Wat is er nieuw

Vissen nacht in emmer

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquaLife
  • Startdatum Startdatum
A

AquaLife

Guest
[dit topic kon ik in geen goeie categorie kwijt dus nu doe ik m even in de babbelbox]

Ik ga morgen mijn bak compleet wijzigen en ik had vandaag nieuwe vissen gekocht (hockeysticks). Ik kom net tot mijn verbazing erachter dat ik geen pompjes meer heb dus ik moet die vissen tot morgen max 14.00 in leven houden zonder pomp. Ik dacht dus aan een emmer met ventilator erover en een nano-heater erin die ik zo instel dat het een goeie temperatuur word. Is dat goed genoeg ?

Heb je geen luchtpompje? En je gaat nu wel een risico nemen. Ik zou er geen ventilator boven doen, zie het nut er niet echt van.

Ik heb ze ook een keer een nacht in een emmer gedaan, de volgende dag waren er een stuk of 5 dood. Ik weet niet of het door de stress kwam, door de emmer, of door de corydorrassen (het word niet aanbevolen corydorassen samen met andere vissen in een zakje te doen, omdat de cory's gif kunnen uitscheiden. Dit geld denk ik ook voor een emmer)

Dus het blijft een gok denk ik.

En zijn er nog andere minder risicovolle manieren ? Ik begrijp dat ik een risico neem, maar kan niet anders..

Kun je de vissen niet nu gewoon in het aquarium doen?

Geen nieuwe vissen kopen als je er geen plaats voor hebt. Maar dat is mosterd na de maaltijd.

Ik kan ze in hey aquarium doen, maar dan moet ik ze de dag erna al weer gaan vangen. Ik bedenk dus nu het idee dat ik ze in het aquarium kan doen maar in het netje vast houd zodat ik ze morgen niet met veel stress hoef te vangen maar het netje omhoog kan houden. Werkt dat niet ?

Ik noem maar iets... maar heb je geen grote zeef in huis die je in je aquarium kan hangen? even wat beschutting aan plantjes er in en je hebt ze de volgende dag er gelijk weer uit,

Ik doe ze er in, vang het grootste deel de morgen met die flesje-manier en de rest vang ik. Dan moeten ze ongeveer een half uur/uur in een emmer zitten en dan ben ik klaar en gaan ze terug.

ik heb wel vaker vissen een dagje in een emmer gehad, soms ook nog wel 1.5-2 dagen.

nog nooit uitval of ziektes van gekregen.

als ik weet dat het komen gaat voer ik 1dag van tevoren al niet meer (wat er niet in zit kan er ook niet uit).

wel zat ik er dan een zuustofpompje op.

maar volgens mij moet dat hetzelfde effect geven als een ventilator.
dat het oppervlak in beweging komt en er dus zuurstof in het water opgenomen word.

Edit: alleen koelt je water met een ventilator erop heel erg hard af. maak je hand maar is nat en houd m dan voor de ventilator dan snap je wat ik bedoel.

dus de ventilator zou ik ook niet aanraden bij nader inzien.

Ik zou ze ook NIET in de emmer laten als je geen luchtpompje hebt.

met die flesjes manier werkt denk ik niet als je vissen nog stressed zijn. water laten zakken en een een schotje in je bak zetten wil goed indien mogelijk

een schotje ?

Misschien denk ik heel dom maar als ze verstuurd worden naar de winkel zitten ze toch ook 1/2 dagen in een zakkie. Dan moet 1 dag meer toch geen probleem zijn? Ervoor zorgen dat het zoiezo donker is... Dan hebben ze al minder stress.

een schotje ?

een snijplank, stuk piepschuim, plexiglas. Iets om het zwemoppervlak wat de verkleinen zodat je vissen minder kanten uit kunnen.

Ik heb ze gister in het aquarium gedaan en vandaag gewoon met 1 netje gevangen. Nu zit mijn aquascape avontuur erop (waar ik een video van ga posten) en zitten ze in een frisse bak.

Mooi dat het goed is gegaan.

Ben benieuwd naar de video

Misschien denk ik heel dom maar als ze verstuurd worden naar de winkel zitten ze toch ook 1/2 dagen in een zakkie. Dan moet 1 dag meer toch geen probleem zijn? Ervoor zorgen dat het zoiezo donker is... Dan hebben ze al minder stress.
Nee, dit is niet dom gedacht maar de beste opmerking van dit topic. Want inderdaad, vissen zitten op zo'n reis langer dan een dagje met meer vis per hoeveelheid water.

Nee, dit is niet dom gedacht maar de beste opmerking van dit topic. Want inderdaad, vissen zitten op zo'n reis langer dan een dagje met meer vis per hoeveelheid water.
helemaal mee eens :thumbs:Nickey tien met een griffel verdient :deal:😀

groet

jaap

Danku danku 😉

Fijn dat het goed is gegaan 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan