Is verhuizen je andere hobby Peter
😀😀
![Confused :S :S](/styles/default/xenforo/smilies/af/confused.gif)
Is verhuizen je andere hobby Peter😀😀
Heb je een foto hoe je de Polysperma hebt bevestigd? Hoor dit voor het eerst.
Altijd leuk!zal zometeen een foto nemen van hoe het aquarium er nu uitziet.
Ik ben benieuwd naar hoe dat eruit ziet.
Als die lichte plekken op de bodem allemaal voer is zou in je dringend adviseren om minder dan wel gerichter te voeren.Zo ziet het er nu uit (net 2 minuten geleden het eten gegeven).
Bekijk media item 1165
Bekijk media item 1169
En zo met flits
Bekijk media item 1175
Ja, ik weet, ik moet de bodem zuigen want elk stukje wat naar onder valt is zoo goed zichtbaar op dit grind.
En op deze foto, als je goed op de bodem kijkt kun je de nakomelingen zien van mijn slaketende slakken want die hebben zich mega voortgeplant in mijn aquarium. Ik ben begonnen met ongeveer 5 en nu heb ik er aan heel grote een stuk of 3 en kleintjes een stuk of 9/10/11
Bekijk media item 1174
Zelf zou ik al die beeldjes vervangen door een paar leuke plantjes😉
Als die lichte plekken op de bodem allemaal voer is zou in je dringend adviseren om minder dan wel gerichter te voeren.
Is er een reden dat je de planten niet in de bodem plant?
Hoe uitgebreidt maak je de bodem schoon? En plantjes kunnen prima in een bodem waar geen substraat onder zit.
Kan het probleem gewoon zijn dat ik te veel voer geef en daardoor veel te veel de bodem moet reinigen?
Als er voer op de bodem ligt dat je moet weghalen dan voer je idd te veel.Kan het probleem gewoon zijn dat ik te veel voer geef en daardoor veel te veel de bodem moet reinigen?
Ik heb nu veel minder eten gegeven en nu ligt er veel minder op de grond.
Dat klinkt opzich best logisch 😀Ik heb nu veel minder eten gegeven en nu ligt er veel minder op de grond.
Dat klinkt opzich best logisch 😀
Niet teveel in de bodem schoonmaken want daar zitten de goede bacterien.
Meting 26 juli
nitriet 0
NH4/NH3 0
PH tussen 7
KH 5
GH 8
Mij lijkt dit redelijk perfect, in 3 weken tijd bijna identieke waardes, alleen de PH is een tikje gedaald naar 7
Dus mij lijkt het prima om nu een flinke lading water te wisselen met dit warme weer, maar als ik het meer dan 1 graad verlaag van 25, 5 naar rond de 24 of 23,8, kan dat of is dat te veel warmteverschil?
Die 25,5 vormt echt nog geen probleem voor de meeste tropische bewoners, ik ken je bestand echter niet uit mijn hoofd.
Ik heb zelf net 30 liter koud toegevoegd om te zien hoever de temperatuur in mijn 120 bak zou zakken. Dat is iets meer dan 1/7 deel van het volume. Temperatuur zakte met 0,2 graden. Loonde dus niet echt. Mijn bak is wel wat warmer dan de jouw, fractie over de 27 graden.
Je zult nogal een plens water moeten vervangen wil je de bak een graad naar beneden will trekken. Kraanwater is ook niet meer echt koud te noemen.
Voor de kegelvlek en de neon staat een maximum temperatuur van 28 graden, opgezocht bij Seriously Fish. Dit is echter geen absolute bovengrens. Korte tijd kunnen ze ook wat warmer verdragen.
Hoe groot is je bak eigenlijk, dat heb ik zo niet paraat. IJsklontjes gaan geen zoden aan de dijk zetten, heb ik zelf ooit geprobeerd, jaren terug 😉, smelten als de bliksem.
Toevallig is er vandaag nog ergens iets over geschreven, hoeveel een bevroren 1/2 liter flesje de temperatuur in een bak omlaag trok, kan het helaas niet terug vinden. Bij mij smolten ze destijds sneller dan dat ik ze invriezen.
Als het mijn bak was zou ik niet rommelen met de temperatuur van het water, je zit ruim onder de 28 graden en 29 of 30 kan ook nog wel. Om de temperatuur minder te laten stijgen kun je de lampen uit doen, of de kleppen op een kier (helemaal open), een ventilator over het wateroppervlak laten blazen. Je loopt wel het (kleine) risico dat er een uit springt.
Zorg voor voldoende oppervlakte beweging zodat er voldoende zuurstof in het water blijft. Met een zuurstof pompje kun je eventueel ook het oppervlak in beweging brengen, maar ik ben er zelf met warm weer niet zo'n fan van. Als de woonkamertemperatuur hoger is dan die van de bak blaas je extra warme lucht de bak in, en dit zou de temperatuur van de bak kunnen verhogen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.