Wat is er nieuw

vlekken en plekken op de ruit

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjimmie
  • Startdatum Startdatum
S

sjimmie

Guest
Goedemiddag

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een aquarium van ongeveer 15 jaar oud. Door de jaren heen is er op één van de lange zijdes een mix van rare vlekken en plekken ontstaan. Ze worden door de tijd ook erger. Als er water in staat zie je het veel minder, maar als de bak droog is, zoals nu, lijkt het elke keer erger te worden.

Ik dacht eerst dat het kalk was, zodoende azijn gebruikt, geen effect, op de bijgevoegde foto's zie je ook een rare schone ronde, waar vroeger kit heeft gezeten, zodoende stickerverwijderraad en glassex gebruikt, geen effect. Daarna ben ik met stekker spul aan de gang gegaan, aceton, tinner en zelfd zoutzuur hebben geen effect gehad op deze vlekken.

Zodoende hoop ik dat één van jullie nog een idee heeft.

De foto's staan hieronder.
IMG-2695.JPG
IMG-2699.JPG

Kleine toevoeging,

Ik heb ook geprobeerd om het met een vlak mes weg te krijgen. Maar het lijkt niet op maar in het glas te zitten.

Zit mogelijk al in de ruit gebrand, dan zal je er niets of bijna niets meer aan kunnen doen.

Er zijn wel middeltjes die je kan proberen maar zijn niet goedkoop en aangezien de bak toch 15 jaar oud is zou het misschien beter zijn om een andere/nieuwe te kopen denk ik.

Ts geeft aan zoutzuur gebruikt te hebben,als dat niet werkt lukt het met azijn helemaal niet lijkt me 😉

ben bang dat het glas erosie is dat ga je er met middelen niet uitkrijgen
je zou het nog kunnen proberen met koperpoets maar dat kan ook weer lelijke plekken geven
je polijst namelijk je glas word er wel een factie dunner van
aan de andere kant 15 jaar is een behoorlijk leefttijd voor glas en kit mischien tijd om een nieuwe bak te overwegen :juggle:😀😀

Je zou cerium oxide kunnen proberen, wordt veel gebruikt om krassen e.d. te verwijderen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan