Vitaminen dwergklauwkikkers. Welk merk?


W

WendyLaan

Guest
Goedendag!

Ik ben voor mijn dochters een apart aquarium begonnen met dwergklauwkikkers en vuurgarnalen.
Leuk 30 literbakje met mos en hout voor de vier kikkervriendjes die er wonen.

Nu las ik plotsklaps dat dwergklauwkikkers vitamines bijgevoerd moeten worden (druppels over hun voer) en zeker als je de voortplanting wilt bevorderen en dat willen wij.

Nu moet ik zeggen dat ik de twee dkk in mijn grote aquarium nooit met vitaminen heb gevoerd maar het blijkt voor de gezondheid en voortplanting dus beter.

Nu DE vraag; waar koop je die vitaminen (online) en van welk merk?
Ik Google al maar kom enkel uit om vitaminen voor gifkikkers die verstuift in een terrarium moet worden. En dat is niet dit geval uiteraard.
 
levend voor zou genoeg moeten zijn om ze te kweken Over de voeding kunnen we redelijk kort zijn. Ze houden van klein levend voer zoals watervlooien, muggenlarven en tubifex. Natuurlijk eten ze ook gedroogde watervlooien. Vlokvoer is weinig over bekend, maar waarschijnlijk in combinatie met bovenstaand voer wel aan te wennen. Als ze de kans krijgen zullen ze ook pasgeboren visjes oppeuzelen.
 
Ik heb ze al jaren en geef ze levend voer en Frog van Tetra. Maar een 30 liter is te klein is ook mijn mening.
 
Ik ben voor mijn dochters een apart aquarium begonnen met dwergklauwkikkers en vuurgarnalen.
Eén aquarium met vuurgarnalen en één met DKK? 2 Bakjes toch?

Het is maar net hoe ik "apart" lees. Apart in de betekenis van gescheiden of in de betekenis van bijzonder. :)
Ik hoop dat je ze gescheiden hebt zitten anders heb je duur levend voor voor de DKK in hun bak.
 

Terug
Bovenaan