Wat is er nieuw

Voeding/zuurstof bosjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter WendyG
  • Startdatum Startdatum
W

WendyG

Guest
Hoi.
Ik heb in mijn aquarium 1 sierplant (geen idee hoe deze heet) en twee bosjes zuurstof/voedings. Nu worden die geleverd met aan de onderkant wat schuim en wat lood. Laatst vertelde iemand mij dat deze er af moesten (tja ik had geen idee) dus dat uiteraard direct gedaan en het in drie bosjes terug gedaan in het aquarium. Nu heb ik steentjes op de ondergrond en hier blijven de plantjes niet heel goed in staan omdat de vissen ze er uit zwemmen. Nu vroeg ik miij af of iemand tips heeft voor me om ze er stevig in de houden? En hoelang gaan die planten mee. Tot ze bruinig/kaal worden? Of al eerder?
Ik heb overigens ook een zuurstof pomp in mijn aquarium zitten, weet niet of de plantjes dan overbodig zijn of niet?

Hoor het graag 🙂 ben benieuwd 🙂

Wat zijn het voor plantjes dan? Kun je een plaatje opGoogelen?
Sommige plantjes hoef je niet pers� in de bodem te zetten, die onttrekken hun voedingsstoffen uit het water via de bladeren, zoals waterpest of hoornblad bv..
En als die niet netjes blijven staan in de bodem dan kun je ze bijvoorbeeld met een gewicht (steen of stuk hout) op de bodem laten staan.
Ik heb trouwens vrij fijn zand maar deze planten blijven bij mij prima staan, al heb ik een deel ook gewoon aan het wateroppervlak drijven.

Waarom heb je een 'zuurstofpomp' in je aquarium zitten? Normaal gesproken is dat niet nodig voor voldoende zuurstofrijk water en een nadeel kan zijn dat zo�n pomp ook wat co2 uit je water drijft.. wat op zijn beurt weer kan zorgen voor tekorten voor de planten, met als gevolg slecht functionerende planten.
Planten hebben geen houdbaarheidstermijn.. bij goede verzorging hoef je die nooit te vervangen.

Als je keramische rolletjes heb(siporax) doe je 1 steeltje door het rolletje,en dat in de bodem.

Die plantjes horen te groeien als kool. Zou zuurstof pompje eruit halen. Heb je ook een filter? En wat voor steentjes heb je eigenlijk?
Je kunt ze ook met een elastiekje aan een steentje binden oid.

Als er verder geen zuurstof in komt,mag pompje best aan blijven.
Ook met pompje groeien ze wel.

Hoi

Bedankt voor de reacties. Nu ik weet dat de plantjes lang moeten blijven leven, kan ik inderdaad misschien eens crea bea gaan worden met ze vast binden ergens op.
Het zuurstof pompje zat bij het eerste aquarium (via marktplaats) en ik dacht dat het moest. Dus aangezet. Geen specifieke reden dus dan onwetendheid. Ik heb er een deksel op, dus zuurstof komt er verder niet in. Maar als ik dan zuurstof plantjes heb, kan de pomp weg? Of is het beter een pomp en geen zuurstof plant te hebben? Maar andere plantjes?
Welke plantjes ik heb, geen idee, dus ik dacht ik ga een foto uploaden. Er zal vast wel iemand zijn die ze herkent 🙂 Vind foto uploaden wel een beetje spannend, want mijn bak is lang niet zo groot en mooi als die van jullie.... Ben maar een echt amateurtje, die hoopt hier beter en slimmer te worden 🙂
Als ik de plantjes op een stuk hout vast maak? Ziet er direct mooier uit.
Ik ga ff fotos uploaden! De fotos zijn nog van toen ze met het loodje zaten, nu dus uit het bakje gehaald en de lood er af gehaald.

553596wendyg_0_82_planten.jpg

994668wendyg_0_82_sierplant.jpg

Ik begreep in een ander topic dat de tweede foto waarschijnlijk een spathiphyllum is wat vaak onterecht als aquarium plant word verkocht... Jammer...maar weer wat geleerd 🙂

Hij is niet verloren,hoor.

Veelgestelde vragen - Air So Pure Spathiphyllum - airsopure.nl

Verkleurde bloemen; de witte bloemen van mijn Air So Pure Spathiphyllum
worden groen of bruin. Wat moet ik hieraan doen? Naar mate de bloemen rijper
en ...
www.airsopure.nl/index/407/Veelgestelde ... thiphyllum

Haal hem eruit,en zet er een andere plant voor in de plaats.

Bleheri zijn er ook zo,als deze,hoor.

En

kamerplant: lepelplant of Spathiphyllum - Tuinadvies

De Lepelplant (Spathiphyllum) gelijkt vrij goed op de Flamingoplant (Anthurium).
Toch kent de bloeiwijze van beide aronskelken belangrijke verschillen.
www.tuinadvies.be/kamerplant_lepelplant.htm

Hihi wortelkluit goed vochtig houde. Nou dat is me gelukt ;-)

En weet jij misschiend dan ook iets over die andere planten? Hebben die meerwaarde naast de zuurstof pomp? Of heb je een naam? Of een andere suggestie die elk aquarium nodig heeft?

Cabomba,hoornblad, Waterpest. zijn zuurstofplanten.Er zijn er nog wel meerhor.

zuurstofplanten - Onderwaterplanten | Tropische vissen ... - Koidream

Zuurstofplanten zijn geheel of nagenoeg geheel aangewezen op het water.
Onder invloed van zonlicht en met behulp van CO2 worden voedingsstoffen door
...
www.koidream.com/vijverplanten/zuurstof ... ../c15291/

Ik zou de plantjes wel uit de potjes halen en in het grind zetten, hoewel het grind nogal grof is. Daar komt veel vuil tussen.

Nu hoorde ik van de vrouw in de winkel dat die lood speciaal aquarium lood is en absoluut geen kwaad kan? Wat is jullie mening?

Zou het niet gokken en gewoon het lood eraf halen, net als de steenwol.

Doe keramische rolletjes over 2/3 steeltjes,en zet dat dan in de bodem.

Ik had inderdaad alles er af gehaald. De vrouw in de winkel vond dat raar 🙂 ben nu samen met een vriendin bezig om andere plantjes er in te doen. Zitten nu twee andere soorten in, 1 vast aan een steen en ander aan een stuk hout. Word erg mooi zo. Die bosjes bleken ook koud water bosjes te zijn... Mijn bak is nu dus wederom klein beetje in de maak 🙂

Thanks voor alle tips! Het is even zoeken hoe het goed te doen, maar mede met jullie tips kom ik er wel 🙂

Die ik opnoemde zijn aquariumplantjes,geen koudwater,hoor.

Nee sorry, ik bedoelde de bosjes die ik had in mijn aquarium 🙂

O.oke.
Want ik heb er bergen van in mijn bakken.
Jq0sIay7Z_Jv0FIeSvqRuKxUM1isZN33.jpeg

En het groeit als kool.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan