Vissen (Microdevario kubotai) lijken op elkaar te pikken


S@mmy

Well-known member
Lid geworden
12 januari 2012
Berichten
730
Leeftijd
25
Locatie
Enschede
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een schooltje van 12 Microdevario kubotai hier rondzwemmen. Sommige kubotais lijken redelijk aggressief, alsof ze zitten te pikken op anderen.
Is dat normaal gedrag? En moet ik dat zien als aggressief/territoriaal of misschien een soort paargedrag?

Ik heb niet het idee dat ik te weinig voer dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Eentje mist ook de punten van z'n staartvin, maar dat had ie al toen ik hem kocht. Groeit dat weer terug?
 
Ik lees wel dat je het beste er tientallen van kan houden dus wellicht is de groep te klein maar zelf heb ik geen ervaring met dit visje.
 
School zou groot genoeg moeten zijn en je bak ook; je kunt altijd pech hebben met een paar bazige mannetjes. Wellicht moet de hiërarchie nog vormen.
Als t geen doen is kun je die vervelende paar wellicht vangen en ruilen; of je school vergroten.
 
Vermoed ook dat ze in een nieuwe bak wellicht d erangorde weer even moeten bepalen. Ieder een beetje zijn eigen plekje, omdat je ze volgens mij als volledig schooltje bij een particulier hebt gehaald?!
 
Ja ze komen inderdaad uit een ander aquarium vandaan. Denk dat ik het dus nog even moet blijven aankijken
 
Hoi sammy, hoe ist nu met de visjes?

Kwam toevallig op ukaps tegen dat het visjes zijn die zeer zuurstofrijk water vereisen. Moest gelijk aan deze thread denken.

Misschien dat ze zich daarom niet op hun gemak voelen in hun doen en laten?
 
Gaat nu langzaam de goede kant op. Het toevoegen van meer planten heeft zeker geholpen. Ook heb ik voor wat meer oppervlakte beweging gezorgd dus wellicht helpt dat met de zuurstof ook inderdaad
 
Goed om te horen Sem (y)

Ja het zijn een beetje moeilijke visjes qua waterhuishouding. Dat met hun relatief korte levensduur maakt het allemaal wel een uitdaging.
Blij dat het de goede kant op gaat iig.
 

Terug
Bovenaan