Vissen


G

GreenTurtle

Guest
Welke plant vredelievende vissen kweken goed en zijn sterke vissen?
Ook in stilstaand en kleinere vijvertjes?

Het idee is dat ik deze soort kweek in kleine bakjes van 1500-2000 liter en vervolgens uitzet op een vijver van een half miljoen liter.

Deze vijver is nog niet in perfecte staat, was lange tijd onderkomen, maar vandaag eerst planten aangeplant.
Maar wou de kweek al beginnen om volgend jaar uit te zetten.
 
Elritsen
Vetjes
 
Dankje,
Met elristen bedoel je zeker de Amerikaanse elrits toch? Want de inheemse in bescherm?
 
Pfff, dat is groot!!
Is idd een mooie vijver van aantal liters :p
Moet wel nog terug omgetoverd worden tot een levende boel.
Zit ook een bron in de vijver, dus vijver blijft altijd op niveau zelfs bij droogte.
Vroeger zat het vol karper, maar door het onderkomen van de vijver is al het visleven eruit gegaan, vijver is nu zon 40jaar oud ofz.
Gisteren 2 waterlelies er al ingedaan in het midden en ongeveer 60% van de kant al leeggemaakt.
 
Kan allebei ook gewone elrits word gekweekt en verkocht.
Zoveel te koop aan vis tegenwoordig

Maar eh foto?
 
Kan allebei ook gewone elrits word gekweekt en verkocht.
Zoveel te koop aan vis tegenwoordig

Maar eh foto?

Zal eens zien voor een foto.
Nu is er al vis gespot op de vijver, dus eerste doel is deze vangen en kijken welke het zijn.
Want vissen zoals karper is niet gewenst.
Bekijk media item 339
 
Noem dat maar gerust een meer!
Zal iets van een 50are zijn haha. Maar de vissen zijn alleen gespot toen de zonbrande op het water oppervlakte. Zelf ben ik geen visser, tenzij met schepnet.
Ik moet nu eigenlijk mosselen zoeken om het zweefvuil onder controle te krijgen.
Alleen de vraag is waar ga ik die vinden zonder fortuinen kwijt te zijn.
Want door al de jaren niet onderhouden te zijn, is er wel wat werk aan.
De lelies zijn al na een weekje bovengekomen, dus eerste planten leven is vertrokken.
 
Pffff, wat groot!!
 
Wat een grote teil
Ik zou op zoek gaan naar hoornblad.
Soms gooien mensen het met bakken vol weg.
Zoek eens op een welbekende verkoopsite voor tweedehandsspul
 
Wat een grote teil
Ik zou op zoek gaan naar hoornblad.
l

2dagen terug een aantal stekjes erin gegooid van bij mij thuis uit de vijver, laten we hopen
 
Denk niet je het met stekjes gaat redden
Las ook dat ze de quaggamossel in nederland inzetten om hele meren, vijvers en parken kraakhelder te maken en plantengroei te stimuleren.
 
Zal iets van een 50are zijn haha. Maar de vissen zijn alleen gespot toen de zonbrande op het water oppervlakte. Zelf ben ik geen visser, tenzij met schepnet.
Ik moet nu eigenlijk mosselen zoeken om het zweefvuil onder controle te krijgen.
Alleen de vraag is waar ga ik die vinden zonder fortuinen kwijt te zijn.
Want door al de jaren niet onderhouden te zijn, is er wel wat werk aan.
De lelies zijn al na een weekje bovengekomen, dus eerste planten leven is vertrokken.


Hoe diep is je vijver?
Zou gewoon hoornblad en fonteinkruid uit sloten halen. Zijn zat sloten die ermee vol staan. Schep meenemen en grote emmer. Gewoon even goed uitspoelen thuis en klaar. Bosjes maken met steentje en elastiekje en in de vijver werpen. Zou dan 'veldjes' maken met 1 soort zuurstofplant. Je moet zo'n grote hoeveelheid hebben dat kopen geen optie is lijkt me. ( 5 bosjes per 1000 liter = voor jou 2500 bosjes )

Heel gaaf zo'n grote vijver, maar wel een uitdaging
 
Hoe diep is je vijver?
In principe 1,50m. Maar ik ben er van overtuigd dat sommige delen dieper zijn dan dat.

Ik heb de indruk dat ik op een plek woon waar zo'n zaken veel minder te vinden zijn dan op andere plekken in het land/ in Nederland.
 
Waar woon je dan?
 
Belgïe Bilzen.
Ben al aantal vijver en stromen afgegaan, maar nu waar vorig jaar nog volop groen was, zijn sommige ondertussen zelfs volledig uitgedroogd.
 
Dat is bijna inderdaad een meer te noemen. Mooi als je daar vlakbij woont en van alle rust kan genieten.
 
Wel nog veel werk haha
 
Uitdaging noemen ze dat
 

Terug
Bovenaan