Wat is er nieuw

voederfrequentie betta splendens

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Sinds vandaag dus een nieuwe kempvis gekocht. Heb me daarbij ook Tetra Betta visvoer gekocht en Tubifex.

Hoeveel van die vlokken mag ik em geven en hoeveel keer per dag/week ?

Wat dat zakje tubifex betreft, mag ik dat er geheel inkappen of is het de bedoeling dat ik 2 � 3 wormpjes per keer toedien ?

Ik voer mijn Betta's eigenlijk elke dag, en ze krijgen zo'n beetje elke dag iets anders (ze zijn een beetje verwend 😀 ): dan weer een korreltje, dan weer een vlokje, dan weer diepvries.

Ik weet niet wat voor zakje tubifex je hebt gekocht en hoe groot dat is, maar ik denk dat alles in ��n keer een beetje veel is. Maar als het van die levende tubifexwormpjes in een zakje zijn dan kun je ze dacht ik ook niet zo heel lang bewaren... maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb ook dat voer en geef dagelijks een heel klein beetje want de vis is maar alleen.
Daarnaast krijgen de Betta s een paar maal per week hier artemia die ik kweek.
Dus ik wissel af met vlokken en artemia en af en toe wat diepvriesvoer.
Alleen lijken de Betta s hier dom want ze kijken het diepvries voer naar de bodem en ik zie vaak ze niet echt dit opeten, dus ben ik terughoudend met diepvriesvoer.
Ook koop ik soms in de lfs een zakje watervlooien om ze die te voeren als afwisseling.

Ik zal een paar wormpjes (tubifex) bij de kempvis gooien en afwachten wat hij er mee doet en de rest bij de sluiers, die weten er wel raad mee 🙂

Ja die sukkels hier gaan er vlak bij zitten kijken en laten de wormpjes naar de bodem zakken.
Niet erg als ze het daarna gaan opeten, maar dat zie ik niet dus.

hier wordt alles wat ik met smaak opgegeten of ik nu wormpjes (levend of diepvries) of cyclops of vlok of korrels voer alles wordt opgegeten maar idd niet teveel dat is niet goed hier gaat per man ongeveer 4 wormpjes in de bak

Ik voer meestal veel levend, het meeste rode mug en tubifex. Ik geef 1x op een dag iets naar gelang ze op kunnen eten, ik spuit het meestal met een injectie spuit een wolkje erin. Verder geef ik korrelvoer van dr basleer, gemiddeld 7/8 korrels op een dag. Soms doe ik het afwisselen per dag om en om. Betta's kunnen aardig kieskeurig zijn wat betreft voer, zo eten er een aantal hier geen tubifex maar willen alleen rode mug,het korrelvoer gaat er zeer goed in en basleer heeft diverse maten voor diverse grote vissen, dus ook poedervorm voor ukken. Het Is ook niet erg om eens een vastendag in te voeren 😉

Ps; als je de tubifex in een bakje stopt met een deksel met luchthaven, dan hou je het erg lang goed, elke dag even spoelen en een klein laagje water.

Ik zal maar niet vragen hoeveel net gekweekte artemia je per vis erin doet Jootje 😀 😉
Ik vind het moeilijk dat te bepalen omdat ze natuurlijk uitzwemmen in de bak en je moeilijk weet hoeveel je hebt gegeven.
Tellen is me niet gelukt namelijk bij de artemia 😀.

Hahaha dat klopt hoor John en aangezien alles in een hoek op het licht afkomt heb je er zeker heel veel te pakken. Ik probeer met het kleine spuitje een rondje te maken, zodat ik zeker de net uitgekomen artemia zie zwemmen. Het Is soms ook zo op maar ik voer maar 2x op een dag, terwijl anderen 3x voeren. Ik kweek 1 fles nu op een dag. Is de ene klaar gaat de ander op de slang. Ik heb nieuwe binnen 24 uur nieuwe artemia, soms al eerder vanwege de warmte in de kamer.

Ja ik heb een verwarming in de emmer waar de fles instaat dus dan heb je heel snel weer verse artemia. Dat is een emmer van 5 liter met 2,5 liter water erin en dan de fles dus.
Ik zet er de kachel niet hoger voor hoor 😉.

Hahahaha dat kan ook niet h�, kan je er niet meer bij 😛

Ik geef mijn Betta 's morgens Sera Betta en 's avonds afwisselend rode muggenlarven, artemia of gekookte mossel. Soms ook levend voer. Ligt eraan wat ik op dat moment in huis heb.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan