Wat is er nieuw

Vissen liggen op de bodem.

Fish_huub

Well-known member
Lid geworden
22 juni 2009
Leeftijd
31
In mijn aquarium van 1.20 zitten 7 goudvissen, misschien wat te veel, maar ik ben de laatste tijd erg strikt met het verversen. en nu het warmer wordt kan er sowieso eentje naar de vijver.

Alleen, nu ben ik drie dagen niet thuis geweest en heb aan mijn ouders laten zien wat ze moeten geven qua eten, ze hebben misschien hierdoor wel wat minder gegeten als normaal.
Maar nu ik terug ben, zie ik twee vissen op de bodem liggen. 'Kaii en Sphinx'. Kai zwemt af en toe nog even rond, maar Sphinx ligt contstant.. Zodra hij omhoog zwemt 'zinkt' hij ook weer naar beneden.. waaraan kan dit liggen? De andere vissen doen het allemaal goed!

7 goudvissen in een 1.2 meter
dat is ook wel veel

beter allemaal de vijver in
op voorwaarde dat deze groot genoeg is natuurlijk

goudvissen zijn eigenlijk geen aquariumvissen
toch niet voor de standaard aquariums

Heb je een filmpje?
Fish huub heeft sluiers, die kunnen wel in een aquarium.
Wel een paar de vijver in, er mogen er eigenlijk maar 4 in...
even On-topic, Misschien een zwemblaas probleem?

ah oke sluiers kunnen wel ja maar beter met wat minder

hebben de vissen vroeger kleiner gezeten waardoor de binnenkant ( zwemblaas ) vergroeit is en dit nu de kop op steekt

Filmpje gaat denk ik niet lukken.. Het lijkt alsof Sphinx geen evenwicht even, lijkt verdacht veel op zwemblaas probleem..
Kaii zwemt weer wat meer nu ik water heb ververst, maar hij neemt veel en lange pauzes op de bodem..
Het enigste waar ze echt krap zaten was in de dierenwinkel

Geef ze doperwtjes. Als er er een luchtprobleem in de zwemblaas is dan lost dit soms op door dopwerwtjes te geven, hier "ontluchten" ze door.

wat vervelend dat 2 sluiers het niet goed doen. Lijkt inderdaad op een zwemblaasprobleem, wel heel toevallig
dat ze er allebei last van hebben gekregen op het moment dat jij even een paar dagen niet thuis bent.
Je zou doperwtjes kunnen proberen, of evt de laagjesmethode.

Wow, dit is echt heel snel gegaan.. Sphinx is niet meer.. Heel vervelend! Ik heb helaas geen doperwten thuis, hopelijk haalt Kaii de ochtend..
Ik baal echt ontzettend!

Duidelijk zwemblaas ja.

Wow echt! nog nooit eerder meegemaakt.. kan dat zo snel gaan? wat griezelig!

Jeetje dat is echt heel erg snel gegaan! Jammer hoor, sterkte met het verlies
van Sphinx..

Hoe gaat het met Kaii nu?

Toch vind ik het vreemd; zo ineens treed bij 2 vissen een zwemblaasprobleem
op en er overlijd er ook snel ��n...

Hebben ze misschien extreem gepaaid ofzo? Dan heb je watervervuiling degene die
gepaaid hebben zijn zwakker en uitgeput.. maar een ideetje hoor.

Je vissen zijn wel erg vergroeid en daar kan best de oorzaak liggen.

Oeff. ik kwam weer van school.. en Kaii is nu ook dood.. De andere vissen zwemmen vrolijk, dat is wel fijn..
Maar jammer van Kaii en Sphinx.. Ze groeiden de laatste tijd erg hard met de rest van de vissen, het leek allemaal zo goed te gaan!
Ik ga ze wel missen..

Sterkte met dit verlies. Jammer genoeg hoort dit ook bij de hobby.

Sterkte met het verlies van ook Kaii.. jammer dat ze zijn overleden.

Bedankt allemaal voor de reacties! Helaas kon ik niet meer handelen voor deze twee knapperds, ben eigenlijk helemaal niet bekend met ziektes, hopelijk was het niets besmettelijks ofzo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan