Wat is er nieuw

Vivarium 2025 (8&9 november Rosmalen)

Ik ben als beginner (nog geen bak) ook van plan om te gaan. Meerijden / carpoolers Zeeland welkom.

Ik ga bijna elk jaar op zaterdag. Vind de sfeer leuk en ik ga op zoek naar een nieuw stuk hout denk ik en een nieuwe verwarming als reserve.

Ik zit te twijfelen of ik zal gaan; aan de ene kant is het voor mij echt heel dichtbij, aan de andere kant (als ik de lijst met standhouders bekijk) krijg ik het idee dat het wel heel commercieel is allemaal. Ik ga er niet heen om produkten te scoren; is het dan, gewoon om rond te lopen en te kijken, zonder naar iets specifieks op zoek te zijn, toch leuk om te bezoeken?

Ik zit te twijfelen of ik zal gaan; aan de ene kant is het voor mij echt heel dichtbij, aan de andere kant (als ik de lijst met standhouders bekijk) krijg ik het idee dat het wel heel commercieel is allemaal. Ik ga er niet heen om produkten te scoren; is het dan, gewoon om rond te lopen en te kijken, zonder naar iets specifieks op zoek te zijn, toch leuk om te bezoeken?
Ik denk dat het voor de standhouders commercieel is een je moet het hebben van een aanbieding maar de belangrijkste reden is denk ik de gezelligheid.

OK, dank jullie wel. Denk dat ik ook maar ga kijken dan, volgend jaar kan het immers niet meer... En als ik het niet leuk vind ben ik in 20 minuten terug en heeft het me 15 eurootjes gekost, ook niet de wereld tenslotte.

Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar op zaterdag heen. Geen plannen om iets te kopen, maar je weet maar nooit natuurlijk 😉.

Ik denk dat het voor de standhouders commercieel is een je moet het hebben van een aanbieding maar de belangrijkste reden is denk ik de gezelligheid.
Voor de meeste ondernemers is Vivarium niet direct commercieel interessant. Bij veel kost het die week meer dan het oplevert. Denk aan de fee die ze betalen, alle voorbereidingen, reis- en verblijf, de naweeën.

Dat is waar Joost maar ja als ze de spullen goedkoper gaan aanbieden dan moet er nog meer geld bij dus deels is het commercieel al is het maar voor de naamsbekendheid.
Echt veel zullen ze er niet op verdienen maar zal het meer promotie zijn wat zich later weer terugverdient.

Ik ben ook nog nooit geweest maar ik zit nu toch ook te twijfelen om een x te gaan. Ik heb niks nodig maar wellicht toch leuk om een x te neuzen.

Ga zelf vrijwel ieder jaar. Vindt het altijd een leuke beurs en ga er ook dit jaar weer op zondag heen.

Ik ga ook vrijwel elk jaar heen, meestal niks nodig en toch met van alles thuiskomen. Jammer dat dit jaar de laatste editie is😟

Ik ga zaterdag de hele dag helpen op de stand van Killi Fish Nederland. Dus als je meer wil weten over killi´s, eitjes etc. kom gerust even kijken!
Groetjes John.

Behalve de beurs, zeg maar, is er ook elk jaar een wedstrijd van aquascaping, foto's worden dan geloof ik ook gemaakt.

En behalve de beurs kom je ook IRL langs prachtige scheurijzers. Vorig jaar stonden 2 geweldige exemplaren van auto's buiten bij een hal. Dus ja, kan best wel leuk zijn.

Kon ik maar met je ruilen, ik zou er graag naartoe willen gaan. Maar ja, wat problemen met een knie maakt het onmogelijk.

En behalve de beurs kom je ook IRL langs prachtige scheurijzers
Go See Ya GIF

Ik ga wel. Ook al is het ver voor mij.
Het is 1x per jaar en nu de laatste. Snap niet dat mensen klagen over ver... als je echt iets wilt dan is het niet erg om een keer wat langer te reizen toch?

Het is 1x per jaar en nu de laatste. Snap niet dat mensen klagen over ver... als je echt iets wilt dan is het niet erg om een keer wat langer te reizen toch?
Ver reizen betekent ook aardig wat geld om er te komen. Je kunt niet bij iedereen in de knip kijken hè? Daarom namen wij toen we nog in Rotterdam woonden altijd wel mensen mee in de auto. Hier in limburg gebben we ook al een paar keer gecarpoold. Scheelt weer toch?

Snap niet dat mensen klagen over ver... als je echt iets wilt dan is het niet erg om een keer wat langer te reizen toch?

3 uur in de auto zitten plus daar rond lopen betekend voor mij wel een dag of 2 bijna niet kunnen lopen.
Daarbij zal daarna langer slapen dan een uur of 3 ook niet lukken.
Nu heb ik dat voor sommige dingen wel over maar daar valt het vivarium niet onder.

Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Plus vind het het geld niet waard.

Beste TibbevAm. Elke situatie is weer anders. Voorgaande 2/3 keren geweest maar nu onmogelijk ook al is het voor mi niet echt ver. Maar met een verzwakte knie wordt het een ander verhaal. Ontzettend veel pijn gehad.

Ver reizen betekent ook aardig wat geld om er te komen. Je kunt niet bij iedereen in de knip kijken hè? Daarom namen wij toen we nog in Rotterdam woonden altijd wel mensen mee in de auto. Hier in limburg gebben we ook al een paar keer gecarpoold. Scheelt weer toch?
Maar er zijn indd ook mogelijkheden.. ik zeg niet dat ik bij iemand in zijn portemonnee kan kijken. Maar wellicht een topic maken wie van de regio gaat kan ik met je mee rijden en ik betaal mijn deel van benzine.

Er zijn altijd mogelijkheden.

3 uur in de auto zitten plus daar rond lopen betekend voor mij wel een dag of 2 bijna niet kunnen lopen.
Daarbij zal daarna langer slapen dan een uur of 3 ook niet lukken.
Nu heb ik dat voor sommige dingen wel over maar daar valt het vivarium niet onder.

Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Plus vind het het geld niet waard.
Ik heb het niet zozeer over vivarium maar algemeen.

Beste TibbevAm. Elke situatie is weer anders. Voorgaande 2/3 keren geweest maar nu onmogelijk ook al is het voor mi niet echt ver. Maar met een verzwakte knie wordt het een ander verhaal. Ontzettend veel pijn gehad.
Ik heb het over reden van Ver reizen. Niet over een blessure of iets dergelijks.

Ik vond duisburg ook ver. Maar goed ik wou er graag heen dus een keer tijd voor gemaakt en gegaan.

Even ter verduidelijking voor dat iedereen mij weer gaat citeren met elk situatie is anders.
Ja ik begrijp dat. Ik reageer alleen enkel op een reden het is mij te ver reizen.

Mensen die gisteren zijn geweest? Wat vonden jullie ervan? Wat hebben jullie gescoord? :DD

Ik ben nu onderweg met manlief 😁😁

Die in de ochtend op de pendelbus hebben gewacht zijn het meest enthousiast ;))
Ik vond het vooral erg druk en benauwd. Heb wel de verlichting ( wordt Chiheros) en een aantal pompen bekeken, maar die koop ik bij een vertrouwde winkel. Heb wel hout gescoord.

Ik was er gisteren ook. Inderdaad erg druk en benauwd. Maar wel leuk.

Bijlagen

• 20251108_121450.jpg
    20251108_121450.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 23
  • 20251108_121558.jpg
    20251108_121558.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 23
Ik ben er gisteren ook geweest en heb er alleen wat plantjes gekocht welke de lfs niet in het assortiment heeft.
Verder heeft onze zoon de speurtocht gedaan dus alles redelijk goed kunnen blijken maar eigenlijk was het veel te druk om echt op het gemak rond te snuffelen.

Plantenvoeding, drijfplantjes en 15 vietnamese danios + 1 chinese danio…
Oh en bijna nog 3 L010a, maar dat waren 3 mannen dus die aankoop heb ik maar even uitgesteld, ik wilde graag een koppeltje/groepje met kans op jongen.

IMG_4190.jpeg

Ik ben nog nooit geweest en lees dus nu net dat het de laatste was. Jammer! Had er graag een keer naartoe gegaan, maar het is voor ons ook ver rijden en ik heb zelf geen rijbewijs, dus dan heb ik iemand op sleeptouw die er niets mee heeft. Maar als ik de foto's zie van die mooie aquariums allemaal had ik die graag gezien. Maar ja, het is niet anders.
(Ik hou me aanbevolen voor foto's ;))

Ik ben gister geweest en heb een hoop mooie planten gekocht. ook heeft een vriend van me een mooi koppel guppen gekocht. Was inderdaad wel druk maar ja dan zie je hoe groot de hobby is

Aquabeek was er ook heb ik gelezen, een laatste keer. December stopt Aquabeek. Erg jammer was een groot bedrijf en veel keuze.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan