Wat is er nieuw

Vivarium 2025 (8&9 november Rosmalen)

Ben er nog nooit geweest, maar zou het wel willen.
Dus zal hier eens afwachten wat erop gezegd wordt, weet totaal niet of het de moeite waard is.
Heb eigenlijk ook niets nodig maar gewoon puur voor de interesse en nieuwsgierigheid.

Ben ook nooit geweest, zou ook wel willen maar voor mij ook te ver ;(
Waarom is dit de laatste editie als ik vragen mag?

Waarom is dit de laatste editie als ik vragen mag?
Aldus hun statement even kort samengevat "Alle redenen bij elkaar zijn divers, maar laten zich uiteindelijk splitsen in 2 onderwerpen; haalbaarheid en relevantie"
Volgens mij voornamelijk de stijgende kosten van de beurshal...

Ik ben wel van plan om te gaan, 3 jaar geleden was ik er voor het eerst (en laatst). Heb beide dagen nog vrijgehouden maar zal uiteindelijke 1 van de 2 kiezen.

Er staat nog een 60cm bakje leeg dus wie weet vind ik iets leuks :DD

Volgens mij hebben ze in 2023 ook al aangekondigd dat 2024 niet door zou gaan, is toen ook wel doorgegaan. Maar dan zal het dan nu echt de laatste zijn? Time wil tell.

Ik heb vaak getwijfeld om te gaan, zal dus dit jaar ook niet gaan. Afstand maakt me niet zoveel uit, hoewel,voor een paar uur tussen de mensenmassa te moeten schuifelen om iets te zien wat er bij een LFS of mn vaste Kikkerwinkel ook te zien of te koop is daar heb ik dan geen zin in.

Ben er nog niet eerder geweest en weet ook nog niet of ik wel ga.
Vooral het kostenplaatje is een dingetje, benzine, entree kaarten en nog wat eten zit je zo op dik 100 euro voor 2 personen.
Daarvoor kan ik dichterbij een hoop bestellen bij de LFS aan dieren.

Ben er nog niet eerder geweest en weet ook nog niet of ik wel ga.
Vooral het kostenplaatje is een dingetje, benzine, entree kaarten en nog wat eten zit je zo op dik 100 euro voor 2 personen.
Daarvoor kan ik dichterbij een hoop bestellen bij de LFS aan dieren.
Klopt maar het is wel een leuk dagje uit kan ik je zeggen Johan. Ik ben er meerdere malen geweest en het is doorgaans een leuke dag die je kan beleven en dit is de laatste kans hierop.

Wij hebben net onze kaartjes gehaald voor zaterdag. 🙂

Uiteraard ga ik. Ik kijk hier maanden naar uit. Goede beurs, bijna alle grote leveranciers staan er. Kom er altijd leuke dingen tegen.

Uiteraard ga ik. Ik kijk hier maanden naar uit. Goede beurs, bijna alle grote leveranciers staan er. Kom er altijd leuke dingen tegen.
Nog wat speciaals op je lijstje staan, of gewoon kijken wat de dag brengt?

Ik heb zojuist een ticket besteld, ik ben er nog nooit geweest en leek me altijd wel leuk om eens te gaan.
Het is wel een stukje rijden maargoed dat is dan maar zo.
(Voor ons Groningers is het altijd ver rijden als je iets nodig bent helaas, in Groningen zijn nu eenmaal geen goede Aqua winkels.)

(Voor ons Groningers is het altijd ver rijden als je iets nodig bent helaas, in Groningen zijn nu eenmaal geen goede Aqua winkels.)
Ik neem aan dat je Frits Kuiper wel kent en ik vindt dat een hele goede zaak qua assortiment en service Peter en ik kom er wekelijks. Al mn bakken komen er vandaan.

Ik neem aan dat je Frits Kuiper wel kent en ik vindt dat een hele goede zaak qua assortiment en service Peter en ik kom er wekelijks. Al mn bakken komen er vandaan.

Ik kom regelmatig bij frits, echter hebben hun niet altijd sterke Cichliden en doen ze ook niet aan quarantaine met nieuwe leveringen van de vissen.
Ook zijn ze erg duur vergeleken met andere winkels zoals Matavi in Meppel.
De leverancier van Frits is Ruinemans die het volgens mij ook niet zo nauw neemt.

De drie Blue Electric Ramirezis heb ik bij Frits gekocht, 17,50 pp waarvan al twee zijn gestorven misschien door TBS, en bij Matavi kosten ze 9,95.

Verder inderdaad een prima winkel en aardig personeel.

De planning hier is om ook deze keer weer te gaan, niet iets specifieks nodig maar weet dan ook nooit of je iets leuks tegenkomt!
Nog nooit geweest? Zeker de moeite waard om deze laatste keer een kijkje te nemen, op youtube staan filmpjes van vorige edities, dan kun je een beetje een indruk opdoen, je moet wel tegen de drukte kunnen.

Ik hoop nog steeds dat ik ook act de présence kan geven maar kan noch niet garanties geven noch Billy kan dat niet helaas. Vermoedelijk ook de laatste keer om de grote stand van Aquabeek te zien in het echie.

Afstand maakt me niet zoveel uit, hoewel,voor een paar uur tussen de mensenmassa te moeten schuifelen om iets te zien wat er bij een LFS of mn vaste Kikkerwinkel ook te zien of te koop is daar heb ik dan geen zin in.
Dit. Ik ben geloof ik net voor corona een keer geweest en vond het toen op zich leuk, maar ook best druk. Het aanbod van spullen was ook niet van de orde dat je ervoor om zou rijden zeg maar.

De afgelopen paar edities schijnt het ook een polonaise van mensen te zijn geweest. Ik snap dat dat nodig is om het rendabel te maken, maar persoonlijk vind ik die drukte maar niks. Doet me denken aan de efteling op een weekenddag. Sta je daar de halve dag op de attracties te wachten met z'n allen. :zwaai:

Maar om met een positieve noot te eindigen: als je veel met de hobby bezig bent is zo'n eerste vivarium echt wel de moeite waard.

Voor mij is er zoals het nu naar uit ziet wat tussen gekomen wat niet af te zeggen of verzetten is 😕

Dat zeggen ze geloof ik ook al 20 jaar over de musical soldaat van oranje :DD
Je weet maar nooit.
Nou dat dit de laatste is dat geloof ik wel gelet op de redenen die ze aanvoeren en ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat er op korte termijn meer edities zullen volgen.

Uiteraard ga ik ook dit jaar er naar toe.

Wel jammer dat dit jaar dan echt de laatste keer zou zijn.

Vraagje, is het de moeite waard om op de beurs bijvoorbeeld een nieuw filter of lichtkap te kopen of schelen de prijzen niet zo erg met online?

Dat is alstig om op voorhand te zeggen want online kun je misschien een aanbieding treffen. Het is niet zo dat op de beurs alles goedkoper is.

Je kunt afwachten. Wie weet zijn er beursaanbiedingen. Al denk ik dat je dan snel voor de deur moet gaan liggen om niet achter het net te vissen omdat er vast koopjesjagers lopen.

Zelf koop ik zoiets liever bij een lfs om de hoek want als er iets mee is of defect gaat dan kun je sneller daar even naartoe.

Ben dan weer terug in Thailand, dus helaas wéér geen vivarium.
Moet wel zeggen dat ik 1x in de paar jaar vivarium bezoeken wel genoeg vind.

Vraagje, is het de moeite waard om op de beurs bijvoorbeeld een nieuw filter of lichtkap te kopen of schelen de prijzen niet zo erg met online?
Paar jaar geleden HVP verlichting gekocht, scheelde toen een flinke slok op een borrel, zeker de moeite waard.

Ik was er vorige jaar. Veel gekocht en was erg leuk. Ben er weer opzoek naar mooie stuk hout voor mijn 220cm Amerikaanse bak. Maar wat bedoel je de laatste? Meest recente?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan