Wat is er nieuw

Vloeibare CO2 en plantenvoeding?

Roel24010

New member
Lid geworden
28 april 2026
Leeftijd
21
Ik heb nu een maand een 30L aquarium. Zitten inmiddels 6 cherry shrimp en 10 crystal black garnaaltjes in met 6 chili rasbora's. Ik heb plantenvoeding en vloeibare Co2 aangeschaft (zie bijlage). Maakt het toedienen aan mijn aquarium hiervan zichtbaar verschil en zo ja in welke hoeveelheden dien ik dit toe? Is het het waard om een doseerpomp aan te schaffen?

Bijlagen

• IMG_1604.jpeg
    IMG_1604.jpeg
    2.5 MB · Weergaven: 18
  • IMG_613C2E55-4832-4A5B-A8DF-211D90D2DAD7.JPEG
    IMG_613C2E55-4832-4A5B-A8DF-211D90D2DAD7.JPEG
    3 MB · Weergaven: 18
Het linker flesje heb je niet nodig omdat ijzer al in het rechterflesje zit.
Het middelste flesje is altijd bevorderlijk voor plantengroei, maar verwacht geen wondermiddel.

Een doseerpomp is handig als je geen tijd/zin hebt om elke keer te doseren. Afgemeten doseringen tot op de ml nauwkeurig hebben niet zoveel nut

edit: Colombo is feitelijk een B-merk dat zich ergens onder aan het kwaliteit segment bevindt.

@Cornelius ik heb ze van het merk easylife is dat aan te bevelen aan hem?

@Cornelius ik heb ze van het merk easylife is dat aan te bevelen aan hem?
Daar zijn de mening over verdeeld. Persoonlijk vind ik dat Easy Life 2 goed producten heeft en dat is Profito en Easycarbo.
De rest van de bemestingsrange is gewoon duur water.

@Cornelius ja preceis ik gebruik beide. ook niet zo duur voor hoelang je er mee doet vind ik

De rest van de bemestingsrange is gewoon duur water.
En wat ik bedoel met duur water;
volgens Easy Life voeg je met hun product Nitro dus stikstof (vanuit NO3) en Kalium toe. Hoogstwaarschijnlijk is het hoofdbestandsdeel kaliumnitraat.
Een fles van 500ml Nito kost je gemiddeld in de winkel 10 euro

Als je 16,31 gram KNO3 oplost in een 500ml fles heb je exact dezelfde kloon. (2ppm NO3 en 1.26 ppm Kalium)
Ik koop een kilo KNO3 voor 6,50 euro. Dus 16 gram kost 10 cent...

Ik heb nu een maand een 30L aquarium. Zitten inmiddels 6 cherry shrimp en 10 crystal black garnaaltjes in met 6 chili rasbora's. Ik heb plantenvoeding en vloeibare Co2 aangeschaft (zie bijlage). Maakt het toedienen aan mijn aquarium hiervan zichtbaar verschil en zo ja in welke hoeveelheden dien ik dit toe? Is het het waard om een doseerpomp aan te schaffen?

Opmerking (los van de vraag van TS):

Omdat ik het label van het rechter flesje maar gedeeltelijk kan zien is het volgens mij "Flora Grow" en deze bevat dus geen nitraat/fosfaat
1777379322659.png

Alleen de "Flora Grow Pro" bevat wel nitraat/fosfaat
1777379698259.png

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan