Don, als je medicijnen hebt gebruikt kun je ook actieve kool in een filter doen om medicijnresten te verwijderen.
Ja het zou kunnen dat er active kool in het filter zat tijdens me behandeling ik gaf er niet zo veel om ik gebruikte toch niet de dosering die ik moest gebruiken :x
Ik ik ging voor het resultaat en niet voor de regeltjes🤪
Ik wist dat ik de behandeling langer dan 1 sessie moest doen. Omdat die vinrot en jeuk die ze leken te hebben echt niet in een paar dagen weg was. Dus ik heb voor dat ik besloot een behandeling te doen, de eerste dag toch alvast 5 druppels gedaan ipv 15. De dag daarna besloot ik toch de behandeling te gaan doen en hoe ik het ging doen. De eerste 5 druppels waren ook om te zien hoe de vissen en bak er op reageerde.
Dag 2 deed ik 10 druppels ipv 12. En ook toen was het effect heel erg positief.
Toen heb ik de knoop doorgehakt en ik totaal 6 dagen behandeld met 10 druppels per dag. Misschien 1 keer 15 dat weet ik niet meer en ik had volgensmij ook geen waterwissel tussendoor gedaan (omdat ik dat wilde vermijden omdat het weggooien van het medicijn zonde is) en van te voren had ik al een paar grote wissels gedaan omdat ik hoopte dat dat voldoende zou zijn tegen de klachten maar alleen waterwisselen hielp niet.
Wat ik dus eigenlijk bereikte was, een schone start zodat de 6 dagen goed vol gehouden kon worden. Een trage start zodat het geen spontane aanslag zou zijn voor mn bak. In totaal heb ik niet meer medicijn toegevoegd dan 2 behandelingen in totaal (die ook volgens de gebruiksaanwijzing gedaan mogen worden achter elkaar)
Het gevolg was, mn vissen helemaal blij en druk door de esha 2000 heen aan het zwemmen omdat ze het blijkbaar fijn vonden, 4 vissen met platte rug vinnen waarvan 2 met vinrot achtige verschijnselen en jeuk, alle 4 de rugvinnen recht omhoog alsof alle klachten spontaan over waren.
Na 3 dagen was de jeuk weg
Na 4 dagen zag ik verbetering in de rugvinnen
Na 5 dagen stonden hun rugvinnen zonder extra toevoeging overeind
Dag 6 nog een keer 10 druppels gedaan en toen volgens mij 1 of 2 dagen zonder wissel of toevoeging laten draaien
Daarna goed gewisseld over een periode van anderhalve week 3 keer en toen kwamen de gups 😄.