Wat is er nieuw

Voeding toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JunioR
  • Startdatum Startdatum
J

JunioR

Guest
Hallo allen!
Ik ga binnenkort een aquarium opstarten met het volgende plantenbestand:
Mossen:
- 2x Vesicularia Dubyana
- 1x Monosolenium Tenerum

Voorgrond:
- 2x Marsilea Crenata

Midden:
- 1x Cryptocoryne Bullosa
- 1x Hygrophila Pinnatifyda
- 1x Microsorium Pteropus

Achter:
- 1x Vallisneria Torta
- 1x Hygrophila Polysperma

Drijf
- 1x Hydroryza Aristata

In het aquarium komt een zandbodem zonder voedingsbodem er onder.
Het visbestand wordt:
15 boraras brigittae
15 vuurgarnalen
koppel trichogaster chuna
5 hara jerdoni

Nu is mijn vraag; moet ik voedingsstoffen toevoegen of van die kleibolletjes bij de planten stoppen en kan dat bij de vissen die erbij komen?

Tja dan ga je de vraag krijgen kunnen de garnalen daar tegen? Ik zou zeggen dat Vuurtjes dat vast wel kunnen hebben. Die zijn vrij sterk en je planten hebben wel sporen nodig die in de plantenvoeding zitten.
Afgezien van de Jardoni heb je hetzelfde bestand als dat ik heb in een 60cm. Ik heb daar de Sakura inzitten met de Chuna en de Brigittae.
Leuk bestand dus.

ik denk je beter dan bio co2 kan gaan toevoegen of gewone co2 sommige mossoorten en planten gaan naar mijn ervaring/mening beter hierop.

en ik gebruik ook torumin en sindsien groeit het ook best wel goed door.

ik ben zelf ook op zoek naar goede mest stoffen voor mos soorten gebruik profito en klei en lateriet bolletjes erbij voor de gewone planten dus ben benieuwd of er mensen zijn die mos houden, en wat zei gebruiken? osmose water misschien? zal vast een trucje voor gaan zijn??

mijn mos groeit vrij langzaam is wel mooi vol mvg bjorn

Aquatiq zei:
ik denk je beter dan bio co2 kan gaan toevoegen of gewone co2 sommige mossoorten en planten gaan naar mijn ervaring/mening beter hierop.

en ik gebruik ook torumin en sindsien groeit het ook best wel goed door.

ik ben zelf ook op zoek naar goede mest stoffen voor mos soorten gebruik profito en klei en lateriet bolletjes erbij voor de gewone planten dus ben benieuwd of er mensen zijn die mos houden, en wat zei gebruiken? osmose water misschien? zal vast een trucje voor gaan zijn??

mijn mos groeit vrij langzaam is wel mooi vol mvg bjorn

Ik heb altijd het idee gehad dat dit vrij duur is. Heb je(of iemand anders natuurlijk) ongeveer idee wat het kost voor een aquarium van 70 liter?

Gewone co2 kost haast niks voor zo n bakje. Ik heb op de 125 liter een 2 kilofles en doe daar 9 maanden mee voor 12,10.

jessicapilon zei:
Gewone co2 kost haast niks voor zo n bakje. Ik heb op de 125 liter een 2 kilofles en doe daar 9 maanden mee voor 12,10.

Maar dat is alleen de co2 zelf, hoe zit het met de opstelling hoe het in je aquarium komt? Heb daar nog vrij weinig verstand van..

Ja je zal ook een co2 set moeten kopen dan. Ik heb ze op MP gekocht alle 3 voor nog geen 100 euro p/st.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan