, maaf vooral voor de vissen zelf
 

Terug
Bovenaan