Wat is er nieuw

vissen in nano cube 20 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter 030
  • Startdatum Startdatum
0

030

Guest
Ik heb nu 2 jaar een nano cube .. hier voor zat er een betta in, nu ben ik over gegaan naar 2 zwaardragers wat mij niet bevalt van ze horen in een groter aquarium.. 1 jaar geleden heb ik mijn juwel vision 180 weg gedaan. Mijn vraag is wel schooltje vissen kan ik houden in mijn nanocube 20 liter?

Gr. Jay 15 jaar.

zo ver ik weet kan je in een 20 liter bakje alleen maar garnalen houden.je zwaardragers zou ik ook een ander plekje geven want dat is veel te klein voor hun.

Mijn zwaardragers gaan naar een 80cm bak.. ik zit zelf te denken aan rasboras, neontetra's of danios.
Een kleiner soort vis in ieder geval.

Ik zou ook geen andere vis gaan houden in een 20 liter bakje hoor. Leuk bakje voor garnalen maar niet voor vissen vind ik.
Tja misschien 1 Betta er weer in?? Zou net kunnen denk ik zo.
En anders zijn er hele mooie garnalen te koop voor zo n bakje. Of de Tylomelania slakken??

In zo'n bakje kunnen alleen garnalen en zelfs dat is discutabel. (warmt snel op in de zomer en dat kunnen garnalen niet goed aan)

Alleen deze vis kan.

n72vplAz7T5v3RkrecmwvTgsSCsUAQsr.jpeg

Ja in principe heb je gelijk Botia.
Nu zijn er genoeg die 1 Betta in zo n bakje hebben maar ideaal is anders wat.
Ik heb de garnalen ook in 30 liter bakjes minimaal. Maar voor een aantal garnalen zou 20 liter kunnen denk ik.

Botia zei:
In zo'n bakje kunnen alleen garnalen en zelfs dat is discutabel. (warmt snelop in de zomer en dat kunnen garnalen niet goed aan)

Alleen deze vis kan.

29RVhGTDiz9SxQkQAAn77AdezGxODET3.jpeg

Nou volgens mij past deze vis zelfs niet eens in een 20 liter bakje 😉

Ok� bedankt voor de tip na de vakantie toch maar weer eens kijken voor een groter aquarium! Ik zie dat de zwaardragers erg onrustig zijn in een 20 liter bakje.als iemand mischien nog een vis weet die zich ook in een kleinere huisvesting prettig voelt?

Dan koop ik wel een pauwoogcichlide!

030 zei:
Dan koop ik wel een pauwoogcichlide!
Een volwassen dier?

Koop je dan ook een mixer? Alleen als ie eerst in de mixer is geweest dan past ie in je nano bakje. 😛 😉

Zwaarddragers worden een cm of 12 dus die keuze was niet zo verstandig. (Het zijn mijn lievelingsvissen waar ik me al meer dan 20 jaar mee bezig hou).

Ik denk dat op zoek gaan naar een 60 of nog beter een 80cm bak uiteindelijk voor jou ook leuker is dan een 30cm bakje.

Nee dat was een grapje die is haast net zo groot als dat de bak is!
ik heb ook nog een 60cm bak met 15 zwaardragers! Die in de nano cube zijn eigen kweek een blijven hoog uit 7 cm. Maar zij hebben ruimte nodig dus plaats ik ze over. De nano cube is zelfs te klein voor guppen...
Er zijn rasboras die 1,5 tot 2 cm worden is dat ook geen optie?

Heb je al eens aan een kaap lopez gedacht? Deze visjes leven in de natuur in plasjes van soms nog geen 10 Liter.

Anders zeg ik het 3x 😉

Nee nog niet! Bedankt voor de tip ik ga me er even in verdiepen!!

Weet iemand hoe die kleine visjes heten met blauwe ogen?

Denk dat je de Aplocheilichthys normani bedoelt?

Er is een hele familie van kleine(re) visjes met blauwe ogen: pseudomugilidae.

Hardloper zei:
Denk dat je de Aplocheilichthys normani bedoelt?
Dat zou ook goed kunnen. Dat is wel een groepsvisje dus die hou je best in een grote groep, reeds daarom niet geschikt want dan heb je een overbevolking te pakken.

blablabla zei:
Heb je al eens aan een kaap lopez gedacht? Deze visjes leven in de natuur in plasjes van soms nog geen 10 Liter.
Inderdaad een matige zwemmer, daarom mijns inziens het beste idee tot nu toe dat hier genoemd is.

~ Ivo

Met die mixermethode past alles in een Nano Bart hahahaha.

Sorry had de volgende pagina nog niet gelezen !

Ik ben vandaag naar een aquariumspeciaalzaak geweest zij adviseerde mij de volgende vissen : zebradanio, kegelvlekbarbeel, vuurneon, neontetras of inderdaad kaap lopez. Zij vonden dit geschikte vissen om dat ze daar ook gewoon in bakken worden gehouden van 20 liter.
ik weet echter niet waar mijn voorkeur naar uit gaat!

Die kunnen er geen van allen in, geloof me ( en de volgende reacties zullen niet anders zijn )

Gewoonweg veels te klein. Hier kunnen garnalen in...

Wat zouden jullie kiezen!?

Oke ik doe er dan echt niks in ! Anders is het zielig voor de vissen..
Ik zit te denken om een "nano cube" 60 liter te kopen :*

Is echt beter hoor,heb zelf in het begin ook kleine visjes gehad in een bakje van rond de 20 liter.
Ze zwommen wat rond maar daar was ook alles mee gezegd,eenmaal in een grotere bak zag je het enorme verschil in gedrag en uiterlijk dus dat was voor mij wel duidelijk.

Tsjah veel van die "nano" visjes zijn nu eenmaal best zwemmertjes, en die hou je vaak liefst in een schooltje. Door het zwemmertjes zijn is de bak krap en door het in schooltje houden zit je snel aan een overbevolking.

Dus dan kun je eens rondkijken naar wat er verder is, dat niet veel zwemt en prima in een koppel of trio kan.
Bekijk je vervolgens het gedrag van de nodige West-Afrikaanse killi soorten, dan voeren die niet veel op een dag uit behalve wat rondhangen tussen de plantjes, wat vrouwtjes lastigvallen en wat eten. En dat doen ze ook in 60cm en 80cm bakken, dus die ruimte hebben ze echt niet 'nodig'. De aphyosemion australe is er daar ��ntje van, dus zo gek was dat idee helemaal niet.

Maarja, tegen dat wel erg algemene 'in 20 liter kunnen alleen garnalen' kan natuurlijk niemand op 😉

~ Ivo

De vrouwtjes uit je voorbeeld die lastig gevallen worden hebben dan genoeg aan het oppervlak van een 20 liter bakje Ivo?

Mits goed ingericht (een paar flinkje bossen hoornblad ofzo) kunnen die prima hun plekje vinden. Het zijn ook geen zware achtervolgingen. Je zou ook kunnen zeggen een beetje sjansen, ligt er maar net aan wat je vriendelijker vindt klinken 😉

��n tip, luister niet naar die dierenwinkel! Kegelvlekken in 20 liter..... schandalig advies! Ik zou gewoon voor een grotere bak gaan, staan op marktplaats vaak veel voor weinig....

030 zei:
Ik ben vandaag naar een aquariumspeciaalzaak geweest zij adviseerde mij de volgende vissen : zebradanio, kegelvlekbarbeel, vuurneon, neontetras of inderdaad kaap lopez. Zij vonden dit geschikte vissen om dat ze daar ook gewoon in bakken worden gehouden van 20 liter.
ik weet echter niet waar mijn voorkeur naar uit gaat!
Volgens mij is die medewerker sterk aan de drank. Want wat een wartaal slaat die uit.

Snelle zwemmers als de Zebradanio in zo'n madurodam bakje? Een meterbak komt eerder en zelfs dat is nog wat krap.

En ook Vuurneon's, neons en kegelvlekken willen groter. Minimaal 60cm maar nog beter is een 80cm bakje.

En handels bakken zijn gewoon kleiner dan wenselijk maar daar zitten als het goed is niet al te lang in.

Nee, naar zo'n winkel zou ik nooit meer gaan!

Hier kan ik trouwens gewoon boos om worden. Ze vertellen onzin, lichten dus klanten verkeerd voor en geven daardoor handelaren (ook de goeie) de naam alleen maar uit te zijn op geld. Zo'n zaak mogen ze van mij direct sluiten.

Mascha&Ivo zei:
Mits goed ingericht (een paar flinkje bossen hoornblad ofzo) kunnen die prima hun plekje vinden. Het zijn ook geen zware achtervolgingen. Je zou ook kunnen zeggen een beetje sjansen, ligt er maar net aan wat je vriendelijker vindt klinken 😉

Sjansen klinkt stukken vriendelijker! 😀
Ik ken ze niet maar misschien heb je wel een punt over dat verhaal dat kleinere bakken echt puur en alleen voor garnalen geschikt zou zijn misschien toch niet helemaal zo is.
Niet altijd maar meestal vind ik je berichten zeer leerzaam en neem ik je grote kennis van een hoop zaken serieus!

Bedankt voor de tips! Schandalig dat ik zo in de zeik wordt genomen door geldwolven. .. ik ga denk ik een 80�100cm bak aanschaffen en die gewoon mooi maken het gaat me een hoop tijd kosten maar het is de moeite waard!

Wat adviseren jullie mij?

ik begon met een 80cm bak, mooi formaat! In een 60cm bak ben je al snel erg beperkt qua vissen. Maar mijn ervaring is al snel hoe groter hoe beter! 😉 Een grotere bak is ook makkelijker stabiel te houden qua waterwaardes..... Maar goed kijk eens rond op marktplaats of er wat leuks op staat, let goed op krassen!!

Als je genoeg ruimte hebt gelijk voor de grootste maat gaan die je kwijt kan in huis! 😉
9 van de 10 mensen gaan niet heel lang na het beginnen van de hobby over op een grotere bak vanwege de verslaving...

Seabait zei:
Als je genoeg ruimte hebt gelijk voor de grootste maat gaan die je kwijt kan in huis! 😉
9 van de 10 mensen gaan niet heel lang na het beginnen van de hobby over op een grotere bak vanwege de verslaving...

Tja je zult maar een muur van 5 meter hebben zeg 😀
Maar ik ben het met mn naamgenoot in zoverre wel eens. Begin met een redelijke bak in ieder geval . Ik ging ook van 60 cm naar 80 cm en naar een 1 meter. Steeds nieuwe aankopen doen en je bestand aanpassen.
Als je toch wat meer wilt zou ik niet met een 60 cm beginnen maar een 1.00 of 1.20 meter bak is al behoorlijk hoor.
Dan kun je ook verreweg het meeste kwijt van wat wordt aangeboden.
Dus ik ben het met John eens maar zeg alleen niet om de bak aan je huis aan te passen qua formaat want dan kan het weleens een bak van meters gaan worden 🙂

Ik denk dat ik dan voor een 80cm bak ga! Ik heb op mijn kamer de ruimte ervoor mijn 60cm bak staat bij een vriend van mij.. dus ik koop een 80 cm bak met 1 soort school vis!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan