Vissen sterven een voor een


Elsie

Well-known member
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
72
Locatie
Turnhout
Ik ben begonnen met 10 vuurtetra's.
Eentje is een aantal weken geleden gestorven, 2 zijn er verdwenen toen ik wat aan het rommelen was dus ik hoop dat ik ze niet per ongeluk onder een steen heb verpletterd ofzo :/
Daarna stierf er nog eentje en nu een week later hapt er weer eentje naar adem. Hij zwemt/zinkt nog een beetje maar die is er zometeen ook aan.
M'n garnaaltjes doen het allemaal goed en zelfs de kleintjes groeien stevig.

Ik heb doorheen de week 2 waterwissels gedaan van ongeveer 10% omdat de filter en bodem nogal smerig waren.
De bak is al lang ingedraaid en bevat 26liter en een degelijke filter (het is een wave xcube).
Ik heb net het water getest met een stripje en ik kom op de volgende waarden:

NO3: 25 of 50
NO2: 0
GH: >7�d
KH: 6�d
pH: 7,2

Enkel over de NO3 maak ik me een beetje zorgen aangezien deze op het randje tussen groen en oranje staat aangegeven.

Kan dit aan de stress liggen? Want ik heb best vaak in de bak gerommeld.
Verder geef ik vloeibare CO2

Ik zie geen symtomen van ziektes zoals witte stip, vinrot, mondrot, schimmel,...
 
Al water ververst? Elsie?

Zuurstof steentje erin?

omdat de filter en bodem nogal smerig waren.
n nu? Schoongemaakt?
 
Kan het er niet gewoon aan liggen dat ze te weinig zuurstof hebben? Zeker als je zegt dat ze naar lucht happen en dat je vloeibare CO2 toevoegt...
 
Overheen gelezen. Stop daar eens mee, Elsie.
Laat het eerst op verbruiken.
 
Ik al een hele hoop vuiligheid uit de filter en de bodem gehaald en dus 2 kleine waterverversingen gedaan.
Er zit geen zuurtofsteentje in omdat ik wel wat planten heb.
De foto is al van even geleden maar het ziet er zo ongeveer nog wel uit, minus de mist van het rommelen.
zc9L9_HjuamVrOvFYw4f96nOkL2oi-E3.jpeg
 
Een zuurstofsteentje is toch niet te missen bij een garnalen aquarium?
 
Er zit geen zuurstofsteentje in omdat ik wel wat planten heb.

Ja, maar dat zijn geen zuurstofplanten,he.

Cabomba en waterpest, dat zijn zuurstofplanten.

Zo,n scape is best mooi,als er goed gefilterd wordt, nu vervuilt het snel.
 
489632_0_82_dsc_0001.jpg


Dit zijn zuurstofplanten.

Zonder Co2, alleen steeds water verversen.
 
Nu ik de fles even aandachtiger lees dan ik blijkbaar had gedaan, lijkt het dat ik inderdaad te veel CO2 geef. 10 druppels voor 50liter staat er, dus eigenlijk zou ik me aan 5 druppels moeten houden.. oh ohw
Die zuurstofplanten vind ik best lelijk dus dan maar een zuurstofsteentje halen zaterdag.

Is er iets dat ik nu kan doen? Gaat een waterwissel wat uithalen of kan ik het best zo laten?
 
Met zoveel Co2 ben je het verplicht te doen.

Je water is nu gif.

Lelijk? Maar een beste schuilplaats, voor de sturisoma op eieren.
 
Even de pomp zo gezet dat ik een klein watervaleffectje heb, 1/3 water ververst en dat telkens met een glas er in laten lopen zodat er belletjes zijn.
Morgen dan maar gauw een pompje halen :/
Wel rot, maarja, al doende leert
 

Terug
Bovenaan