Wat is er nieuw

Vissen gedragen zich niet ziek, maar toch..

Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Leeftijd
62
Sommige vissen hebben rode kieuwen. Ze gedragen zich niet ziek. Eten goed en kleuren en zwemmen normaal.

240 liter-Co2 installatie
No2, No3 en NH4 allen 0
Ph 6,8, Kh9, Gh8
Regelmatige waterverversing. Gisteren Fluval Fx6 geïnstalleerd, maar probleem was al hiervoor.

Ik wil volgende week mijn bak opnieuw in gaan richten en doe dit liever niet met zieke vissen. Wil überhaupt uiteraard geen zieke vissen. Wat is het probleem denken jullie?

Bijlagen

• IMG_8097.MOV
    80.4 MB
Filmpje doet het niet dan zou ik hem moeten downloaden naar mijn pc een daar openen, maar ik download niks wat ik niet ken, beter even filmpje uploaden via youtube

Ik kan het filmpje wel zien en vind het er niet zo goed uit zien. De kieuwen staan ook wat open lijkt het wel. Er zijn best veel opties van te weinig zuurstof tot kieuwwormen. Sinds wanneer hebben ze dit? En heb je toen iets veranderd?

Er is niets verandert. Heb zelfs altijd extra zuurstofpompje omdat ik co2 toevoeg. Ik hou ook altijd m’n No2 enzo in de gaten. Ze hadden het een tijdje geleden ook en is vanzelf weggegaan. Omdat ze niet ziek tonen, vind ik het zo raar. En ze hebben het ook niet allemaal. Als het een gebrek aan zuurstof zou zijn dan zouden ze het allemaal moeten hebben. Maar dat denk ik ook bij een ziekte. Dat maakt het zo verwarrend.

Filmpje doet het niet dan zou ik hem moeten downloaden naar mijn pc een daar openen, maar ik download niks wat ik niet ken, beter even filmpje uploaden via youtube
Er is niets verandert. Heb zelfs altijd extra zuurstofpompje omdat ik co2 toevoeg. Ik hou ook altijd m’n No2 enzo in de gaten. Ze hadden het een tijdje geleden ook en is vanzelf weggegaan. Omdat ze niet ziek tonen, vind ik het zo raar. En ze hebben het ook niet allemaal. Als het een gebrek aan zuurstof zou zijn dan zouden ze het allemaal moeten hebben. Maar dat denk ik ook bij een ziekte. Dat maakt het zo verwarrend.

Link via YouTube

Ja het is lastig te zeggen wat dit is, ikzelf zou dan een 2-tal maanden geen co2 toevoegen en kijken hoe het dan gaat, co2 hoort niet in het aquarium en veel bewoners hebben er moeite mee/gaan eraan dood.
Kwestie van trial&error, wegstrepen van opties dan blijft er vanzelf de oorzaak over

Weet je zeker dat je testen nog goed zijn? Niet voorbij houdbaarheidsdatum bijvoorbeeld of verkeerd bewaard (te warm zou met deze temperaturen een mogelijkheid kunnen zijn...)

Testkoffer (JBL prof) is pas 1,5 maand oud. Ik heb getest of No2 enzo, maar niet verwacht dat ik daar een slecht resultaat zou krijgen. Ik hou m’n bak schoon, voer niet te veel en ververs wekelijks water. Vissen happen ook niet naar lucht en hangen niet boven in de bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan