Vissen weg


S

Sijoti

Guest
Tsja, en toen was er niets meer.....
Alle vissen, op eentje na die nu angstvallig op de bodem rondzwemt, zijn weg. Hoogstwaaschijnlijk een reiger die ik al bij ons in de buurt heb gezien gister.
De grootste windes, het kleinste grut (zie mijn eerdere vraag hierover), zelfs de kikkers zijn weg.

In die jaren nog niet eerder gebeurd. Wat er nu anders is in de tuin, is dat we 3m hoge bamboe weg hebben laten halen, deze stond als heg rond de tuin, hierdoor zullen de reigers nu hebben kunnen aanvliegen en weer wegvliegen. Voorheen was er dus geen "aanvliegroute" en "vluchtroute" voor die reigers. Dat is is we ons nu kunnen voorstellen wat er is gebeurd......
 
Ja dat is weer balen maar ja die reigers laten hun maaltijd niet aan de neus voorbij gaan als ze de gelegenheid krijgen.
 
Grof gezegd: das mooi k*t!

heb je al een idee wat je gaat doen om dit in de toekomst te voorkomen?
 
Het zijn beschermde vogels :LOL: jessicapilon,maar goed je geeft een oplossing,beetje radicaal maar goed,het zijn ellendige dingen/vogels voor de vijverliefhebber's.Ik kan mij indenken dat deze oplossing,( met een glimlach van mij) voorbij zie komen,zo geeft mijn bovenbuurman duiven te eten,en ik walg van deze vliegende bacterien bommen,sorry voor de liefhebber's.De stront die ze achterlaten.

Maar goed het ging over vijvers en reigers,ze zitten vaak boven op een dak en zijn erg blij met de hobby die wij uitoefenen,de vijvervissen die wij houden zijn vaak de koi's, deze vissen hebben aan de bovenzijde van hun lichaam de mooiste kleuren en van bovenaf goed te zien voor de reiger,de kleinste koi's hebben nog niet veel kleur maar de grotere wel en deze laten de reiger geen keus over om dan maar bij de vijver te gaan landen.

Een groot net boven de vijver zou een oplossing kunnen zijn,of de vijvervissen kopen met een groot (er) formaat.
 
maar goed je geeft een oplossing

Haha, was meer een reactie op de post van Richard en ik zou zoiets nooit doen en ook niet serieus willen aanraden. Het is de natuur dat bepaalde vogels dat doen dus ja dan moet je zelf maatregelen nemen om dit te voorkomen.
 
Ach jessicapilon,soms komt een tekst harder over dan wat de melder bedoeld ;)
 
Beste mensen,

We zijn een paar dagen verder en wat blijkt, veel is er nog!
Ze hebben een dag of drie-vier op de bodem rondgehangen en lieten zich niet zien. Ook nu nog lijken ze erg gestresst, als we in de buurt van de vijver komen, dan verdwijnen ze om even later weer boven te komen. Ik kan niet in de koppies van die vissen kijken maar ze lijken doodsbenauwd voor die vermeende reiger of iets anders wat hun levensruimte bedreigd heeft.
Die levensruimte is 2 bij 3 en een kleine meter diep, dus ja, veel ontsnappingsmogelijkheden hebben ze niet...

Nu voor tijdelijk maar even wat draden rondom de vijver gespannen in afwachting van wat mooiers/definitievers. En nee, geen luchtbuks in huis
 
Ik ben misschien een beetje laat, maar sinds ik overal rond de vijver visdraad hebben gespannen, is er geen reiger meer. Ik denk dat er wel een stuk of 15 draden lopen, langs de randen, er laag overheen, er hoog overheen, dus hij kan nergens meer landen/staan. Hij vliegt nog wel regelmatig over, maar durft niet meer te komen.
 
Wij hadden er vroeger een soortement tentharingen omheen staan met een netje erop, inderdaad ook nadat er een reiger z'n buikje had volgegeten.
 

Terug
Bovenaan