Vissen 40 cm


J

JelleG

Guest
Hallo allen, ik heb een 40 cm aquarium, en ik wil er naast garnalen, ook kleine visjes in doen. Het moet een heel dicht beplante bak worden.
Alvast bedankt!
 
Je kan bij de badis badis bengalesis kijken of de kleinere Rasbora. Een betta kan ook maar dan moet je het wel een rustige stroming geven.
 
Bestaan er wel vergelijkbare visjes die hier wel in kunnen?
 
Ik zou in 40cm ook alleen een Betta doen want toch zie je dat veel kleine visje graag wat zwemmen willen en dus beter uitkomen in een grotere bak. Misschien kun je nog kijken voor bepaalde Killi s maar dan zijn de garnalen minder veilig denk ik wat overigens ook voor een Betta geldt.
 
Misschien zo’n blauwoogje, volgens mij kan deze prima in 40 cm als ik een groepje van 8 neem toch?
 
Zie boven, zelfde verhaal, al lees je soms dat 40 cm kan. Jij kunt ook je levenslang in de badkamer leven maar of je daar gelukkig van wordt?
 
Het spijt me, maar volgens mij is een badkamer in vergelijking toch veel kleiner dan een aquarium, tenminste, ik heb geen badkamer van bijna 40 meter.

Volgens mij is het ook niet verstandig om vissen met mensen te vergelijken, volgens mij komen daar alleen maar problemen van.

Maarja, blauwoogje kan dus niet. Jammer. Ik ben nu aan het kijken naar dario dario. Die wordt toch maar 1,5 centimeter?
 
Oh mij maakt het eigenlijk niet heel veel uit als er af en toe jonge garnaaltjes worden opgesnoept. Er blijven (mijn ervaring) altijd wel wat over, toch?
 
Met voldoende schuilplekken zullen er inderdaad wel overleven hoor. Vaak hoor je dat je bij de Badis Badis ik dacht lastig vrouwen bij kan vinden. Ik kon ze hier destijds ook niet vinden. Zelf zou ik er een leuk garnalenbakje van maken.
 
De mannetjes zijn toch mooier? Als dit zo is is het toch geen probleem?
 
Zouden blauwoogjes wel kunnen als ik goed de zichtlijnen doorbreek?
 
Het spijt me, maar volgens mij is een badkamer in vergelijking toch veel kleiner dan een aquarium, tenminste, ik heb geen badkamer van bijna 40 meter.

Volgens mij is het ook niet verstandig om vissen met mensen te vergelijken, volgens mij komen daar alleen maar problemen van.

Maarja, blauwoogje kan dus niet. Jammer. Ik ben nu aan het kijken naar dario dario. Die wordt toch maar 1,5 centimeter?
Als jij het letterlijk wil nemen moet je dat doen maar waar het hier om gaat is dat beiden niet voldoen aan de benodigde bewegingsruimte, mocht je dat ontgaan zijn.
 
Blauwoogjes kunnen niet in 40 cm, Boraras brigittae nog wel. Heterandria formosa ook nog net. Maar die eten ook heel graag garnalen, ik zie hier zelf eigenlijk geen jonge garnalen.
 
@NicoleE het spijt me dat het zo overkomt. Ik bedoel alleen dat ik vind dat je mensen niet met dieren moet vergelijken.
@jessicapilon oh, dat is jammer. Ik vind het wel leuke visjes, maar 1 visje visje van 1,5 centimeter in een 40 cm, zie je die dan nog wel?
@Esthersvisjes ik zou graag de boraras Brigitte willen maar net werd gezegd dat dat ook niet kon.
 
@Esthersvisjes ik zou graag de boraras Brigitte willen maar net werd gezegd dat dat ook niet kon.
Meningen zullen altijd verschillen. Het is natuurlijk altijd een persoonlijke visie. Zo zie je maar, ook hier krijg je gemengde antwoorden. Zelf leg ik de lat voor dierenwelzijn best hoog (?) en dat is ook de reden dat ik het niet zal adviseren. Er is iemand die het anders ziet en vindt dat het wel kan.
Uiteindelijk ben jij degene die de afweging zult gaan moeten maken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Ja, het forum is er toch ook voor om je mening uit te wisselen;)
 
Heb zelf de badis badis bengalesis en ik zie hem erg vaak. Komt vaak voor naar het raampje. Probeer er zo'n nieuwsgierige te vinden als je ze gaat halen.
 
Meningen zullen altijd verschillen. Het is natuurlijk altijd een persoonlijke visie. Zo zie je maar, ook hier krijg je gemengde antwoorden. Zelf leg ik de lat voor dierenwelzijn best hoog (?) en dat is ook de reden dat ik het niet zal adviseren. Er is iemand die het anders ziet en vindt dat het wel kan.
Uiteindelijk ben jij degene die de afweging zult gaan moeten maken ;)
Ja, klopt, omdat ik ze gehad heb in 45 cm en dat ging prima, dat is niet te klein voor ze. Maar ik vind 40 cm wel het absolute minimum hoor. Als je de bak lekker beplant, eventueel wat vertakt hout erin dan doen ze het daar heel goed in. Maar groter niet gaan. Ik heb ook Breviboras dorsiocellata erin gehad en dat kon volgens de regels ook, maar die zwemmen een heel stuk sneller en vond ik dus weer eigenlijk niet kunnen. Dus kijk goed naar de maat van de vissen en de manier van zwemmen, dan krijg je wel een indruk van of het wel of niet in je aquarium kan.
 
Zou ik ook een betta én een schooltje boraras brigittae erin kunnen doen. Ik denk dat mijn aquarium dit aankan, maar ik weet niet of doe twee goed samen kunnen.
 
Nou ik heb zelf hier de indruk gehad dat de Betta ook wel een Brigittaea lust zo af en toe en volgens mij heb ik dat geluid ook van een ander lid vernomen. De Brigittaea zal ook veel beter op zn plek zijn in een grotere bak.
 
Heb zelf de badis badis bengalesis en ik zie hem erg vaak. Komt vaak voor naar het raampje. Probeer er zo'n nieuwsgierige te vinden als je ze gaat halen.
NIce, ik heb in mijn 40 cm een manntje zwemen en ik ben nog aan het wachten op het vrouwtje. Ik mag hem van iemand overnemen die een 300 L jungle heeft. Eruit vissen is alleen een uitdaging :)
 
Hoeveel dario dario zouden in een 40cm kunnen?
 
Hier de ervaring dat ook de brigittae echt een ruimere bak nodig heeft dan 40cm. Ook al zijn ze klein, net als de andere soorten die je eerder noemde, ze hebben echt wel de ruimte nodig om te zwemmen. Mooie betta zou kunnen, maar zou dan wel een langer vinnige man ofzo nemen, omdat die gewoon rustiger zijn. Een kortvinnige man of dame heeft ook zo de ruimte nodig, merk ik ook aan de dame die hier in de 80cm zwemt
 
Ik heb sinds kort ook een Betta dame (in een 60 cm) en dat is me toch een actieve tante! Voor haar was een 80 cm nog beter geweest.

Een kortvinnige man of dame heeft ook zo de ruimte nodig, merk ik ook aan de dame die hier in de 80cm zwemt

Dat dus. Een 80 cm had er niet misstaan.
 
Natuurlijk is meer zwemruimte mooi voor een kortvinnge maar ze kunnen in een kleinere nano worden gehouden. Zelf zou ik geen langvinnigen meer kopen, ook niet in een nano, want ze zijn gewoon minder actief en bij een beetje stroming al snel vaak moe en dus erg inactief.
 
Ik heb zelf al meegemaakt dat ze jong zijn en dat men denkt dat het een vrouw is maar toch wordt het een man.
 
Ik heb zelf al meegemaakt dat ze jong zijn en dat men denkt dat het een vrouw is maar toch wordt het een man.

Klopt, ook al last van gehad... Dat mannetje had een identiteitscrisis. Het was een mannetje die zijn kleur in hield en zijn rugvin laag hield (fake vrouwtje)
 

Terug
Bovenaan