Wat is er nieuw

Voeding Betta

karin

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2024
Leeftijd
41
Onze Betta eet graag pellets (Hikari Gold).
Ik heb begrepen dat gevarieerd voeren goed is.
Ik heb artemia (in conserveringsvloeistof) van Biz en gevriesdroofde rode muggenlarven geprobeerd. Hij lijkt er geen interesse in te hebben. Negeert het meestal, of proeft het soms maar spuugt het vrijwel altijd uit.

Diepvries of levend voer lijkt me ingewikkeld want bij slechts 1 Betta voeren houd je veel over van een zakje of blokje. Zelfs als de 5 corry's de restje zouden opeten.

Wat voeren jullie je Betta? En is er een mogelijkheid om diepvries of levend voer te geven, zonder veel weg te gooien?

Evt een blokje in stukjes maken? 🙂 Wat je niet direct gebruikt kan weer terug in de vriezer. (In een afgesloten zakje/bakje.)

Ik denk dat het advies om af te wisselen een beetje verouderde info is. Vissenvoer is tegenwoordig heel goed van kwaliteit, met in veel gevallen alles erin / eraan toegevoegd wat een vis nodig heeft. In bijvoorbeeld zwarte muggenlarven of artemia zitten niet per se dingen die niet ook in droogvoer te stoppen zijn. (Behalve water dan, maar duh.)

Ik geef zelf vrijwel alleen maar droogvoer. En af en toe gekookte garnalen o.i.d. die over zijn van de schildpad. Maar dat zit feitelijk ook gewoon al in het potje voer dat ze krijgen.

Het is voor de vitamientjes natuurlijk wel zaak om enigszins vers voer te geven.

Ja stukjes er af snijden zou natuurlijk kunnen 😀.
Wel benieuwd of hij hier wel interesse in zou hebben.

Iig fijn om te weten dat alleen droogvoer ook geen probleem is.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan