Wat is er nieuw

vissenbestand rio 240

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vuurgarnaal96
  • Startdatum Startdatum
V

Vuurgarnaal96

Guest
hallo mensen,

ik heb sinds een week een rio 240 draaien en het was eerst de bedoeling om mbuna's te houden. Dit vooral omdat ik die kleine visjes nu wel een beetje zat ben haha.
Maar zijn er eigenlijk ook nog andere vissen die wel groot zijn en waar er een paar van in mijn bak al een leuk gezicht is??

Heb zelf al gekeken naar piranha's, maar die zijn te groot. Zoiets moet het wel gaan worden.

Als je grotere vissen wil in 1.2 dan kom je al gauw op tragere roofvissen.

Bv:
1x Xenomystus nigri + 1xCtenopoma acutirostre + 5x Pantodon bucholzi + iets op de bodem
of
een koppel kleinblijvende Channa's (kan dan niets anders bij)
of
een koppel kleinblijvende Crenicichla

Of andere cichliden, bv een tanganyika bak?

Er zijn wel enkele wat grotere Midden-Amerikanen die in koppelverband zouden moeten kunnen. Amatitlania nigrofasciata (Cryptoheros nigrofasciatus), Thorichthys meeki bijv. Bijvis in de vorm van zwaarddragers bv.

Wat is dan een leuk bestand voor een tanganyikabiotoop? En wat is het verschil met Malawi?

Grofweg gezegd zijn tanganyika cichliden minder kleurijk dan malawi, hebben ze vaak leuker gedrag, houdt je er maar enkele van in een 1.2m bak (dus kun je evt ook met een intern filter toe) en zijn het vrijwel altijd vleesetertjes (malawi mbuna zijn groenvoereters, dat is wat lastiger).

Tanganyika kies je echt voor het gedrag. Malawi mbuna kies je omdat je een drukke kauwgomballen bak wilt 😀

Hahaha, duidelijk! Bedankt voor de info

Zijn die tanganyika's duur? En waar kan ik ze het best kopen? Woon zelf in Drenthe

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan